2013-07-19, 21:19
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Jag ber om ursäkt, jag har skummad igenom denna debatt under dagen på distans, men ville bara göra ett inlägg.

Jag tror inte att kvinnor röstar på att de vill ha hit dominanta män, utan kvinnor röstar inte med hjärna utan med hjärtat.

De vill vara SNÄLLA mot krigsoffer och andra svaga individer, sedan är det massmedia som mörklägger hur verkligheten ser ut
.

Därför ska man nog tveka att göra den koppling du gjorde att kvinnor röstar på ett parti för att man men hjärnan verkligen vill ha hit en typ av män.

Jag lägger mig egentligen inte i ralationsdebatter, för jag har helt valt bort att leva i en relation på grund av radikalfeminismen och dess inflytande på dagens svenska kvinnor.

1. Okej, så kan det ju vara. Men tänk om de röstar på miljöpartiet/vänsterpartiet för att de vill ha hit fler blattar? Jag säger inte att det är så, men det är inte helt otänkbart. Skulle det ändra på ditt tänkande om det var så?

2. Hur skulle det vara om du skaffade dig en svensk kvinna, och sedan gav henne stryk, tills hon slutade att vara radikalfeminist?
Citera
2013-07-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1. Okej, så kan det ju vara. Men tänk om de röstar på miljöpartiet/vänsterpartiet för att de vill ha hit fler blattar? Jag säger inte att det är så, men det är inte helt otänkbart. Skulle det ändra på ditt tänkande om det var så?

2. Hur skulle det vara om du skaffade dig en svensk kvinna, och sedan gav henne stryk, tills hon slutade att vara radikalfeminist?

Svar

1 Jag kan erkänna att jag är extrem ny på att gå i dessa tänkebanor, så jag är fortfarande rätt mycket kvar i massmedias påverkandesfär. Att kvinnor vill vara feminina, det tror jag på, men att de vill ha dominanta och kontrollerande män tvekar jag till(OBS tänk på att Umeå är helt knasig mot resten av Sverige, och mina erfarenheter kommer härifrån) Mina kvinnliga vänner har alltid förespråkat att männen ska vara hemma med barnen och hjälpa till med husbestyren. Så med mina livserfarenheter krockar tyvärr mycket med detta påståendet.

2 Jag är en som ni skulle kalla loser eller som jag själv kallar mig OMEGA-hane, jag har haft ett par alfahane kompisar, och då har jag alltid stått vid sidan av och sett på interaktionen med det motsatta könet. och våld har aldrig legat för mig, (även om jag tilltalas av en viss preferensram, som inte behöver nämnas här) så gillar jag tanken på makt och kontroll hos mannen, så har aldrig jag tänkt på fysiskt attackera en kvinna.

Jag sätter nog upp kvinnor på en pedestal, de är mer glasdockor för mig än robusta vikingahustrur.
Citera
2013-07-19, 22:26
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Svar

1 Jag kan erkänna att jag är extrem ny på att gå i dessa tänkebanor, så jag är fortfarande rätt mycket kvar i massmedias påverkandesfär. Att kvinnor vill vara feminina, det tror jag på, men att de vill ha dominanta och kontrollerande män tvekar jag till(OBS tänk på att Umeå är helt knasig mot resten av Sverige, och mina erfarenheter kommer härifrån) Mina kvinnliga vänner har alltid förespråkat att männen ska vara hemma med barnen och hjälpa till med husbestyren. Så med mina livserfarenheter krockar tyvärr mycket med detta påståendet.
Fast nu utgår du ju från vad kvinnor säger. Intressantare är väl ändå vad de vill. Varför ska tjejer intressera sig för män som i själva verket är någonting helt annat?
Citera
2013-07-19, 22:34
Medlem
Fjodorovs avatar
OT: Varför kallar man sig Hedning? Hed var ju trollet som förgiftade människors sinnen och asagudarna var tvungna att elda upp flertalet gånger eftersom återföddes hela tiden.

Själv förstår jag inte alls behovet utav att ha kvinnor i en revolutionär oppositionell rörelse. De är det svagare könet och hör inte hemma i våldsamma miljöer där möjligheten att råka ut för handgemäng eller värre saker finns. Med det inte sagt att de inte skall uppmuntras att ha nationalistiska åsikter, det är om något väldigt viktigt för kvinnors åsikter verkar fungera som domino-brickor, får man en eller två i en kvinnogrupp att tala om vissa ting så följer resten utav gruppen med (ren observation).

Ett jämställt samhälle är ej heller att eftersträva eftersom det grundar sig för det första i feminismen och för det andra som vi kan se idag, skapar en snedfördelning i förhållandena där mannens naturliga makt över sin kvinna och sin familj har minskat och istället kan kvinnor både bedra, skilja sig och förstöra mäns liv och mannen bara får stå och se på när detta sker. Sedan kan vi ta detta med att dagens kvinnor har blivit hypergama vilket inte ligger i mäns intresse att de är, då man rent evolutionärt kan förlora på att inte veta om kvinnans avkomma verkligen är ens eget, eftersom de har legat runt med en halv stad under perioden som hon blev gravid. Det ligger helt enkelt i vårt intresse att kontrollera våra kvinnor mer och bättre än vad vi gör i nuläget, speciellt eftersom de inte längre är i behov utav vår trygghet rent materiellt, emotionellt och instinktivt verkar de dock vara det och i framtiden lär vi återgå till att de behöver hjälp materiellt och i skydds-syfte eftersom samhället går mot en balkanisering.

Spenderade en vecka i södra Italien, intressant att knappt några rasfrämlingar syntes på gatorna och såg inte ett enda inhemskt par som var utav skilda raser. Skulle tro att deras samhörighet och att de står väldigt nära varandra folk emellan som bor i området gör att det blir svårt för en kvinna att bete sig slampigt utan att bli utstött (har alltid varit en bra skrämselfaktor) och samtidigt blir det svårt för främlingar, framförallt utländska sådana att komma in i gemenskapen eller familjen.

Fan, det var inte många decennier sedan man slogs med grannby-killarna för att de hade försökt ragga upp en tjej ifrån hembyn.
Citera
2013-07-20, 15:05
Medlem
Mitt tyckande faller i att alla ska få vara med vem dom vill.
Kvinnor ska inte förtryckas.
Citera
2013-07-20, 18:15
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt, jag har skummad igenom denna debatt under dagen på distans, men ville bara göra ett inlägg.

Jag tror inte att kvinnor röstar på att de vill ha hit dominanta män, utan kvinnor röstar inte med hjärna utan med hjärtat.

De vill vara SNÄLLA mot krigsoffer och andra svaga individer, sedan är det massmedia som mörklägger hur verkligheten ser ut.

Just pga. att de röstar med "hjärtat" istället för hjärnan i de flesta val de gör i livet så bör män sköta "röstandet" i vissa viktiga frågor. Bör t.ex. en ung svensk tonårsflicka tillåtas att besöka Gothia Cups disco som säkert äger rum nu ikväll i Göteborg? Svaret är naturligtvis ett rungande NEJ! Ingen mentalt frisk svensk fader som har någon som helst verklighetsuppfattning bör tillåta sin dotter att närvara vid dylika tillställningar. Det finns helt enkelt inte på kartan. En far och förälder måste helt enkelt använda de metoder som krävs för att styra sin dotter/sina barn och förhindra vissa saker. Så var det förr och så måste det bli igen. I ett sunt samhälle så existerar det naturligtvis inte särskilt många olämpliga miljöer på samma sätt som det gör idag, men ändå.
Citera
2013-07-20, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Just pga. att de röstar med "hjärtat" istället för hjärnan i de flesta val de gör i livet så bör män sköta "röstandet" i vissa viktiga frågor. Bör t.ex. en ung svensk tonårsflicka tillåtas att besöka Gothia Cups disco som säkert äger rum nu ikväll i Göteborg? Svaret är naturligtvis ett rungande NEJ! Ingen mentalt frisk svensk fader som har någon som helst verklighetsuppfattning bör tillåta sin dotter att närvara vid dylika tillställningar. Det finns helt enkelt inte på kartan. En far och förälder måste helt enkelt använda de metoder som krävs för att styra sin dotter/sina barn och förhindra vissa saker. Så var det förr och så måste det bli igen. I ett sunt samhälle så existerar det naturligtvis inte särskilt många olämpliga miljöer på samma sätt som det gör idag, men ändå.

Jag har aldrig varit på gotiacup.

Vad gör diskot olämplig? Jag har bara läst en artikel i VK, det verkade vara ett nyktert disko, där man knyter kontakter över nationsgränser, även SVP vill att vi har samarbeten över våra nationsgränser.

Har det rapporteras annorlunda tidigare eller?
Citera
2013-07-20, 18:26
Medlem
Citat:

men att de vill ha dominanta och kontrollerande män tvekar jag till

Umeå är ett riktigt PK-näste men generellt så tycker många kvinnor om självsäkra och dominanta män, inom rimliga gränser. Överdrivet kontrollerande män är nog inte lika populärt dock. De flesta gillar nog innerst inne att vara undergivna och bli styrda av mannen, även om de säger något annat. Det är instinkt som en del PK-indoktrinerade kvinnor skäms för. Många kvinnor säger rakt ut att de vill bli dominerade och gillar att vara undergivna, fastän det är "fult" att känna så idag. En del klagar också på att många killar och män är för mesiga, för omtänksamma och hänsynsfulla och ber om ursäkt och har sig.

Citat:
Jag sätter nog upp kvinnor på en pedestal, de är mer glasdockor för mig än robusta vikingahustrur.

Då trampar de ofta på dig, i den mån de överhuvudtaget befattar sig med dig.
Citera
2013-07-20, 18:28
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit på gotiacup.

Vad gör diskot olämplig? Jag har bara läst en artikel i VK, det verkade vara ett nyktert disko, där man knyter kontakter över nationsgränser, även SVP vill att vi har samarbeten över våra nationsgränser.

Har det rapporteras annorlunda tidigare eller?

Svartskallar från alla världens hörn.
Citera
2013-07-20, 18:30
Medlem
thewellovedones avatar
De flesta män på den här tråden är verkligen tappade bakom en vagn. Ni fattar inte ens någonting så grundläggande som att kvinnor röstar inte kulturmarxistiskt för att de känner för mycket utan på grund av att kvinnor tänker strategiskt - om de nationella ser ner på kvinnor på det grova sättet som ni gör på den här tråden så är det klart att kvinnor röstar motsatsen av ren självbevarelsedrift, det hade jag också gjort om jag hade varit kvinna och läst era åsikter. Även Jimmie Åkesson har förstått detta. Kvinnor som tänker på sin frihet ger inte ett skit för er fascistiska könsrollsbiologi. Uppenbarligen vill de nationella endast ha röster från bittra män.

Thewellovedone
Sverigedemokrat
Citera
2013-07-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durcherrs
Någonting som har slagit mig väldigt mycket det senaste året är att det verkar frodas en slags feminism inom den den vita och svenska nationalismen.

Dagens kvinnor är extremt promiskuösa och knullar runt med alla sorter exotiska varelser som dem kan hitta. 74 procent av dagens kvinnor åker på blatteknulls-resor

Kvinnorna är även de som rasblandar mest,

Nej, inte sant

Jag har rest runt mycket i Asien, och precis på samma sätt som jag ser många negrerhannar i Sverige gå hand i hand med vita kvinnor, ser jag vita grisar som går hand i hand med asiatiska kvinnor.

Jag spetsade till det hela lite, men du är väldigt naiv om du tror vita kvinnor är de enda som släpper till när det gäller "stora, maskulina" hannar med lägre intelligens...

Vita kvinnor attraheras av dumma negrer, asiatiska kvinnor attraheras av dumma grisar...

som sagt, ett skämt, men du får allt vässa argumenten lite...
Senast redigerad av AceFransson 2013-07-20 kl. 18:59.
Citera
2013-07-20, 19:48
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Det här motbevisar det du säger och styrker det "kvinnohatarna" säger. Anledningen till att Varg och diverse andra ökända figurer ofta har massa kvinnor efter sig är just för att kvinnor är instinktsdrivna, emotionella och irrationella varelser. Kvinnorna som dras till Varg tänker inte att Varg är en bra och vettig man utan de dras till honom enbart pga. att han är ökänd som mördare och "extremist". Alla möjliga sjuka mördare och gangsters får säckvis med kärleksbrev från kvinnor som vill föda deras barn. Kvinnor är ofta helt enkelt inte riktigt kloka och detta har män i alla tider och över hela världen varit medvetna om. Hela diskussionen är ju överflödig egentligen. Det räcker med att konstatera ett fenomen som kvinnlig idoldyrkan för att inse att kvinnor generellt har vissa problematiska tendenser som behöver stävjas och kontrolleras om samhället ska fungera någorlunda bra.
Här har du en intressant artikel som kan förklara qvinnfolks idoldyrkan:

http://www.viewzone.com/attractivenessx.html
Citat:
Some other interesting studies may be explained using this biological model. University of Aberdeen psychologist Ben Jones and his team tested the impact that the opinions of others has on our perception of beauty by giving women a test in which they had to choose the more attractive of pairs of male faces and to rate how much more handsome they found them. [The Proceedings of The Royal Society]

They were then shown a short video in which the same faces were displayed. But each face was being looked at by a woman smiling or one showing a bored or neutral expression.

After watching the video, the researchers repeated the initial test.

"We found that the slideshow caused women to become more attracted to the men who were being smiled at by other women," said Jones. This shows that people are using the attitudes of others to shape their own judgement about the attractiveness of some people.

In other words, a woman may not be sure how attractive a face is. But if other women show that they're attracted they dismiss their doubt. This may explain the "groupie" and the "cult of personality" phenomenon and why so many ugly men learn to play the guitar.

The test had the opposite effect on men. When they were asked to look at the same male faces, those who got the approving female glances were rated less attractive. Could this be jealosy?

When women are assessing a man's face for a marriage partner they usually react to a man with a wide smile, small eyes, a big nose and a large jaw. This is thought to indicate a strong testosterone level, a potentially good provider and protector for family life.
NixYO: https://www.flashback.org/sp44310416
Citat:
Alltså, kvinnor finner män som andra kvinnor ler emot attraktivare än vad de i andra fall skulle ha tyckt. Kvinnor vill som bekant ha män som andra kvinnor vill ha, och att se andra kvinnor le emot en man ses troligen av dem som en indikator på att han är godkänd. Det här förklarar varför kändisar bliver så populära bland kvinnor.

Sedan så tycker jag att du underskattar vikten av fysisk attraktivitet för mäns attraktionsförmåga gentemot fruntimmer; läs bl.a. den här artikeln:

http://www.livescience.com/7023-rules-attraction-game-love.html
Citat:
Symmetry equals sex

Starting at conception, the human body develops by neatly splitting cells. If every division were to go perfectly, the result would be a baby whose left and right sides are mirror images. But nature doesn't work that way. Genetic mutations and environmental pressures skew symmetry, and the results have lifelong implications.

Good symmetry shows that an individual has the genetic goods to survive development, is healthy, and is a good and fertile choice for mating.

"It makes sense to use symmetry variation in mate choice," said evolutionary biologist Randy Thornhill of the University of New Mexico. "If you choose a perfectly symmetrical partner and reproduce with them, your offspring will have a better chance of being symmetric and able to deal with perturbations."

Thornhill has been studying symmetry for 15 years and scanned faces and bodies into computers to determine symmetry ratios. Both men and women rated symmetrical members of the opposite sex as more attractive and in better health than their less symmetrical counterparts. The differences can be just a few percent—perceivable though not necessarily noticeable.

By questioning the study participants, Thornhill also found that men with higher degrees of symmetry enjoy more sexual partners than men of lower symmetry.

"Women's sex-partner numbers are dependent on things other than attractiveness," Thornhill told LiveScience. "Because of the way that the sexual system in humans works, women are choosey. They are being sexually competed for. They have to be wooed and all that."

[...]

Face it

The structure of a person's face also gives insight to fertility.

Estrogen caps bone growth in a woman's lower face and chin, making them relatively small and short, as well as the brow, allowing for her eyes to appear prominent, Thornhill explained. Men's faces are shaped by testosterone, which helps develop a larger lower face and jaw and a prominent brow.

Men and women possessing these traits are seen as attractive, Thornhill said, because they advertise reproductive health.

Thornhill also points to the booming nip-‘n'-tuck business—which is very much about improving a person's symmetry—as evidence that people find the quality attractive.

Another recent study revealed that symmetrical dancers are seen as more attractive.

http://dontmarry.files.wordpress.com/2009/03/sexualutopia.pdf
Citat:
Ursprungligen postat av F. Roger Devlin
The thinking behind the sexual harassment movement is that women are entitled to “an environment free from unwanted sexual advances.” What sort of advances are unwanted? In plain English, those made by unattractive men. Anyone who has been forced to endure a corporate antiharassment video can see that what is being condemned is merely traditional male courtship behavior.

The introduction of harassment law was accompanied by a campaign to inform young women of the new entitlement. Colleges, for example, instituted harassment committees one of whose stated purposes was “to encourage victims to come forward.” (I saw this happening up close.) The agitators wanted as many young women as possible accusing unsuccessful suitors of wrongdoing. And they had considerable success; many women unhesitatingly availed themselves of the new dispensation. Young men found they risked visits from the police for flirting or inviting women on dates.
Tom Brady on SNL skit (Smigel): "Sexual Harassment and You"
http://www.youtube.com/watch?v=gBVuAGFcGKY

Sexual Utopia in Power av F. Roger Devlin är en ruggigt bra essä; läs den!

Rhesus-Minus: https://www.flashback.org/sp38055382
Citat:
Skam och härskarteknik plus "Men Du DÅ???"-argument är det enda egoistfeministen har att komma med mot de självklara sanningar som presenteras.

Varför kan inte bara egoistfeministerna säga:

-JA, jag knullar bara med den som gör mig kåt.

...och sen bara lämna tråden?

En snabb genomgång av vad som verkligen avgör om du är attraktiv för kvinnor. Jag anser att 90% av trådarna som avhandlar detta är sjukligt insnöade på bjäbbet om "badboys", och en tragikomiskt löljlig ide om att man som oattraktiv kille bara behöver "uppföra" sig lite annorlunda för att plötsligt bli en man som kvinnor vill ha.

Den riktiga listan lyder som följer:

1 Utseende

I kategorin utseende finns en uppsjö kriterier, där den överlägset viktigaste är längd. För varje centimeter under 180 du är, så ökar din oattraktivitet exponentiellt. Vid 175 börjar du ligga illa till, and boy, you better believe youre in trouble om du är under 170....

Vidare inom utseende följer symmetriska prylar, benlängd kontra torso, hållning, mimik, kroppsspråk, halslängd, ansiktsform, axelbredd, hår eller avsaknad av hår osv etc

2 Social status del 1

Det näst viktigaste om du ska vara attraktiv för kvinnor är social status i form av "vad du gör", dvs vad jobbar du med, alternativt om du är uppenbart ung, vad pluggar du?

Om du inte tror att detta är viktigt kan du ju prova att räkna antalet minuter innan du får frågan nästa gång du börjar krogsnacka med en brud.

Nu kan ju många tro att detta bara handlar om pengar, men så är icke fallet. Den svenska kvinnan, som skyndsamt måste berätta för hela det facebookande stallet av väninnor om den kille hon har "på g" för tillfället, tävlar tillsammans med resten av svenska kvinnor om att minsann visa att man har ett så stort värde på könsmarknaden att man sannerligen inte behöver nöja sig med några medelmåttor. Att man själv städar på sjukhuset eller planlöst ringer runt på dagarna och försöker sälja tele2-abbonemang, det spelar minsann inte någon roll i sammanhanget....

3 Social status del 2

På tredje plats kommer vilken social status du har på det privata planet.
Hur mycket vänner har du? Vilken rang bland dina vänner har du?
Hur lätt kan du bli ett rums medelpunkt bland okända?

Denna punkt 3 är ofta direkt en produkt av punkterna 1 och 2, då framför allt punkt 1.
Senast redigerad av NixYO 2013-07-20 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in