2013-07-20, 16:06
Medlem
Rocastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Blir Fellaini kvar i Everton? Trodde han skulle följa Moyes till ManU.

Ryktas lite hit och dit med honom. Enligt John Cross så är Arsenal fortfarande ute efter honom, samt Suarez. Men tror nog United också är rätt sugna med tanke på att Strootman gick till Roma, Thiago till Bayern och Fabregas ser ut att stanna och de behöver förstärka sitt mittfält.

Flera av källorna nu, sade för ett tag sedan att Fellainis klausul hade blivit aktiverad men inget hände med det då. På tal om Fellainis klausul så går den ut den 14 augusti och sägs ligga på £23.5 miljoner, både United och Arsenal borde skynda sig ifall man vill ha honom, för efter det kommer nog Everton kräva mycket mer eftersom säsongsstarten ligger runt hörnet.
2013-07-20, 16:17
Medlem
Sky Sports News ‏@SkySportsNews 4m
Sky sources: Man Utd make improved £30m bid plus add-ons for Fabregas #SSNHD
2013-07-20, 16:34
Medlem
namerlesss avatar
Arsenal have reportedly agreed a £21m deal to sign Brazil star Bernard from Atletico Mineiro.

According to ESPN brasil, the Gunners have been successful in hammering out a deal for the sought-after wonderkid worth £21m

Fyfan vad trött man börjar bli på alla rykten om Arsenal nu, jag tror inte på någonting förrän det står på Arsenal.com.
2013-07-20, 17:31
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Sky Sports News ‏@SkySportsNews 4m
Sky sources: Man Utd make improved £30m bid plus add-ons for Fabregas #SSNHD

Det verkar inte vara någon som tror att Fabregas ska gå till United annat än United själva. Måste vara någon fix idé från Moyes sida. Wenger har sagt att han (Fabregas) stannar minst ett år till (Arsenal har förköpsrätt så de måste underrättas i annat fall), Fabregas själv har sagt att han stannar - och om han går blir det i vilket fall inte till United, enligt de uttalanden som gjorts - Barcelona har också sagt att han stannar, och man tänker knappast sälja både Thiago och Cesc samma säsong.

Det är inte utan att man undrar vad United håller på med, jag trodde Moyes tänkte plocka lite från Everton, vilket hade känts nära, och annars finns det mängder av intressanta mittfältare, men det verkar han inte vilja göra. Istället verkar man jaga spöken (favoritspelare?) som man inte har några utsikter att kunna få. Det är kanske värt att betona att det här faktiskt är Moyes första säsong i en storklubb, så vi vet inte riktigt hur han fungerar; det är inte alla tränare som funkar på den riktigt stora scenen oavsett hur bra de har varit på lägre nivå, och det är lite annat att värva toppspelare till att vinna ligan än att hålla i pengapåsen och leta fynd som i Everton. Så har Moyes i sitt innersta överhuvudtaget fattat att han måste växla upp, och att det kommer bli hårdare i år med Pellegrini och Mourinho? Jag är inte alldeles övertygad.
2013-07-20, 17:44
Moderator
zanteras avatar
Fabregas-affären är helt klart ett stort mysterium. Spontant känner jag väl samma som många andra, dels släppte Barcelona precis Thiago och ser därför lite tunna ut på mittfältet, och sedan är Fabregas i den situationen där han dels kommer få mer speltid (Thiago har lämnat och Xavi blir äldre), och han har endast varit i Barcelona ett år. Om det ens är möjligt att han skulle komma tillbaka till PL känns Arsenal som ett troligare alternativ, och inte ens Arsenal känns speciellt troliga detta året, då situationen är som den är. Samtidigt undrar man vad Barcelona sagt till Man United, om första budet nekades och Fabregas inte på något sätt var till salu, då undrar man varför de lade ett nytt bud.

Jag har inga direkta problem med en mellansäsong för Man United, och hade väl egentligen räknat med det, då Moyes har kommit in, och det innebär förändringar. Men inaktiviteten och hur handlingsförlamade de har varit är inte roligt att bevittna, och när de två bästa alternativen som hade kunnat värvats, Thiago och Strootman blev klara för andra klubbar, då dog någonstans mitt hopp om att denna sommaren blir bra ur ett Man United-perspektiv. Det pratas om Bale och Ronaldo, men jag ser inte en chans att Man United skulle slanta upp det som krävs. Alternativen på mittfältet börjar nu försvinna mer och mer ju längre fönstret går, och tyvärr står vi väl där i Augusti med Fellaini.

För första gången på länge är jag nog mer exalterad över Premier League som liga än en ny säsong för Man United, och jag tycker flera lag i ligan har värvat intressanta spelare, och det har även bytts tränare på olika fronter. Det finns många nya förändringar som man blir glad av, men även Manchester United och Arsenal som verkar ha svårt att få tummen ur. Känns lite som båda väntar på att alla de bästa spelarna är tagna, och sedan slåss om bottenskrapet i slutet av Augusti.
2013-07-20, 18:11
Medlem
snillet_1s avatar
Jag undrar snarare vad i helvete Arsenal och Wenger håller på med. Det var trots allt United som vann ligan förra säsongen, inte londonlaget. Tycker det börjar vila något väldigt tragikomiskt över Arsenal...
2013-07-20, 18:45
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Fabregas-affären är helt klart ett stort mysterium. Spontant känner jag väl samma som många andra, dels släppte Barcelona precis Thiago och ser därför lite tunna ut på mittfältet, och sedan är Fabregas i den situationen där han dels kommer få mer speltid (Thiago har lämnat och Xavi blir äldre), och han har endast varit i Barcelona ett år. Om det ens är möjligt att han skulle komma tillbaka till PL känns Arsenal som ett troligare alternativ, och inte ens Arsenal känns speciellt troliga detta året, då situationen är som den är. Samtidigt undrar man vad Barcelona sagt till Man United, om första budet nekades och Fabregas inte på något sätt var till salu, då undrar man varför de lade ett nytt bud.

Jag har inga direkta problem med en mellansäsong för Man United, och hade väl egentligen räknat med det, då Moyes har kommit in, och det innebär förändringar. Men inaktiviteten och hur handlingsförlamade de har varit är inte roligt att bevittna, och när de två bästa alternativen som hade kunnat värvats, Thiago och Strootman blev klara för andra klubbar, då dog någonstans mitt hopp om att denna sommaren blir bra ur ett Man United-perspektiv. Det pratas om Bale och Ronaldo, men jag ser inte en chans att Man United skulle slanta upp det som krävs. Alternativen på mittfältet börjar nu försvinna mer och mer ju längre fönstret går, och tyvärr står vi väl där i Augusti med Fellaini.

För första gången på länge är jag nog mer exalterad över Premier League som liga än en ny säsong för Man United, och jag tycker flera lag i ligan har värvat intressanta spelare, och det har även bytts tränare på olika fronter. Det finns många nya förändringar som man blir glad av, men även Manchester United och Arsenal som verkar ha svårt att få tummen ur. Känns lite som båda väntar på att alla de bästa spelarna är tagna, och sedan slåss om bottenskrapet i slutet av Augusti.

Fabregas har spelat i Barcelona i två säsonger, han går in på sitt tredje.

Hade inte Thiago dragit så hade det inte varit helt omöjligt att Fabregas hade sålts men nu finns det inte en chans.
2013-07-20, 18:52
Moderator
zanteras avatar
Självklart var det två år. Mitt misstag, dock ändå rätt så orealistiskt att han skulle lämna sin modersklubb i detta läget.
2013-07-20, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det verkar inte vara någon som tror att Fabregas ska gå till United annat än United själva. Måste vara någon fix idé från Moyes sida. Wenger har sagt att han (Fabregas) stannar minst ett år till (Arsenal har förköpsrätt så de måste underrättas i annat fall), Fabregas själv har sagt att han stannar - och om han går blir det i vilket fall inte till United, enligt de uttalanden som gjorts - Barcelona har också sagt att han stannar, och man tänker knappast sälja både Thiago och Cesc samma säsong.

Det är inte utan att man undrar vad United håller på med, jag trodde Moyes tänkte plocka lite från Everton, vilket hade känts nära, och annars finns det mängder av intressanta mittfältare, men det verkar han inte vilja göra. Istället verkar man jaga spöken (favoritspelare?) som man inte har några utsikter att kunna få. Det är kanske värt att betona att det här faktiskt är Moyes första säsong i en storklubb, så vi vet inte riktigt hur han fungerar; det är inte alla tränare som funkar på den riktigt stora scenen oavsett hur bra de har varit på lägre nivå, och det är lite annat att värva toppspelare till att vinna ligan än att hålla i pengapåsen och leta fynd som i Everton. Så har Moyes i sitt innersta överhuvudtaget fattat att han måste växla upp, och att det kommer bli hårdare i år med Pellegrini och Mourinho? Jag är inte alldeles övertygad.
Håller med om allt du säger. Dock har jag svårt att tro att Man United går och lägger ett andra bud i en ren chansning om det inte finns någon som helst möjlighet till en övergång vilket gör mig, om än ytterst försiktigt, optimistisk. Hela grejen är konstig bara. Luktar som folk varit inne på tidigare rätt kraftig desperation.

Edit: Nu rapporterar The Times om att just United är redo att lägga £100m för Bale. Herregud...
Senast redigerad av Pjzpjz 2013-07-20 kl. 19:07.
2013-07-20, 19:18
Medlem
keranos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjzpjz
Håller med om allt du säger. Dock har jag svårt att tro att Man United går och lägger ett andra bud i en ren chansning om det inte finns någon som helst möjlighet till en övergång vilket gör mig, om än ytterst försiktigt, optimistisk. Hela grejen är konstig bara. Luktar som folk varit inne på tidigare rätt kraftig desperation.

Edit: Nu rapporterar The Times om att just United är redo att lägga £100m för Bale. Herregud...

The Times är lika pålitligt som Aftonbladets sillyseason blogg....
2013-07-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
The Times är lika pålitligt som Aftonbladets sillyseason blogg....
Var lite otydlig, menade herregud som i "hur kan dessa journalister fortfarande ha jobbet kvar", typ.
2013-07-20, 19:31
Medlem
Affären med Rooney verkar ta väldigt mycket fokus i United. Man verkar inte vilja sälja men måste kanske ändå göra det. Att den enda seriösa intressenten är en av de största konkurrenterna om ligatiteln gör det än svårare.

För Chelsea ser det bättre ut. Man har fått in Schurrle och en väldigt spännande Van Ginkel. Schwarzer har tillkommit som ett klokt och säkert alternativ. Essien är hemma igen. Lukaku och De Bruyne är tillbaka från lån och det här är säsongen dom ska sättas på prov. Lyckas man få lös Rooney för en rimlig summa skulle det höja laget ytterligare men det är inget måste. Truppen är bra som den är och man kan fokusera på försäsongen.
Senast redigerad av OscarDeLa 2013-07-20 kl. 19:33.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in