Citat:
Ursprungligen postat av
MiniCharlie
Jag har läst igenom dom senaste 15-20 sidorna någonting nu på morgonen, och jag känner att jag måste säga mitt...
- Bönder i klacken:
Jag har ingenting emot dessa människor. Dom är Bajare precis som jag, och det får dom vara hur mycket dom vill. MEN jag verkligen hatar hela lokalgruppsgrejen... Hammarby är förfan ett Stockholmslag, varför ens uppmuntra till att stoltsera med Bajen Fans Bollnäs?! Eller varför fixa (som jag såg igår) en banderoll med Bajen Fans Södertälje? Låt Bajen Fans vara Bajen Fans.
- Upplevelsen:
- Jag stod på kortsidan, ett par rader bakom SB. Jag tyckte att det lät bra ändå, det enda var att det blev precis som på Söderstadon; UB börjar med en ramsa, folk i kurvan börjar med en och sen vet inte riktigt SB vilken dom ska köra trumman till..
- Tifo/arenanamn:
Jag gillade inte banderollen.. Jag är Bajare och var på Söderstadion första gången när jag var 4-5 år, och sen dess har Söderstadion varit mitt andra hem. En plats där jag har kunnit glömma allt annat för ett par timmar. Nu kommer jag aldrig att få gå dit igen för att se Hammarby spela eller höra växelramsorna mellan norra och södra.
Jag kommer aldrig att kalla arenan för Nya Söderstadion. Jag säger Tele2, jag kan sträcka mig till Stockholmsarenan som var det första namnet (vad jag minns). Söderstadion är Söderstadion, jag kommer aldrig bara att byta ut den som om ingenting hänt. Jag säger inte Nya Idholmsvägen om gatan jag bor på idag. Inte Nya Skärholmen om platsen jag bor på idag.
- Kiosker/barer/toaletter:
Jag var aldrig vid någon av kioskerna eller barerna, så dom kan jag inte säga någonting om. Jag var däremot inne på toaletten efter matchen, och asså.. Det såg förjävligt ut. Något jävla rikspucko hade varit inne med en sprayburk med svart färg och skrivit "Nya Söderstadion" och massa annat jävla tjafs på väggarna.
- Entreér:
Det gick så grymt smidigt! Jag gick marschen, och behövde bara stå i kö i typ 10 minuter. Så smidigt har jag inget minne av att det var på Söderstadion.
- Neutrala färger:
Att det inte är grönvitt på arenan är bara för att vi ska dela med Dif. Därför är det jävligt irriterande att toaletterna är röda tillexempel. Förhoppningsvis löser det sig, men antagligen inte..
- Bönder i klacken: Jag håller med. Stod och stirrade på den där "Bajen Fans Södertälje" rätt ofta. Visserligen lite bättre än Bajen Fans Ljungskile typ men störde ändå.
- Upplevelsen: Kan säga att ju längre bort från kortsidan du kom, ju sämre stämning var det. Först ställde jag mig längst bort på långsideklacken. Jag och mitt umgänge var de enda som sjöng där. Sedan flyttade vi oss mot straffområdeslinjen och där var det bättre men fortfarande aningen glest med folk som sjöng. Till sist ställde vi oss runt HU/vid kurvan och där var det betydligt bättre drag där man direkt kunde höra vad Norra sjöng och mer röj där. Kortsidan höll igång bra, långsidan not so much.
- Tifo/arenanamn: This is Rymdskeppet.
- Kiosker/barer/toaletter: Är jag den enda som uppmärksammade att ölen tog slut innan halvtid?! Toaletternas röda färg var fan hiskelig förövrigt. Var tvungen att blunda när jag skulle pissa och det slutade inte bra.
- Entreér: Det var sannerligen grymt smidigt. Jag gick också i marschen och behövde stå inte ens så i kö utan gick direkt in. Hade det varit Söderstadion hade det varit en halvtimmes kö minst.