2013-07-21, 07:38
Medlem
Slickas avatar
Blir fan irriterad, hälften verkar tycka att akustiken är guds gåva och hälften hatar det.
hur är det egentligen?
2013-07-21, 07:38
Medlem
Blev stört lack när jag såg att Bajen lyckades klara kryss. Torskade 1000 kr på det! Nåväl, var ljudet bra? Bättre än fränds (notera att det ändå blivit bättre)? Varför under 30 000 på matchen? Icke uthämtade "erbjudandebiljetter"* eller?

*dvs gratisbiljetter, typ 2 f 1, men ordet gratisbiljetter verkar ju närmast ha en uppviglande effekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Blir fan irriterad, hälften verkar tycka att akustiken är guds gåva och hälften hatar det.
hur är det egentligen?

Det var ju delade meningar om Friends också. Vissa tyckte det var magiskt, andra inte. Beror på var man sitter.
2013-07-21, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpaderSex
Det är helt seriöst bara roligt och beskåda hur bajsnödiga ni är. Sen har vi eran reklam på de *tittar upp i himlen o kysser skölden*

Som att placera en bomb och defenda söderort, så bajsnödigt?
2013-07-21, 07:56
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
hur är det egentligen?

Ingen har väl sagt någotdera? Ackustiken var inte den bästa men inte heller den sämsta. Själv tyckte jag den var väl godkänd och med mer vana kommer det nog att bli bra. Jag satt nästan så långt ifrån klacken det går på långsidan men det var bra tryck när de körde igång. Men det var som sagt synkningsproblem - vi är inte vana vid arenan och förhoppningsvis förändras det med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Varför under 30 000 på matchen? Icke uthämtade "erbjudandebiljetter"* eller?

Det är antagligen som vanligt. Siffran för sålda biljetter överstiger nästan alltid siffran för antal besökare. Vissa säsongare kanske inte kom, vissa sponsorplatser kanske var tomma osv. Över 30000 sålda men under 30000 där. Inget konstigt egentligen.
2013-07-21, 08:53
Medlem
Kafferastens avatar
Var tvungen att spana in Tele2 också så nu kan jag jämföra med Friends. Vad gäller akustiken så upplevde jag ingen skillnad alls faktiskt, riktigt dålig. Trots att bajenklacken höll igång så var det bara ett dovt ljud som gick fram och oftast hördes ingenting..hörde ÖIS klack klart bättre, men jag satt ju närmare dom också. Men ändå deras klack ska inte överrösta bajens så mycket som dom gjorde. Jag snackade med folk som satt på andra sidan och dom tyckte det var väldigt bra tryck och även det känner jag igen från Friends, att folk upplever det väldigt olika. Jag sätter mig tydligen på fel plats varje gång Och dessa personer jag snackade med hade för övrigt inte hört ÖIS klack alls.

Annars var arenan ganska ok förutom att den är lite opersonlig kanske, men den kändes ljusare än Friends och så klart mindre. Kändes även som man satt närmare planen vilket jag tror man gör också. Men som sagt tråkigt att det blir så taskigt ljud om man sätter sig på fel plats i arenan. För dom som kommer besöka arenorna ofta så gäller det att lära sig vart man ska sitta nånstans.
2013-07-21, 09:12
Medlem
MiniCharlies avatar
Jag har läst igenom dom senaste 15-20 sidorna någonting nu på morgonen, och jag känner att jag måste säga mitt...

- Bönder i klacken:
Jag har ingenting emot dessa människor. Dom är Bajare precis som jag, och det får dom vara hur mycket dom vill. MEN jag verkligen hatar hela lokalgruppsgrejen... Hammarby är förfan ett Stockholmslag, varför ens uppmuntra till att stoltsera med Bajen Fans Bollnäs?! Eller varför fixa (som jag såg igår) en banderoll med Bajen Fans Södertälje? Låt Bajen Fans vara Bajen Fans.

- Upplevelsen:
- Jag stod på kortsidan, ett par rader bakom SB. Jag tyckte att det lät bra ändå, det enda var att det blev precis som på Söderstadon; UB börjar med en ramsa, folk i kurvan börjar med en och sen vet inte riktigt SB vilken dom ska köra trumman till..

- Tifo/arenanamn:
Jag gillade inte banderollen.. Jag är Bajare och var på Söderstadion första gången när jag var 4-5 år, och sen dess har Söderstadion varit mitt andra hem. En plats där jag har kunnit glömma allt annat för ett par timmar. Nu kommer jag aldrig att få gå dit igen för att se Hammarby spela eller höra växelramsorna mellan norra och södra.
Jag kommer aldrig att kalla arenan för Nya Söderstadion. Jag säger Tele2, jag kan sträcka mig till Stockholmsarenan som var det första namnet (vad jag minns). Söderstadion är Söderstadion, jag kommer aldrig bara att byta ut den som om ingenting hänt. Jag säger inte Nya Idholmsvägen om gatan jag bor på idag. Inte Nya Skärholmen om platsen jag bor på idag.

- Kiosker/barer/toaletter:
Jag var aldrig vid någon av kioskerna eller barerna, så dom kan jag inte säga någonting om. Jag var däremot inne på toaletten efter matchen, och asså.. Det såg förjävligt ut. Något jävla rikspucko hade varit inne med en sprayburk med svart färg och skrivit "Nya Söderstadion" och massa annat jävla tjafs på väggarna.

- Entreér:
Det gick så grymt smidigt! Jag gick marschen, och behövde bara stå i kö i typ 10 minuter. Så smidigt har jag inget minne av att det var på Söderstadion.

- Neutrala färger:
Att det inte är grönvitt på arenan är bara för att vi ska dela med Dif. Därför är det jävligt irriterande att toaletterna är röda tillexempel. Förhoppningsvis löser det sig, men antagligen inte..

Jag är inte heller glad över att Djurgården ska vara inne på Tele2 med oss, men vafan ska jag göra? Jag följer ett lag som våldtar mig om och om igen, det tar fan tillräckligt med kraft från mig. Jag börjar tröttna på Hammarby Fotboll alltså, jag vet inte hur länge till jag orkar.
Snart drar hockeyn igång iallafall, där får man åtminstone vara med om spelare som krigar och ett par mål.
2013-07-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Jag har läst igenom dom senaste 15-20 sidorna någonting nu på morgonen, och jag känner att jag måste säga mitt...

- Bönder i klacken:
Jag har ingenting emot dessa människor. Dom är Bajare precis som jag, och det får dom vara hur mycket dom vill. MEN jag verkligen hatar hela lokalgruppsgrejen... Hammarby är förfan ett Stockholmslag, varför ens uppmuntra till att stoltsera med Bajen Fans Bollnäs?! Eller varför fixa (som jag såg igår) en banderoll med Bajen Fans Södertälje? Låt Bajen Fans vara Bajen Fans.

- Upplevelsen:
- Jag stod på kortsidan, ett par rader bakom SB. Jag tyckte att det lät bra ändå, det enda var att det blev precis som på Söderstadon; UB börjar med en ramsa, folk i kurvan börjar med en och sen vet inte riktigt SB vilken dom ska köra trumman till..

- Tifo/arenanamn:
Jag gillade inte banderollen.. Jag är Bajare och var på Söderstadion första gången när jag var 4-5 år, och sen dess har Söderstadion varit mitt andra hem. En plats där jag har kunnit glömma allt annat för ett par timmar. Nu kommer jag aldrig att få gå dit igen för att se Hammarby spela eller höra växelramsorna mellan norra och södra.
Jag kommer aldrig att kalla arenan för Nya Söderstadion. Jag säger Tele2, jag kan sträcka mig till Stockholmsarenan som var det första namnet (vad jag minns). Söderstadion är Söderstadion, jag kommer aldrig bara att byta ut den som om ingenting hänt. Jag säger inte Nya Idholmsvägen om gatan jag bor på idag. Inte Nya Skärholmen om platsen jag bor på idag.

- Kiosker/barer/toaletter:
Jag var aldrig vid någon av kioskerna eller barerna, så dom kan jag inte säga någonting om. Jag var däremot inne på toaletten efter matchen, och asså.. Det såg förjävligt ut. Något jävla rikspucko hade varit inne med en sprayburk med svart färg och skrivit "Nya Söderstadion" och massa annat jävla tjafs på väggarna.

- Entreér:
Det gick så grymt smidigt! Jag gick marschen, och behövde bara stå i kö i typ 10 minuter. Så smidigt har jag inget minne av att det var på Söderstadion.

- Neutrala färger:
Att det inte är grönvitt på arenan är bara för att vi ska dela med Dif. Därför är det jävligt irriterande att toaletterna är röda tillexempel. Förhoppningsvis löser det sig, men antagligen inte..
- Bönder i klacken: Jag håller med. Stod och stirrade på den där "Bajen Fans Södertälje" rätt ofta. Visserligen lite bättre än Bajen Fans Ljungskile typ men störde ändå.

- Upplevelsen: Kan säga att ju längre bort från kortsidan du kom, ju sämre stämning var det. Först ställde jag mig längst bort på långsideklacken. Jag och mitt umgänge var de enda som sjöng där. Sedan flyttade vi oss mot straffområdeslinjen och där var det bättre men fortfarande aningen glest med folk som sjöng. Till sist ställde vi oss runt HU/vid kurvan och där var det betydligt bättre drag där man direkt kunde höra vad Norra sjöng och mer röj där. Kortsidan höll igång bra, långsidan not so much.

- Tifo/arenanamn: This is Rymdskeppet.

- Kiosker/barer/toaletter: Är jag den enda som uppmärksammade att ölen tog slut innan halvtid?! Toaletternas röda färg var fan hiskelig förövrigt. Var tvungen att blunda när jag skulle pissa och det slutade inte bra.

- Entreér: Det var sannerligen grymt smidigt. Jag gick också i marschen och behövde stå inte ens så i kö utan gick direkt in. Hade det varit Söderstadion hade det varit en halvtimmes kö minst.
2013-07-21, 09:47
Medlem
Verkar ha varit någon form av rekord med bönder på Bajen match om man ska tro rapporterna, är bristningsgränsen nådd för de riktiga bajarna? Varför gör ni inget åt det, jag menar inte Bajen Fans Rättvik utan mer de här som sympatiserar med annat lag i hockey exempelvis och som visar det.

Snygg bränning btw..
2013-07-21, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
Verkar ha varit någon form av rekord med bönder på Bajen match om man ska tro rapporterna, är bristningsgränsen nådd för de riktiga bajarna? Varför gör ni inget åt det, jag menar inte Bajen Fans Rättvik utan mer de här som sympatiserar med annat lag i hockey exempelvis och som visar det.

Snygg bränning btw..
Jag märker inte av "tvestjärtarna" så mycket på matcher. Det är mest på nätet där någon möjligtvis "like'ar" både Leksand och Hammarby Fotboll på Facebook.
Som jag skrev igår stötte jag på en sådan igår (dock Färjestad istället för Leksand) innan match.

Hans attityd var verkligen vidrig och häpnandsväckande. När jag hörde hans fruktansvärda dialekt var jag tvungen att fråga vilka han höll på i hockey varav han svarade Färjestad. Undrade varför han inte höll på Hammarby Hockey varav han svarar "vilka är bäst?! Hammarby kan ju inte spela hockey höhö! Färjestad är grymma".

Inte så mycket att göra åt det. Visst skulle det vara skönt att klippa till någon tvestjärt sådär men det skulle inte vara så konstruktivt.

Har mer respekt för gårdare och gnagare än folk som håller på Bajen i fotboll och någon annan klubb i andra sporter.
2013-07-21, 10:05
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=psJcSKaUXaA
2013-07-21, 10:23
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bustusgbg
http://www.youtube.com/watch?v=psJcSKaUXaA
Skönt att du länkar ett klipp som är 6 år gammalt...
2013-07-21, 10:28
Medlem
a.e.gs avatar
God morgon, fan vad solen skiner och har sig idag.

Så här när man supit på saken så får Tele2 tre bajskorvar i bussen av fem möjliga.

Osynket får ni jobba lite på, utbudet av lök och dylikt i kioskerna skiter jag i. Toaletterna var fräscha konstigt vore annars. Opersonlig är ordet som skvalpar runt i min skalle, precis som NA känns det inte som inpissat territorium utan bara evenemangsarena och plast men det löser väl sig med tiden?

Det blir intressant att se vad våra oxtokiga lillasystrar ställer till med idag, jag kommer se matchen på tv. Ut och defenda nu bajen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in