Citat:
Ursprungligen postat av
nickorut
Garcia-Matthysse bekräftat! Underbart!
Ja! Får gåshud bara när jag tänker på det, mitt drömögonblick vore om båda slog left hooks som landade samtidigt. Vad tror vi rent spontant om vem som vinner fighten? Måste gå på Matthysse, hans nickname "The Machine" sammanfattar honom bra. Matthysse lever som en äkta man där han dedikerar sitt liv till fiske, jakt och träning i en stuga mitt i skogen i en liten argentinsk stad. Citerat från Barrera om Matthysse från följande
artikel:
Citat:
He gets up at 5 a.m. and runs about 14, 15 kilometers [about nine miles]. He gets some rest and then goes to the gym for strength and conditioning training. He has lunch, takes a nap and then, at around 4 p.m., goes to the gym once again to work on his boxing. And he works out at least 15 rounds every day, sparring every other day. That takes its toll. He is lucky to be eating well, because he has no weight issues, but right after dinner, at around 9 p.m., he goes right back to sleep.
Citat från Matthysse:
Citat:
"A few days ago, a huge iguana popped up around here, and we barbecued it," Matthysse said. "It was tasty."
Citat:
I've always been a loner, and I didn't talk much. I divorced a while ago. I love being alone.
När jag läser sånt så känns det föga troligt att någon som Danny Garcia ska slå honom. Bara att ställa deras livsstiler mot varandra, en man som tränar ensam i djungeln mot en man som festar med farsan på nattklubbar. Matthysse har en grym haka, kan boxa med naturliga boxare som Zab Judah och Devon Alexander (två kontroversiella beslut) och har ordentlig punching power. Var den första att stoppa Humberto Soto - som aldrig ens blivit droppad på 67 fighter innan han mötte Matthysse, den första att knocka Lamont Peterson, den första att droppa och stoppa Olusegun. Han fick ner både Judah och Alexander i hans enda förluster. En sann boxer-puncher. Tror bara han blir för mycket för Danny Garcia som jag absolut inte menar är dålig på något sätt. Men är han redo för Matthysse? Efter en imponerande vinst mot Khan (Khan utboxade honom innan han åkte på left hooken ska tillägas), två vinster mot en gammal Morales och en bra vinst mot Judah där han dock var märkbart skadad i slutet av fighten. Jag tror inte det.