Börjar bli less på vår transfersoppa nu. Det är dags att agera, och sätta en färdig och slagkraftig trupp. Vi har pengar, och att betala några miljoner extra ska inte vara något problem. Som jag ser det skulle vi på någon dag kunna få en titelstark trupp. Spelarna som jag åsyftar är mitt framför Wengers ögon. Det är fan dags att slutföra Higuain-affären, även om det kostar oss 300 miljoner. Likaså borde vi plocka Gustavo för 200 miljoner. Både spelarna vill gå till oss, de förstärker startelvan, och ligger inom rimliga priser. Agera!
Jag ser mycket hellre Higuain än Suarez. Dels för priset, dels för attityden, men främst för spelstilen. Jag vill inte ha någon chanss-dribbel-spelare som Suarez. Jag vill ha ren klass i straffområdet med godkända tekniska egenskaper. Det får vi i Higuain. Jag skulle kunna sträcka mig till att jag tar hellre Higuain än Suarez för samma pris. Vi har redan Cazorla och Wilshere som bidrar med bolltransport och betydligt större spelskicklighet. Om det nu råkar bli Suarez blir jag glad ändå, vi ska trots allt vara nöjda om en sådan spelare väljer oss som ny klubb.
Gustavo borde vara ett givet köp. Kraft, defensiv skicklighet, men samtidigt passningssäker med god grundteknik och speluppfattning. Står vi där med Capoue (

) eller Fellaini för 100 miljoner mer är det bara ett patetiskt agerande av våra styrande i klubben.
Om nu vi får dessa för 500 miljoner, kan vi mycket väl utmana om titeln, inte minst med tanke på allt nytt i de andra toppklubbarna. Skulle vi dessutom plocka en ytter för 2-300 (typ Bernard, Eriksen), så vore det episkt. Om klubben har gjort gällande att man ska spendera pengar på större spelare finns ingen anledning att vänta bort alla möjliga alternativ.
Med dessa värvningar skulle vi få denna trupp på de offensiva positionerna:
Arteta Gustavo
Eriksen Wilshere Cazorla
Higuain
Andraformation:
Ramsey Diaby
Walcott Rosicky Podolski/Oxlade
Giroud
Sälj Gervinho och Coquelin.
Det här skulle varken vara svårt eller särskilt dyrt. Gör något och gör rätt!