Citat:
Låt oss säga såhär, vi är överens om att vi inte är överens. Jag tänker inte bemöta dig längre eftersom jag enbart upprepar mig. Jag skulle kunna fråga hur f-n du tror att fler än 10 personer skulle kunna hålla tyst om något likt detta är mer än 25 år. Jag skulle kunna, återigen, be dig lägga fram bevis som styrker att mördaren inte var svensk. Jag skulle kunna be dig om minsta lilla suspekta omständighet som styrker din teori. Men det gör jag inte, eftersom du uppenbart inte har någonting på fötterna eller konsekvent vägrar delge mig detta. Därför finner jag noll och inget intresse av att fortsätta diskutera saken med dig. Du har själv uppgivit att du är politisk ointresserad, men du målar upp en politisk sammansvärjning som du omöjligen skulle kunna känna till om du inte vore politiskt intresserad. Därmed låter jag dig fortsätta säga emot dig själv ifred. Jag har annat för mig än att debattera med en vägg.
Nej, vilka kanslihushögern var på individnivå visste inte "alla" och jag var en av dem som var fullkomligt ointresserad av politik, då såväl som nu, jag pluggade vid tiden för mordet och några diskussioner om Palmeordet utöver i några dagar omedelbart sedan mordet skett förekom inte, det var ingen big deal så att säga. Efter detta har jag inte ägnat en tanke åt MOP förrän jag av en händelse råkade se tråden på Flashback med anledning av 26-årsdagen, 2012. Nej, jag pekar inte ut någon, är inte intresserad vare sig av vilka inom den så kallade kanslihushögern som var involverade eller vem som höll i revolvern vid mordtillfället, jag är bara intresserad av att motivet blir känt och klarlagt. Jag såg nånstans i tråden en länk(?) där en känd men numera avliden psykiatriker/alkoholläkare landat i slutsatsen "Olof Palme mördades av sina egna" en slutsats även jag delar om än inte i rent bokstavlig mening. Med insikt om EU-medlemskapets stora betydelse för den arbetskraftintensiva delen av industrin samt för landets kapitalägare, ställd i skarp kontrast till den lika stora nackdelen som Olof Palmes avvisande hållning till EU-medlemskap innebar för dessa, är det enkel matematik att inse vissas behov av att ta OP av banan. Med våld om det inte går med demokratiska spelregler.
Jag har inget intresse av att försöka avslöja din eller någon annans identitet här inne, vill du upplysa mig om det går det utmärkt med ett PM. Och nej, jag är inte inblandad i mordet på OP. Jag är som jag sa politiskt ointresserad men delar Palmes ståndpunkt i EU-frågan i lika hög grad som jag var motståndare till löntagarfondstanken.
Jag tror att >10 personer vet vem som sköt Palme och att några av dessa är svenskar. Men jag är som sagt övertygad om att denne inte är svensk, och om han lever i dag är fullständigt okänt för mig.
Jag har inget intresse av att försöka avslöja din eller någon annans identitet här inne, vill du upplysa mig om det går det utmärkt med ett PM. Och nej, jag är inte inblandad i mordet på OP. Jag är som jag sa politiskt ointresserad men delar Palmes ståndpunkt i EU-frågan i lika hög grad som jag var motståndare till löntagarfondstanken.
Jag tror att >10 personer vet vem som sköt Palme och att några av dessa är svenskar. Men jag är som sagt övertygad om att denne inte är svensk, och om han lever i dag är fullständigt okänt för mig.