2013-07-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Mordet blir ju helt klart lite klurigare om det är så att hon kom med tåget.

Har hon träffat någon på tåget som hon blivit osams med, eller det mer troliga, att någon stod och väntade på henne. Frågan är då, varför?

Även om hon kommit med tåget är det osannolikt att GM skulle vara någon hon blivit osams med på tåget, med tanke på att det är ytterst få som bär skjutvapen.
Citera
2013-07-20, 21:51
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelanderrr
Polisen står på perrongen med bruna papperspåsar och plockar saker just nu!

Intressant rapport! Och märkligt att brottsplatsundersökningen inte är klar än; eller har det tillkommit nya spår? Som sagt, jag var förbi kl. 19.50 och försökte gå upp på perrongen och titta, men de två poliserna som bevakade ingången släppte inte in mig (det fanns dock inga avspärrningsband).
Citera
2013-07-20, 21:52
Medlem
Det var ett vittne som intervjuades som hade kommit med tåget. Polisen säger ingenstans om att BO kommit med det. Däremot säger de att BO har kommit från gångtunneln....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17165727.ab
Citera
2013-07-20, 21:53
Medlem
Drinis avatar
Känner igen namnet och bilderna, har dessutom någon som är gemensam vän med henne på fb.

Sjukt tråkigt att hon dog:/ känns ju väldigt bisarrt hela situationen. menar,why the fuck skjuta just där och då?
Citera
2013-07-20, 21:53
Medlem
Finns lite skrivet om det här på polisens sida också - http://www.polisen.se/Vasterbotten/Aktuellt/Handelser/Vasterbotten1/2013-07-20-2033-Morddrap-Umea/
Citera
2013-07-20, 21:54
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Det är en relevant fråga.
GM är enligt någon i tråden en hybrid. Colombian.

Så en Colombian är GM , fast inga uppgifter ännu om några gripanden ?
Citera
2013-07-20, 21:54
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanagel
Kan man inte tänka sig att polisen tiger för att inte sabba för sig själva?
De kanske är nära att gripa honom, att gå ut i media och snacka kan ju försämra läget.
Kanske.

Jo d förstår jag ju till viss del, men som det här t.ex: "Polisen vill i nuläget inte lämna några detaljer i ärendet. De kan heller inte bekräfta att det har skett en skottlossning".

Detta gick att läsa i VK:s artikel: http://www.vk.se/938806/polisen-avsparrar-umea-c Som skrevs 14:08, alltså nästan 7 timmar efter skottlossningen.

Dom kan inte ens bekräfta att d skett en skottlossning... varför inte liksom, har vi inte rätt att få veta sånt?
Citera
2013-07-20, 21:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomIgenNu
Det var ett vittne som intervjuades som hade kommit med tåget. Polisen säger ingenstans om att BO kommit med det. Däremot säger de att BO har kommit från gångtunneln....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17165727.ab

Exakt. Så varför påstår folk helt plötsligt att hon kom med tåget??
Citera
2013-07-20, 21:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernandojjj
varför lägger ingen upp bild på tjejen? hur länge ska man behöva vänta? omgz0r.....

Kolla hennes FB-konto. Finns bilder där.
Citera
2013-07-20, 21:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Var hon inte på väg hem till göteborg då om hon inte klev av tåget? Vad gör man annars uppe vid den tiden om det inte gäller jobb. Var hon ute på kvällen innan så kanske hon var på väg från eller till någon.
Eftersom hon nu bodde i göteborg så kanske det var något ex hon flydde ifrån umeå till göteborg och hade oturen att stöta på honom på natten
Citera
2013-07-20, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Så en Colombian är GM , fast inga uppgifter ännu om några gripanden ?

Uppgifter om en colombian kommer från en användare i tråden. Kan visst stämma, men inget man ska ta som fakta.
Citera
2013-07-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Jag känner till familjen flyktigt via bekanta, och allt tyder på att just skottet mot fönstret är helt random även om det troligen kan vara samma gärningsman.

Föräldrarna med mindre barn var bortresta medans 1 eller 2 döttrar var hemma, en av dom var med sin pojkvän visserligen enligt uppgift, men ingen av de boende i huset kände till den mördade kvinnan.

Resten av din teori håller jag dock med om, svartsjukedrama brukar vara den vanligaste orsaken till liknande dåd
Eftersom jag känner Umeå rätt väl, vill jag inte helt släppa incidenten på Ersboda? Hur stor sannolikhet är det med två skjutningar, icke relaterade, en tidig lördagsmorgon i Umeå. Det är ju inte precis Vännäs, eller hur man ska säga...

Nästa fråga:
Går det att hitta en colombian i vänkretsen hos BO, om det är ett ex. Borde han finnas där någonstans, dock inte just på BO's Facebook-sida då hon sannolikt har spärrat denne som vän. Jag tror vi kan finna GM i periferin till hennes vänkrets.
Senast redigerad av scheele 2013-07-20 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in