2013-07-20, 19:59
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Affären med Rooney verkar ta väldigt mycket fokus i United. Man verkar inte vilja sälja men måste kanske ändå göra det. Att den enda seriösa intressenten är en av de största konkurrenterna om ligatiteln gör det än svårare.

Utveckla gärna
2013-07-20, 20:40
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OscarDeLa
Affären med Rooney verkar ta väldigt mycket fokus i United. Man verkar inte vilja sälja men måste kanske ändå göra det. Att den enda seriösa intressenten är en av de största konkurrenterna om ligatiteln gör det än svårare.

För Chelsea ser det bättre ut. Man har fått in Schurrle och en väldigt spännande Van Ginkel. Schwarzer har tillkommit som ett klokt och säkert alternativ. Essien är hemma igen. Lukaku och De Bruyne är tillbaka från lån och det här är säsongen dom ska sättas på prov. Lyckas man få lös Rooney för en rimlig summa skulle det höja laget ytterligare men det är inget måste. Truppen är bra som den är och man kan fokusera på försäsongen.

Jag tror dock att chansen att United säljer till Chelsea är fullständigt noll och intet. Till Arsenal kanske kanske (om der verkligen inte finns någon annan klubb), som ses som ett mindre hot och man kan påstå sig ha något gentlemans agreement med efter RvP som ursäkt det skiter sig och Arsenal mot förodan skulle gå som tåget, men aldrig till Mourinho. Tänk om Moyes dumpar Rooney till Chelsea det första han gör och så går Mourinho och vinner ligan när Rooney gör 20+ mål, hur fan skulle det se ut? Om vi ska dra parallellen till RVP så var i ärlighetens namn Arsenal just då aldrig på Uniteds nivå, och det vat ett byte uppåt.
Senast redigerad av zizacon 2013-07-20 kl. 20:43.
2013-07-20, 20:41
Medlem
Rooney är en svår typ.. Man vet aldrig med honom! Känns som helt bråket med Moyes är förstorat av media.

Januzaj kan köra båda kanterna och Zaha på högern, vi har fortfarande Nani som vart bra när han fått spela och Young som vart skadad. Valencia verkade ha sin peak förra året.. Vi har Carrick, Kagawa, Cleverly.. Andersson kan ju inte ses som a-lagsmatrial samt Giggs som är oklart hur mycket han lär spela.
2013-07-20, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det verkar inte vara någon som tror att Fabregas ska gå till United annat än United själva. Måste vara någon fix idé från Moyes sida. Wenger har sagt att han (Fabregas) stannar minst ett år till (Arsenal har förköpsrätt så de måste underrättas i annat fall), Fabregas själv har sagt att han stannar - och om han går blir det i vilket fall inte till United, enligt de uttalanden som gjorts - Barcelona har också sagt att han stannar, och man tänker knappast sälja både Thiago och Cesc samma säsong.

Det är inte utan att man undrar vad United håller på med, jag trodde Moyes tänkte plocka lite från Everton, vilket hade känts nära, och annars finns det mängder av intressanta mittfältare, men det verkar han inte vilja göra. Istället verkar man jaga spöken (favoritspelare?) som man inte har några utsikter att kunna få. Det är kanske värt att betona att det här faktiskt är Moyes första säsong i en storklubb, så vi vet inte riktigt hur han fungerar; det är inte alla tränare som funkar på den riktigt stora scenen oavsett hur bra de har varit på lägre nivå, och det är lite annat att värva toppspelare till att vinna ligan än att hålla i pengapåsen och leta fynd som i Everton. Så har Moyes i sitt innersta överhuvudtaget fattat att han måste växla upp, och att det kommer bli hårdare i år med Pellegrini och Mourinho? Jag är inte alldeles övertygad.

Samtidigt vet vi inte hela sanningen. Det vi vet är att United lägger bud, är "confident om att man får honom". De är ju inte dumma, de gör väl det av en anledning, eller hur? Lägger man ens bud på någon som är helt ointresserad av att gå, och i så fall varför skulle man slösa den tiden och energin på att göra det? Nej, vi vet inte hela sanningen. Rimligtvis ligger det något i det hela om dom fortsätter att buda.
2013-07-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Utveckla gärna

Tycker du att hela Rooney härvan varit sund för klubben? Jag tycker inte det verkar så och ser egentligen ingen annan utväg än att man säljer honom. En klubb som Man U ska inte behöva övertala spelare att stanna utan det ska vara tvärtom.

Ett tufft beslut men om alternativet är mer turbulens och energi som kan gå till annat så måste man ta det så snart som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tror dock att chansen att United säljer till Chelsea är fullständigt noll och intet. Till Arsenal kanske kanske (om der verkligen inte finns någon annan klubb), som ses som ett mindre hot och man kan påstå sig ha något gentlemans agreement med efter RvP som ursäkt det skiter sig och Arsenal mot förodan skulle gå som tåget, men aldrig till Mourinho. Tänk om Moyes dumpar Rooney till Chelsea det första han gör och så går Mourinho och vinner ligan när Rooney gör 20+ mål, hur fan skulle det se ut? Om vi ska dra parallellen till RVP så var i ärlighetens namn Arsenal just då aldrig på Uniteds nivå, och det vat ett byte uppåt.

Det är ju det som gör det hela så förbannat svårt. Chelsea vill ha honom och kan betala för det. Nackdelen är som jag sa att man ger en av dom största konkurrenterna till ligan ett guldläge. PSG och Bayern är ute ur leken. Milan skulle säkert vilja ha honom för ett låneavtal på typ tre år där dom betalar 10% av lönen. City & Liverpool går bort. Real Madrid borde egentligen vara mer intresserade än dom verkar vara. Kvar står Tottenham och Arsenal som båda är bättre alternativ för Man U än Chelsea. Med Tottenham kan man möjligtvis få till en Bale-deal som underlättar ett köp. Mycket spekulationer. Vad som händer vet vi först när fönstret stänger.
Senast redigerad av OscarDeLa 2013-07-20 kl. 20:55.
2013-07-20, 22:03
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Rooney är en svår typ.. Man vet aldrig med honom! Känns som helt bråket med Moyes är förstorat av media.

Januzaj kan köra båda kanterna och Zaha på högern, vi har fortfarande Nani som vart bra när han fått spela och Young som vart skadad. Valencia verkade ha sin peak förra året.. Vi har Carrick, Kagawa, Cleverly.. Andersson kan ju inte ses som a-lagsmatrial samt Giggs som är oklart hur mycket han lär spela.

Vad menar du med andra stycket egentligen? Är det min läsförståelse som haltar? Uniteds mittfält är ju egentligen på tok för uselt för en sådan klubb som ska slåss om alla titlar. Carrick har burit upp det på ett sätt som är helt makalöst i mina ögon. Peakade Valencia förra året? Ska man lita på att Januzaj leverar något över huvud taget de närmasta säsongerna?

United har väl egentligen klarat mittfältsfrågan tack vare att man har så pass många spelare som inte gör bort sig, varken mer eller mindre. De kan hoppa in i vilka matcher som helst utan större problem, men inte speciellt mycket mer än så. Det är Carrick och Nani som håller klass, tyvärr tar det stopp sen, så som jag ser det.

Edit. Och det här var Sillytråden såg jag nu. Nåväl, värva ett par nya mittfältare då tack.
2013-07-20, 22:20
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Vad menar du med andra stycket egentligen? Är det min läsförståelse som haltar? Uniteds mittfält är ju egentligen på tok för uselt för en sådan klubb som ska slåss om alla titlar. Carrick har burit upp det på ett sätt som är helt makalöst i mina ögon. Peakade Valencia förra året? Ska man lita på att Januzaj leverar något över huvud taget de närmasta säsongerna?

United har väl egentligen klarat mittfältsfrågan tack vare att man har så pass många spelare som inte gör bort sig, varken mer eller mindre. De kan hoppa in i vilka matcher som helst utan större problem, men inte speciellt mycket mer än så. Det är Carrick och Nani som håller klass, tyvärr tar det stopp sen, så som jag ser det.

Edit. Och det här var Sillytråden såg jag nu. Nåväl, värva ett par nya mittfältare då tack.
Hahahaha vilken snygg räddning dära

Känns förövrigt som att Arsenal har kört in sig själva i ett hörn. Jovetic är signad, Gomez också, Real har höjt summan på Higuain. Han är inte värd 30 mille+ enligt mig. Jag tror inte att Rooney lämnar och dummsnåle Wenger kommer inte punga ut det som krävs för att signa Suarez.

Gustavo vore en väldigt bra värvning av arsenal om inte Fellaini skulle fungera.
2013-07-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka

Ja, det tycker jag? Vem sviktar tycker du? Cleverly håller PL klass och Kagawa borde fått så jävla mycket mer speltid. Han var fantastisk när han spelade, vet inte varför SAF höll han borta så mycket. Han var dock skadad ett tag men när han kom tillbaka var han grym.

Man behöver inte vinna titlar varje säsong, vi har fantastiska unga stora talanger som kan bli riktigt bra. Om vi hade tagit hand om Pogba bättre och låtit han få mer speltid hade han var riktigt bra till den här säsongen. Vilken position ska någon tas in på tycker du? Ja, Valencia var riktigt bra förra säsongen men kommer nog bara dala sen dess, håller du inte med mig? Han kan vi gärna sälja, Young med förutsatt att vi tar in en bra ytter som inte har överpris.
2013-07-20, 23:44
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Hahahaha vilken snygg räddning dära

Känns förövrigt som att Arsenal har kört in sig själva i ett hörn. Jovetic är signad, Gomez också, Real har höjt summan på Higuain. Han är inte värd 30 mille+ enligt mig. Jag tror inte att Rooney lämnar och dummsnåle Wenger kommer inte punga ut det som krävs för att signa Suarez.

Gustavo vore en väldigt bra värvning av arsenal om inte Fellaini skulle fungera.

Jo lite grann känns det så. Jag tror Arsenal var rätt säkra på Higuain, som var mer eller mindre klart tills Real plötsligt fick för sig att höja priset kraftigt. Men jag håller med, det priset är han inte värd.

Man ska dock inte dra enorma växlar på det, det finns en del alternativ fortfarande: Suarez tror jag är priroriterat och man är nog beredda att betala uppåt 40, det kan nog otroligt nog bli affär av det där. Suarez är inte okontroversiell och vill bort, och jag tror uppriktigt talat att Liverpool skulle gynnas av att sälja om man kan investera pengarna klokt. Det kan bli två riktigt fina, högintressanta spelare, och ska vi vara ärliga har inte Liverpool varit nära Arsenal i ligan på senare år - särskilt om Arsenal tänker investera den sortens pengar oavsett Suarez så blir det svårt att konkurrera inom den allra närmaste framtiden.

Sedan finns det andra spelare: Damiao, Yilmaz, Hulk, Soldado, Fred och allt möjligt så det går absolut att hitta intressanta spelare. Tar man in Fellaini, Bender eller något annat, samt kanske Ashley williams när Vermaelen är skadad så ser det väldigt intressant ut även utan absoluta världsnamn.

Jag tror dock att man kommer ta ett stort namn i anfallet tillslut, Suarez eller Higuain, det är ju fortfarande fullt möjligt att man kan kompromissa med Real.
2013-07-21, 00:57
Medlem
anteri17s avatar
Börjar bli less på vår transfersoppa nu. Det är dags att agera, och sätta en färdig och slagkraftig trupp. Vi har pengar, och att betala några miljoner extra ska inte vara något problem. Som jag ser det skulle vi på någon dag kunna få en titelstark trupp. Spelarna som jag åsyftar är mitt framför Wengers ögon. Det är fan dags att slutföra Higuain-affären, även om det kostar oss 300 miljoner. Likaså borde vi plocka Gustavo för 200 miljoner. Både spelarna vill gå till oss, de förstärker startelvan, och ligger inom rimliga priser. Agera!

Jag ser mycket hellre Higuain än Suarez. Dels för priset, dels för attityden, men främst för spelstilen. Jag vill inte ha någon chanss-dribbel-spelare som Suarez. Jag vill ha ren klass i straffområdet med godkända tekniska egenskaper. Det får vi i Higuain. Jag skulle kunna sträcka mig till att jag tar hellre Higuain än Suarez för samma pris. Vi har redan Cazorla och Wilshere som bidrar med bolltransport och betydligt större spelskicklighet. Om det nu råkar bli Suarez blir jag glad ändå, vi ska trots allt vara nöjda om en sådan spelare väljer oss som ny klubb.

Gustavo borde vara ett givet köp. Kraft, defensiv skicklighet, men samtidigt passningssäker med god grundteknik och speluppfattning. Står vi där med Capoue ( ) eller Fellaini för 100 miljoner mer är det bara ett patetiskt agerande av våra styrande i klubben.

Om nu vi får dessa för 500 miljoner, kan vi mycket väl utmana om titeln, inte minst med tanke på allt nytt i de andra toppklubbarna. Skulle vi dessutom plocka en ytter för 2-300 (typ Bernard, Eriksen), så vore det episkt. Om klubben har gjort gällande att man ska spendera pengar på större spelare finns ingen anledning att vänta bort alla möjliga alternativ.

Med dessa värvningar skulle vi få denna trupp på de offensiva positionerna:

Arteta Gustavo

Eriksen Wilshere Cazorla

Higuain

Andraformation:

Ramsey Diaby

Walcott Rosicky Podolski/Oxlade

Giroud

Sälj Gervinho och Coquelin.

Det här skulle varken vara svårt eller särskilt dyrt. Gör något och gör rätt!
2013-07-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Ja, det tycker jag? Vem sviktar tycker du? Cleverly håller PL klass och Kagawa borde fått så jävla mycket mer speltid. Han var fantastisk när han spelade, vet inte varför SAF höll han borta så mycket. Han var dock skadad ett tag men när han kom tillbaka var han grym.

Man behöver inte vinna titlar varje säsong, vi har fantastiska unga stora talanger som kan bli riktigt bra. Om vi hade tagit hand om Pogba bättre och låtit han få mer speltid hade han var riktigt bra till den här säsongen. Vilken position ska någon tas in på tycker du? Ja, Valencia var riktigt bra förra säsongen men kommer nog bara dala sen dess, håller du inte med mig? Han kan vi gärna sälja, Young med förutsatt att vi tar in en bra ytter som inte har överpris.

Cleverley håller PL klass ja, men inte Unitedstandard helt enkelt. Och du menar väl inte att Valencia var bra förra säsongen, har var ju fruktansvärt usel, knappt det. Säsongen innan däremot var han väldigt duktig.
2013-07-21, 02:01
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Med dessa värvningar skulle vi få denna trupp på de offensiva positionerna:

Eriksen

Sälj Gervinho och Coquelin.

Det här skulle varken vara svårt eller särskilt dyrt. Gör något och gör rätt!

Coquelin är utlånad till... Freiburg? Eller är det Frankfurt? Hur som helst så lirar han inte i Arsenal nästa säsong. Rörande Eriksen så är han väl inte direkt något ytter, utan snarare en "nummer tio"-mittfältare, väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in