Citat:
Ursprungligen postat av
orebroarn
Hej! Skulle uppskatta om någon kunde kolla igenom mitt personliga brev och ge synpunkter.
Refererar till den utannonserade tjänsten där ni söker en revisorsassistent i xxx.
Ämnet revision är något som jag sedan gymnasietiden haft en nyfikenhet inför och till följd av antagningen till xxxx och de medföljande åren av kurser har intresset utbytts mot en vilja att lära mig mer om revision som yrke. Under min studietid har jag haft kontakt med xxx genom föreläsare, studentkvällar och mässdagar och har fått ett mycket gott intryck av er verksamhet och i synnerhet revisorsyrket. Det som fångade mitt intresse var variationen av arbetsuppgifter, kontakten med kunder och det teamarbete som tjänsten innebär.
Min utbildning och tidigare arbetserfarenhet ger mig den grundkompetens jag tror ni söker. Jag har en stark drivkraft och genom mina erfarenheter från serviceyrken är jag van vid att skapa goda relationer med kunder. Genom mina tidigare sommarjobb som brevbärare och lokalvårdare, har jag lärt mig vikten av att vara flexibel och inte vara rädd för att lösa problem på egen hand. Detta har gjort att jag utvecklat en personlighet med eget initiativtagande men som samtidigt inte lätt blir stressad. Dessa egenskaper gör att arbetet som revisorsassistent känns väl lämpat för mig. Utbildningens gång har speglats av löpande grupparbeten och detta i kombination med min inblandning i xxxx som gruppledare, lyfter fram mina positiva egenskaper i form av lyhördhet, engagemang och god samarbetsförmåga. Jag upplever att det är viktigt att kunna ta ansvar samtidigt som man är en god lyssnare, egenskaper som gör stor nytta i det teamarbete som tjänsten innebär.
Lite mer om mig själv: Jag är xxx gammal och förutom mina studier tränar jag och spelar golf sommartid. Idag bor jag ensam i xxx i en liten studentlägenhet och därav är jag flyttbar. Har tidigare bott i xxx under sommaren 2011 och har goda minnen därifrån.
Jag är vid tjänstens tillträde nyexaminerad från xxxx med inriktning redovisning/revision där jag uppfyller Revisorsnämndens teoretiska krav för auktorisation.
Detta tror jag i all korthet ger en bild av hur jag tror jag kan bidra och vem jag är. Fråga mer än gärna om ni vill veta mer. Ser fram mot fortsatt kontakt med er. Betyg från gymnasie och universitet samt CV bifogas.
Med vänliga hälsningar
xxxx
Jag rekommenderar alltid att börja med vad du kan bidra med och varför de skall anställa dig, inte varför du vill ha arbetet. Att du vill ha arbetet framkommer genom att du ansöker, det de är intresserade av är vad du kan bidra med. Att du har revisionsbehörigheten är troligen det som är mest fundamentalt för dem, så inled med det enligt mig. I övrig t tycker jag att mycket är bra. Sista stycket borde du dock ändra på, avsluta med att du hoppas på att höra från dem eller dylikt, det bör vara slutet.
Din ålder, framkommer inte denna genom ditt personnummer? Vad bidrar din golf med? Jag anser att allt som står skall gå att koppla till den aktuella tjänsten.