Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Nej, vilka kanslihushögern var på individnivå visste inte "alla" och jag var en av dem som var fullkomligt ointresserad av politik, då såväl som nu, jag pluggade vid tiden för mordet och några diskussioner om Palmeordet utöver i några dagar omedelbart sedan mordet skett förekom inte, det var ingen big deal så att säga. Efter detta har jag inte ägnat en tanke åt MOP förrän jag av en händelse råkade se tråden på Flashback med anledning av 26-årsdagen, 2012. Nej, jag pekar inte ut någon, är inte intresserad vare sig av vilka inom den så kallade kanslihushögern som var involverade eller vem som höll i revolvern vid mordtillfället, jag är bara intresserad av att motivet blir känt och klarlagt. Jag såg nånstans i tråden en länk(?) där en känd men numera avliden psykiatriker/alkoholläkare landat i slutsatsen "Olof Palme mördades av sina egna" en slutsats även jag delar om än inte i rent bokstavlig mening. Med insikt om EU-medlemskapets stora betydelse för den arbetskraftintensiva delen av industrin samt för landets kapitalägare, ställd i skarp kontrast till den lika stora nackdelen som Olof Palmes avvisande hållning till EU-medlemskap innebar för dessa, är det enkel matematik att inse vissas behov av att ta OP av banan. Med våld om det inte går med demokratiska spelregler.

Jag har inget intresse av att försöka avslöja din eller någon annans identitet här inne, vill du upplysa mig om det går det utmärkt med ett PM. Och nej, jag är inte inblandad i mordet på OP. Jag är som jag sa politiskt ointresserad men delar Palmes ståndpunkt i EU-frågan i lika hög grad som jag var motståndare till löntagarfondstanken.

Jag tror att >10 personer vet vem som sköt Palme och att några av dessa är svenskar. Men jag är som sagt övertygad om att denne inte är svensk, och om han lever i dag är fullständigt okänt för mig.
Låt oss säga såhär, vi är överens om att vi inte är överens. Jag tänker inte bemöta dig längre eftersom jag enbart upprepar mig. Jag skulle kunna fråga hur f-n du tror att fler än 10 personer skulle kunna hålla tyst om något likt detta är mer än 25 år. Jag skulle kunna, återigen, be dig lägga fram bevis som styrker att mördaren inte var svensk. Jag skulle kunna be dig om minsta lilla suspekta omständighet som styrker din teori. Men det gör jag inte, eftersom du uppenbart inte har någonting på fötterna eller konsekvent vägrar delge mig detta. Därför finner jag noll och inget intresse av att fortsätta diskutera saken med dig. Du har själv uppgivit att du är politisk ointresserad, men du målar upp en politisk sammansvärjning som du omöjligen skulle kunna känna till om du inte vore politiskt intresserad. Därmed låter jag dig fortsätta säga emot dig själv ifred. Jag har annat för mig än att debattera med en vägg.
Citera
2013-07-22, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Utvald i förväg"...
Jo du, inbilla dig det.
Hur fan skulle någon kunna veta att paret just skulle hamna där av alla jävla möjliga ställen?
Det man rimligtvis borde tro skulle vara det naturligaste sättet att färdas hemåt efter
biobesöket var givetvis via taxi. Det var senvinter. Det var kallt. Det var mycket sent på
kvällen. Det var fredagskväll dessutom och då brukar det vara stim och stoj och mycket
påstruket folk ute. Varför skulle man då utgå från att paret valde att gå hem till bostaden
i Gamla Stan? Hur stor var den chansen egentligen?
Här ser jag personligen två möjligheter om hur mordplatsen blev mordplats.

Antingen var den utvald i förväg och då måste Lisbeth vara inblandad, eftersom hon korsade gatan för att titta lite i skyltfönster. Även om makarna Palme uttryckligen sagt åt mördaren att det skulle bli en promenad hemåt så kunde mördaren omöjligt veta att makarna skulle korsa gatan, såvida Lisbeth inte ledde Palme till platsen. Om det är sannolikt vill jag inte spekulera i av respekt till familjen Palme, Lisbeth lever ju trots allt fortfarande.

Alternativ två, det som jag anser vara mest troligt, är att mördaren (med eventuellt bihang) följde efter Palme när han kom ut från Grand och sedan såg honom korsa Sveavägen, varpå mannen med vapnet skyndade på stegen, gick över gatan längre fram och ställde sig vid Dekorima och väntade. När makarna Palme passerar går han upp bakom Olof och skjuter. Helt spontant på den platsen som lämpade sig bäst för ändamålet.

Sedan finns det varianter på temat, där mördaren kanske gick bakom Palme hela vägen och så vidare, men det skulle man nog märkt om man stannat vid ett skyltfönster och personen bakom gjorde samma sak.
Citera
2013-07-22, 14:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Låt oss säga såhär, vi är överens om att vi inte är överens. Jag tänker inte bemöta dig längre eftersom jag enbart upprepar mig. Jag skulle kunna fråga hur f-n du tror att fler än 10 personer skulle kunna hålla tyst om något likt detta är mer än 25 år. Jag skulle kunna, återigen, be dig lägga fram bevis som styrker att mördaren inte var svensk. Jag skulle kunna be dig om minsta lilla suspekta omständighet som styrker din teori. Men det gör jag inte, eftersom du uppenbart inte har någonting på fötterna eller konsekvent vägrar delge mig detta. Därför finner jag noll och inget intresse av att fortsätta diskutera saken med dig. Du har själv uppgivit att du är politisk ointresserad, men du målar upp en politisk sammansvärjning som du omöjligen skulle kunna känna till om du inte vore politiskt intresserad. Därmed låter jag dig fortsätta säga emot dig själv ifred. Jag har annat för mig än att debattera med en vägg.

En ledtråd varför skytten inte är svensk är att Lisbet Palme efter skjutningarna adresserade GM med: "Men vad gör du ??" följt av något hon skrek på utrikiska vilket vittnet AB som befann sig några meter bakom trion hörde men inte förstod. En annan "ledtråd" är försiktighetsprincipen som säger mig att GM inte är svensk. Ingen koppling mellan mordanstiftare och GM får finnas. GM var inte maskerad eller oroad för att Lisbet Palme skulle kunna peka ut honom i linen vid en vittneskonfrontation bakom en glasruta. LP var ofarlig för GM och stod inte med som mordoffer i kontraktet. Det var därför hon överlevde, annars hade hon helt bergsäkert fått göra maken sällskap till andra sidan. Dessutom, LP rispades inte av någon kula över ryggen, det är bogus, OP tog båda.

Nej, man behöver inte vara politiskt intresserad (vilket jag faktiskt inte är, jag röstar aldrig i riksdagsval) för att förstå sambandet mellan Palmes EU-motstånd och vad detta motstånd kostade kapitalägare och fabriksägare med arbetskraftintensiv verksamhet. Och vad EU-medlemskapet å andra sidan kostat den offentliga ekonomin i Sverige vilket Olof Palme insåg skulle bli följden av medlemskapet. Det har väl egentligen blivit ännu värre än vad Olof Palme föreställde sig.
Citera
2013-07-22, 14:26
Medlem
zorzes avatar
För er som tvivlar att x antal personer i en konspiration och i statsapparaten borde läsa boken om den nedskjutna DC3:an. Författaren i boken är en son till en av piloterna.

Det tog 40+ år för FRA att erkänna att de spelade in hela förloppet, de såg två MIG gå upp och skjuta ned planet. Man visste ungefär nedslagsplats. Detta hemlighölls från timme/minut 1.

Varför kan någon fråga sig?!

Jo, FRA ville inte inte bekräfta Sveriges spaningskapacitet.

På samma/liknande sätt kan personer i statsapparater vara fångar i statsapparaten gällande MOP.

PS.Såg idag ett spöke,är just i Rom, satt och lunchade nära Termini, där kom en person otroligt lik CP, ryckte faktiskt till i stolen. Hann tyvärr inte ta upp kameran. DS
Senast redigerad av zorze 2013-07-22 kl. 14:47.
Citera
2013-07-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
PS.Såg idag ett spöke,är just i Rom, satt och lunchade nära Termini, där kom en person otroligt lik CP, ryckte faktiskt till i stolen. Hann tyvärr inte ta upp kameran. DS
Du också?! Förra sommaren tankade jag på en mack i Stenungsund när det rullar in en röd 740 körd av en man som kunde vara Christers bror på macken. Allting stämde, till och med samma sorts mustasch. Antagligen en man med humor som märkt likheten och förstärkt den.
Citera
2013-07-22, 15:37
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Det enda jag kan säga är att det jag har sett är mer än fotografiet i tråden, mer än så är jag förhindrad att yppa.

Citat:
Har du sett Palmes genomskjutna ytterrock annat än avfotograferad ? Med synnerligen dålig skärpa dessutom. Det har jag gjort.

Vi har här alltså två personer som skådat OP´s genomskjutna ytterrock live(?). En ser ett kulhål, den andre ser två kulhål - är det korrekt uppfattat!?
Citera
2013-07-22, 15:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, vilka kanslihushögern var på individnivå visste inte "alla" och jag var en av dem som var fullkomligt ointresserad av politik, då såväl som nu, jag pluggade vid tiden för mordet och några diskussioner om Palmeordet utöver i några dagar omedelbart sedan mordet skett förekom inte, det var ingen big deal så att säga. Efter detta har jag inte ägnat en tanke åt MOP förrän jag av en händelse råkade se tråden på Flashback med anledning av 26-årsdagen, 2012. Nej, jag pekar inte ut någon, är inte intresserad vare sig av vilka inom den så kallade kanslihushögern som var involverade eller vem som höll i revolvern vid mordtillfället, jag är bara intresserad av att motivet blir känt och klarlagt. Jag såg nånstans i tråden en länk(?) där en känd men numera avliden psykiatriker/alkoholläkare landat i slutsatsen "Olof Palme mördades av sina egna" en slutsats även jag delar om än inte i rent bokstavlig mening. Med insikt om EU-medlemskapets stora betydelse för den arbetskraftintensiva delen av industrin samt för landets kapitalägare, ställd i skarp kontrast till den lika stora nackdelen som Olof Palmes avvisande hållning till EU-medlemskap innebar för dessa, är det enkel matematik att inse vissas behov av att ta OP av banan. Med våld om det inte går med demokratiska spelregler.
.
Men var det inte allmänt känt inom partiet att OP nog snart skulle dra sig tillbaka och
inte ställa upp i ytterligare ett val?
Om vissa nu så gärna ville bli av med honom kunde man väl bara vänta in den stund då
han avgick och minst av allt umgås med några mordiska planer för hans vidkommande?
Så fruktansvärt bråttom var det väl inte att få bort honom? Ett tag till kunde man väl låta honom
få vara kvar i svensk politik utan att det skulle behöva bli katastrof? Eller?

För mig är det annars så osannolikt som det bara kan bli att någon kanslihushöger slöt
sig samman med delar av en svensk ekonomisk elit och drog igång en ond mordkomplott
med en inhyrd utländsk lönnmördare från vare sig någon PKK-cell eller någon annan
mordvan, politisk gruppering ute i stora vida världen.
Citera
2013-07-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
För er som tvivlar att x antal personer i en konspiration och i statsapparaten borde läsa boken om den nedskjutna DC3:an. Författaren i boken är en son till en av piloterna.

Det tog 40+ år för FRA att erkänna att de spelade in hela förloppet, de såg två MIG gå upp och skjuta ned planet. Man visste ungefär nedslagsplats. Detta hemlighölls från timme/minut 1.

Varför kan någon fråga sig?!

Jo, FRA ville inte inte bekräfta Sveriges spaningskapacitet.

På samma/liknande sätt kan personer i statsapparater vara fångar i statsapparaten gällande MOP.

Holmér-banden (88 st) ligger låsta till 2023 på Riksarkivet. Så gör man om man inte vill att fakta skall komma fram som kan skada Nationens Säkerhet. Undrar just vad som skadar mest.

När det gäller DC 3:an så var det väl för att undvika att avslöja vårt samarbete med USA.

Se upp för grappan!
Citera
2013-07-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Vi har här alltså två personer som skådat OP´s genomskjutna ytterrock live(?). En ser ett kulhål, den andre ser två kulhål - är det korrekt uppfattat!?
Jag har bara sett ett kulhål i rock, kavaj och skjorta. Om jag har missat ett andra kulhål? Tja, jag håller väl den möjligheten öppen då, men med tanke på tramset som kommit i samband med påståendet om två skott i Palme så håller jag det för osannolikt.
Citera
2013-07-22, 16:19
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Holmér-banden (88 st) ligger låsta till 2023 på Riksarkivet. Så gör man om man inte vill att fakta skall komma fram som kan skada Nationens Säkerhet. Undrar just vad som skadar mest.

Precis! märkligt också att några band saknas helt, bl.a. band från datum som sammanfaller med att de gick ut med fantombilderna samt ett förhör med LP. Det sistnämnda vore inte minst intressant att få ta del av.

Om jag inte kommer ihåg fel så läste jag någonstans i Walls Mörkläggning att några band raderades på HH´s initiativ(är inte hemma nu så jag kan inte dubbelkolla).
Citera
2013-07-22, 16:22
Medlem
Stelfs avatar
Citat:
Jag har bara sett ett kulhål i rock, kavaj och skjorta. Om jag har missat ett andra kulhål? Tja, jag håller väl den möjligheten öppen då, men med tanke på tramset som kommit i samband med påståendet om två skott i Palme så håller jag det för osannolikt.

Men har du sett kläderna live? jag tolkade din text så?
Citera
2013-07-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stelf
Men har du sett kläderna live? jag tolkade din text så?
Som jag tidigare varit inne på är jag förhindrad att närmare gå in på i vilket sammanhang jag fått möjlighet att konstatera klädernas skick, förutom att säga att jag inte enbart förlitar mig på fotografierna i denna tråd. Mindre kryptisk än så får jag tyvärr inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in