2013-07-20, 21:39
Medlem
yandaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Nej jag tror att dom vet vem det är, men dom vet inte vart han är. Men polisen i sverige går ju aldrig ut med namn och bild på någon av nån anledning? För att skydda den personliga integriteten kanske?

Annars kunde ju allmänheten ha hjälpt till med vittnesuppgifter om var han nu befinner sig.

Vem vet, han kanske hinner göra fler saker innan, eller ska vi säga om han grips.

Det gör polisen visst, men det är inget man gör varje gång utan när man anser att det skulle gynna dem. Att man inte gör det kan bero på många saker. T.ex. att man inte vill riskera att hänga ut någon oskyldig (även om polisen tror sig veta vem GM är så är han inte dömd) eller att varna GM själv att man vet vem denne är. Dessutom är det väl inte klarlagt att polisen ens har ett signalement på GM.

Du har alltså kommit fram till att den svenska polisen är en "skandal" på grund av att du "TROR att dom vet vem det är"? Något orimligt.

Även om de misstänker en person så vill de väl samla bevis och inte bara gripa någon för att sedan behöva släppa personen några dagar senare. Om de nu ens har en aning om vem det kan vara...
Senast redigerad av yandax 2013-07-20 kl. 21:41.
Citera
2013-07-20, 21:42
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Jag får inte hennes facebook att funka kan ingen pm:a mig länken eller nåt? pretty please

https://www.facebook.com/tov*.sehli*
Citera
2013-07-20, 21:43
Medlem
yandaxs avatar
Mordet blir ju helt klart lite klurigare om det är så att hon kom med tåget.

Har hon träffat någon på tåget som hon blivit osams med, eller det mer troliga, att någon stod och väntade på henne. Frågan är då, varför?
Citera
2013-07-20, 21:44
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Mordet blir ju helt klart lite klurigare om det är så att hon kom med tåget.

Har hon träffat någon på tåget som hon blivit osams med, eller det mer troliga, att någon stod och väntade på henne. Frågan är då, varför?

Men snälla, hon kom ju inte med tåget! Eller?
Citera
2013-07-20, 21:46
Bannlyst
Hade hon åkt tåg? Med botniabanan?
Isf kanske hon varit hos någon (ny) kille, och GM kunde inte hantera detta av någon anledning. En välkommen hem grej.
Citera
Medlem
yandaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Men snälla, hon kom ju inte med tåget! Eller?

Någon skrev nyligen att polisen bekräftat det.
Citera
Bannlyst
Var hon i hop med en neger innan?
Citera
2013-07-20, 21:47
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yandax
Det gör polisen visst, men det är inget man gör varje gång utan när man anser att det skulle gynna dem. Att man inte gör det kan bero på många saker. T.ex. att man inte vill riskera att hänga ut någon oskyldig (även om polisen tror sig veta vem GM är så är han inte dömd) eller att varna GM själv att man vet vem denne är. Dessutom är det väl inte klarlagt att polisen ens har ett signalement på GM.

Du har alltså kommit fram till att den svenska polisen är en "skandal" på grund av att du "TROR att dom vet vem det är"? Något orimligt.

Även om de misstänker en person så vill de väl samla bevis och inte bara gripa någon för att sedan behöva släppa personen några dagar senare. Om de nu ens har en aning om vem det kan vara...

Ja men det jag tycker är värst är att polisen bara fokuserar 100% på sin utredning och inte tänker på att det springer runt en beväpnad person bland befolkningen, i nuläget vet ju ingen om d rör sig om ett vansinnesdåd av en pistolbeväpnad psykotisk columbian eller vad som händer. För vi får ju aldrig veta nåt.
Hade jag bott i Umeå med min familj hade jag blivit riktigt förbannad över att inte få veta vad som händer av polisen.
Citera
2013-07-20, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Var hon i hop med en neger innan?

Det är en relevant fråga.
GM är enligt någon i tråden en hybrid. Colombian.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Som jag förstår det utifrån (den sparsamma) rapporteringen tror man att BO kom springande under gångtunneln, mot Haga, sprang upp till spår tre och försökte be om hjälp. Ett minderårigt folbollslag blev vittnen till händelsen. Gärningsmannen sprang sedan vidare mot Haga. Varför påstås det helt plötsligt att BO kom med ett tåg?
Citera
Medlem
Polisen står på perrongen med bruna papperspåsar och plockar saker just nu! Nyss körde en civil blå Saab i en jävla fart därifrån i riktning umedalen/vännes, från stationen på e12 altså! Samtidigt som uniformerad polis såg ut att visitera en man med utländskt utseende i anknytning till tågstationen! Rullade just förbi där i sakta mak och efter jag passerat blev jag omkörd av civila polisbilen!
Citera
2013-07-20, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ja men det jag tycker är värst är att polisen bara fokuserar 100% på sin utredning och inte tänker på att det springer runt en beväpnad person bland befolkningen, i nuläget vet ju ingen om d rör sig om ett vansinnesdåd av en pistolbeväpnad psykotisk columbian eller vad som händer. För vi får ju aldrig veta nåt.
Hade jag bott i Umeå med min familj hade jag blivit riktigt förbannad över att inte få veta vad som händer av polisen.

Kan man inte tänka sig att polisen tiger för att inte sabba för sig själva?
De kanske är nära att gripa honom, att gå ut i media och snacka kan ju försämra läget.
Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in