2013-07-20, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Skulle kunna vara så. Enda personen som har hört något om eventuell GM skrev för någon sida sen att GM skulle vara colombian. Denna uppgift ska man såklart ta med en fet nypa salt, men det skulle utan tvekan kunna förklara polisens och medias "locket på"-agerande

Hon ser enligt hennes Facebook-sida ut som en helt vanlig, vardaglig tjej. Hon ser rätt snäll ut dessutom. Det är väl bara WT som ens umgås med utlänningar, eller hur var det ?
Citera
2013-07-20, 21:23
Medlem
Citat:
Skulle kunna vara så. Enda personen som har hört något om eventuell GM skrev för någon sida sen att GM skulle vara colombian. Denna uppgift ska man såklart ta med en fet nypa salt, men det skulle utan tvekan kunna förklara polisens och medias "locket på"-agerande
Inte alls, däremot kan "locket på"-agerandet förefalla ganska välmotiverat av att personen snarast ärvpå fri fot, misstänkt för mord, samt förmodligen beväpnad. Du läser för mycket på avpixlat eller liknande sajter, det har allvarligt börjat grumla ditt omdöme och förmåga till logiskt tänkande...
Citera
2013-07-20, 21:23
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag kommer med en statistisk grundad gissning: det är hennes före detta som skjutit henne i något som liknar ett planerat utvidgat självmord, utlöst av att hon sannolikt börjat en kärleksrelation med en ny kille. Först försökte han döda denne, därav skottet genom rutan på adressen ersboda. Sedan stämmer han träff med sin före detta (brottsoffret), dödar henne och flyr. Enda anledningen till att han flyr är därför att hennes nye pojkvän fortfarande lever.

Snart återfinns GM död någonstans, efter att han tagit livet av sig, alternativt så sviker modet och han tas levande av polisen.

Enda jag inte får att gå ihop med min teori är att hon endast träffas av ett skott. Gammalt enkelskottsgevär? Det som täcks av sopsäckar är väl gissningsvis tomhylsor samt fimpar från cigaretter/ utlagda prillor.

Det fanns ingen i huset på Ersboda som skulle kunna klassas som "den nya pojkvännen" vad jag vet. Annars var det en bra teori!
Citera
2013-07-20, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomIgenNu
Det var vittnet som kom med tåget.

Visst ja så var det, me bad!
Citera
2013-07-20, 21:27
Medlem
Citat:
Det fanns ingen i huset på Ersboda som skulle kunna klassas som "den nya pojkvännen" vad jag vet. Annars var det en bra teori!
Nye killen måste ju inte bo där, kan ju vara andra omständigheter. Kanske han har en polare. Men att GM är en fd pojkvän och att mordet utlösts av svartsjuka är jag rätt övertygad om.

Hur visste GM att hon kom med tåget, är ju intressant stämt träff eller att han visste när hon kom och vilken väg hon skulle ta? I ett sådant läge är det ju ganska logiskt att han väntar in henne vid gångtunneln, som hon "måste" passera.

Edit: missförstod, trodde BO kom med tåget. Ändock kan det ju vara en punkt GM visste hon skulle passera. Eller så har de stämt träff.
Senast redigerad av scheele 2013-07-20 kl. 21:29.
Citera
2013-07-20, 21:30
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Hon ser enligt hennes Facebook-sida ut som en helt vanlig, vardaglig tjej. Hon ser rätt snäll ut dessutom. Det är väl bara WT som ens umgås med utlänningar, eller hur var det ?

Att dom ska ha umgåtts har jag inte hittat någon uppgift på. Det enda jag har läst är att jalle22 skrev att han hade fått höra att GM var colombian någon sida bak i tråden.

Hurvida det rör sig om något gammalt ex eller om hon bara haft oturen att stöta på en random galning låter jag därmed vara osagt!
Citera
2013-07-20, 21:31
Medlem
Citat:
Nye killen måste ju inte bo där, kan ju vara andra omständigheter. Kanske han har en polare. Men att GM är en fd pojkvän och att mordet utlösts av svartsjuka är jag rätt övertygad om.

Hur visste GM att hon kom med tåget, är ju intressant stämt träff eller att han visste när hon kom och vilken väg hon skulle ta? I ett sådant läge är det ju ganska logiskt att han väntar in henne vid gångtunneln, som hon "måste" passera.

"Kanske har han en polare."

Vad menas?

Varför så övertygad om resten av ditt scenario? Statistik eller vet du något?

Oops "nya" uppgifter om varför BO var där men dit scenario kan lätt justeras?
Senast redigerad av Som-nam-na 2013-07-20 kl. 21:33.
Citera
2013-07-20, 21:32
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Jag får inte hennes facebook att funka kan ingen pm:a mig länken eller nåt? pretty please
Citera
2013-07-20, 21:32
Medlem
T*ve ser ut att vara en blond gothisk dam om man tittar i hennes facebook album.
Citera
2013-07-20, 21:33
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:

Edit: missförstod, trodde BO kom med tåget. Ändock kan det ju vara en punkt GM visste hon skulle passera. Eller så har de stämt träff.

Jag känner till familjen flyktigt via bekanta, och allt tyder på att just skottet mot fönstret är helt random även om det troligen kan vara samma gärningsman.

Föräldrarna med mindre barn var bortresta medans 1 eller 2 döttrar var hemma, en av dom var med sin pojkvän visserligen enligt uppgift, men ingen av de boende i huset kände till den mördade kvinnan.

Resten av din teori håller jag dock med om, svartsjukedrama brukar vara den vanligaste orsaken till liknande dåd
Citera
2013-07-20, 21:38
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan han ha brukat våld på henne innan - som då lett till blödning?

Dvs dödsskottet är avslutningen på en föregående misshandel...

Att skjuta ngn stänker oftast också rätt bra på gärningsmannen.

OnT. Jävligt matfattig och rörig tråd.
Citera
2013-07-20, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loosec
T*ve ser ut att vara en blond gothisk dam om man tittar i hennes facebook album.

Jag tycker hon ser ut som vilken ung tjej som helst, möjligen lite "rasta-brud" om man kollar hennes armband på en av bilderna..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in