Har ändrat mitt CV nu utifrån de kommentarer ni skrev. Valde dock att behålla "Egenskaper" för om jag tar bort det kommer det kännas för tomt på CV:et.
Curriculum Vitae
Förnamn Efternamn
Ålder: * år
Adress
Postnummer Postort
Telefonummer
Email
Egenskaper
Målinriktad, organiserad och stresstålig. Målinriktad betyder för mig att jag gör tydliga målbilder, fokuserar, hittar drivkraften, löser hinder och kör. Jag är organiserad för att jag planerar allt jag ska göra vilket leder till mer noggrannhet i mitt arbete. När jag jobbar har jag inga problem med stress, jag kan hantera stress samtidigt som jag utför arbetsuppgifterna utmärkt.
Andra erfarenheter
* Under slutet på 2009 var jag med och grundade spelföreningen * som gick till 1000 medlemmar. Jag började som ekonom men gick sedan över till ordförande. Denna erfarenhet har varit väldigt lärorik för mig och jag tog med mig denna erfarenhet in till gymnasiet.
* Tekniska färdigheter: HTML, CSS och Microsoft Office.
Utbildning
*2011-, Tekniska programmet, * , Stad
Språk
Svenska, modersmål
Engelska, hanterar språket mycket väl i både tal och skrift.
Referens
Referenser lämnas på begäran
Ser det bättre ut nu? Något jag ska ta bort ytterligare eller är det något jag ska lägga till?
Roligt och karaktärsgivande eller irrelevant med pajjasvarning?
Citat:
Att lyssna, ta in och agera därefter är viktigt för mig då jag nu i mina unga år prioriterar min utveckling för att jag ska kunna prestera på arbetet så bra som möjligt. Samtidigt är jag inte rädd att ta intiativ och komma med förslag om jag tror att något kan göras bättre.
Låter det bra eller egoistiskt? Kanske lite fjortisvarning på "inte rädd att ta intiativ"? Låter lite som om jag kacklar på utan att bry mig om vad andra tycker, det intrycket vill jag ju inte att någon ska få.
Jag heter x och kommer ursprungligen från x men är nu bosatt i x sedan 4 år tillbaka. Har nu gått ut gymnasiet och söker sysselsättning hos er på K*oto som servitör. Det är ett arbete som jag vet kan passa mig eftersom jag är en positiv och social person samt att jag absolut älskar att samtala med människor.
Mina främsta egenskaper är att jag är väldigt trevlig och omtänksam av mig och det tror jag är perfekta egenskaper hos någon som ska jobba inom just servering.
Jag har absolut inga som helst problem med att arbeta under press.
Är även en person som vill utvecklas hela tiden och ger alltid hundra procent.
Med vänliga hälsningar
Har typ mer eller mindre använt detta personliga brevet till de 10 jobb som jag sökt men inte fått något svar (fast såklart har jag ändrat ett par meningar beroende på jobb). Suger det eller? Detta var brevet till en sushirestaurang i Norge.
Känns rent spontant som att man inte kan söka till något annat förutom serveringsbranschen/hotell. Har inget körkort eller utbildning bortsett från gymnasiet.
Senast redigerad av waicen 2013-07-09 kl. 16:09.
waicen: koncetrera dig på vad du kan tillföra dem, inte vad du vill och kan. Det känns väldigt kort också. Står heller inte ålder. Det känns mer som en intresseanmälan du gjort än ett personligt brev till en ansökan.
Vad gör man om man tappat stinget totalt att skriva personliga brev? (vad jag än skriver så blir det inget bra, låter bara som jag skrivit en massa skit numera.)
Någon som har ringt och enbart skickat in CV? Kan det vara något?
Vad gör man om man tappat stinget totalt att skriva personliga brev? (vad jag än skriver så blir det inget bra, låter bara som jag skrivit en massa skit numera.)
Någon som har ringt och enbart skickat in CV? Kan det vara något?
Du kan ju ringa runt och prata med folk och säga att du gärna skickar en ansökan om de är intresserade. Är de det så lär du genast få lite mer lust att göra en bra ansökan.
Mit cv börjar med personuppgifter samt en bild, därefter följer personliga egenskaper samt mål. Behöver jag ett personligt brev då? Eller ska jag ha personliga egenskaper samt mål i det personliga brevet istället för mitt cv?
Jag undrar även ifall personligt brev alltid ska anpassas till den tjänst som söks eller är det möjligt att konstruera för massutskick av cv?
Har ändrat mitt CV nu utifrån de kommentarer ni skrev. Valde dock att behålla "Egenskaper" för om jag tar bort det kommer det kännas för tomt på CV:et.
Curriculum Vitae
Förnamn Efternamn
Ålder: * år
Adress
Postnummer Postort
Telefonummer
Email
Egenskaper
Målinriktad, organiserad och stresstålig. Målinriktad betyder för mig att jag gör tydliga målbilder, fokuserar, hittar drivkraften, löser hinder och kör. Jag är organiserad för att jag planerar allt jag ska göra vilket leder till mer noggrannhet i mitt arbete. När jag jobbar har jag inga problem med stress, jag kan hantera stress samtidigt som jag utför arbetsuppgifterna utmärkt.
Andra erfarenheter
* Under slutet på 2009 var jag med och grundade spelföreningen * som gick till 1000 medlemmar. Jag började som ekonom men gick sedan över till ordförande. Denna erfarenhet har varit väldigt lärorik för mig och jag tog med mig denna erfarenhet in till gymnasiet.
* Tekniska färdigheter: HTML, CSS och Microsoft Office.
Utbildning
*2011-, Tekniska programmet, * , Stad
Språk
Svenska, modersmål
Engelska, hanterar språket mycket väl i både tal och skrift.
Referens
Referenser lämnas på begäran
Ser det bättre ut nu? Något jag ska ta bort ytterligare eller är det något jag ska lägga till?
Mitt första personliga brev någonsin..
Kommentarer på det?
Hoppas jag får detta jobb!
Montören ni söker?
Hejsan!
Jag såg er artikel på WWW om festivalstältet, samt rekommenderades jag att ansöka om jobb som monterare av två anställda hos er, PERSON1 och PERSON2. Efter ett par turer runt karnevalen och ett samtal till arrangörerna så fick jag reda på att ni hade packat ner tältet redan efter två dagar.
Jag har bara hört bra saker om FÖRETAG och detta har väckt ett stort intresse för att få jobba hos er. Detta då jag värderar en arbetsplats med bra kamratskap och en generellt bra anda bland de anställda.
Skulle beskriva mig lite kort som en medveten och jordnära person med ett inre analytiskt driv till att lösa olika sorters problem. Utöver detta har jag alltid med mig ett glatt humör!
Jag vet att jag kan bidra till en fortsatt underbar arbetsplats, med ett effektivt arbetsutförande.
Det skulle vara mig ett nöje att få växa med FÖRETAG!
Vänliga Hälsningar,
JAG
Tycker det är lite för kort, men vet inte riktigt hur jag ska förlänga det..
Jobbet är som en montör..
Ska jag skicka PB som PDF eller bara skicka texten vanligt på email med ett CV bifogat?
Tja. Skulle vilja ha lite kritik på mitt personliga brev jag nyss skrev. Söker som ni ser till lagerarbetare.
"Hej!
Efter att jag fick ett tips av en bekant ang. tjänsten som lagerarbetare hos er blev jag snabbt intresserad.
Mitt namn är x, jag är 2x år gammal. Född och uppvuxen i Stockholm. Har körkort sen 2 år tillbaka.
Jag är intresserad utav att arbeta på lager just för att jag som person är ansvarsfull, glad, sjysst, flexibel och noggrann. Jag gillar nya och spännande utmaningar och att arbeta på ett lager verkar vara ett roligt och givande arbete. Jag kan arbeta dagtid, natttid, skift, helg m.m.
Jag kan börja att arbeta omgående.
Jag har tidigare arbetat som bilmekaniker i 2år och sommarjobbat som tågrepratör. När jag arbetade som bilmekaniker fick jag lära mig bla. att jobba snabbt, ensam och under stress men även göra jobbet noggrant samt bemöta kunder även om dom var otrevliga.
När jag jobbade tågrepratör lärde jag mig bla. vilka uppgifter var och en har när man jobbar i grupp om 2 eller 4 beroende på jobb samt lätt kunna samspela med andra medarbetare.
På fritiden umgås jag med vänner och familj.
Jag gillar att träna och resa runt i världen. Jag har ett intresse för motorer/bilar, dragracing samt andra roliga utomhus evenemang.
Kan ett uselt utformat personligt brev sänka ett i övrigt perfekt CV, eller hänger allt i stort sett på CV't oavsett?
Det kan det säkert för vissa, men varför chansa? Perfekta CVn finns inte heller. Om ditt personliga brev är kasst lägg mer tid på det, det får du snabbt igen när du söker jobb.