2012-06-19, 20:26
  #4009
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag hade Pacman som vinnare också så jag håller typ med dig men det är några grejer jag reagerade på:

Slog mer gjorde han inte enligt CompuBox, Bradley hade 839 slag och Pacquiao 751.

Hårdare? Visst, men vart är den här enorma styrkefördelen han skulle ha? Jag såg den inte, jag tyckte aldrig Bradley blev speciellt groggy eller var i närheten av att bli nerslagen. På tal om Pacquiaos punching power - vart är den? Finns den fortfarande? Kom ihåg att han har inte vunnit på KO sedan Cotto 2009.

Ja, han träffade högre % av slagen enligt CompuBox men i teorin kan en boxare vinna 5 ronder med 20-0 i slag och den andra vinna 7 ronder jämnt och så vinner ändå den andra boxaren matchen. Något som inte räknas in i träff%:en är vem som får sin vilja igenom t.ex., ringkontroll. Men jag håller med att Pacman var betydligt bättre 3-6 ronderna där han verkligen var mer effektiv. Däremot skulle jag vilja påstå att Bradley löste Pacman rond 9-12 där han styrde allt med sin jabb.

Pacquiao vann enligt mig men jag blir så himla arg på det jag läser på nätet nu (säger inte att du tillhör en av dem). Jag rekommenderar alla att kolla på matchen utan ljud. Jag såg om sjunde ronden utan ljud och herregud vilken skillnad, när man inte hör vrålen från alla Pacman-fans varenda gång han rör sig framåt o höra HBO-kommentatorerna hylla honom varannan mening så ser man tydligt hur bra Bradley gjorde det genom att ducka och blocka många av Pacmans slag.
Du har rätt, han slog inte mer. Jag följer inte heller boxning så mina åsikter är högst amatörmässiga.

Det jag kommer ihåg från matchen(förutom hur vinklade kommentatorerna var) är att första ronden var jämn. En hel hög av mittenronderna dominerades av pacman, och iaf i en rond såg bradley groggy ut och gjorde diverse saker för att överleva(tex hänga i klinchen ofta och länge). De sista ronderna kändes jämna med fördel till bradley.

Ska man analysera siffrorna, enligt compubox, var det inte långt ifrån utklassning. Visst jabbade bradley en massa i sista ronden, men han satte endast 5 av 54 jabbar. Etc...
Citera
2012-06-21, 10:21
  #4010
Medlem
Libérées avatar
Bara jag som tycker det är lustigt att Álvarez - Ortiz och Chávez Jr - Martinez kommer att krocka? Förvisso är ingenting spikat, men både fighterna är preliminärt schemalagda den 15:e september. Det troligaste är väl tyvärr att Chávez och hans team backar ur så slipper de överhuvudtaget bry sig om problemet...
Edit: Såg att Godzilla redan uppmärksammat detta.
Citera
2012-06-21, 11:23
  #4011
Medlem
bravehs avatar
Ett tips om ni gillar 90-tals boxning: Grymma intervjuer med Holyfield, Don King, Tysons första tränare m.m

http://www.charlierose.com/search/?text=boxing
Citera
2012-06-21, 19:14
  #4012
Medlem
tatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
Bara jag som tycker det är lustigt att Álvarez - Ortiz och Chávez Jr - Martinez kommer att krocka? Förvisso är ingenting spikat, men både fighterna är preliminärt schemalagda den 15:e september. Det troligaste är väl tyvärr att Chávez och hans team backar ur så slipper de överhuvudtaget bry sig om problemet...
Edit: Såg att Godzilla redan uppmärksammat detta.
Jag tror faktiskt inte att Bob kommer ändra något,han kommer jävlas dom sista åren han har kvar.
Angående att Martinez vill möta Pac och May varför boxas han inte 154?
Citera
2012-06-21, 19:52
  #4013
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tatan
Jag tror faktiskt inte att Bob kommer ändra något,han kommer jävlas dom sista åren han har kvar.
Angående att Martinez vill möta Pac och May varför boxas han inte 154?

Enligt han själv vill han ha en catch weight eller att de går upp. Han menar inte själv att han kan gå ner så mycket utan att förlora för mycket muskelmassa. Men sen vet man inte hur mycket som är skitsnack. Folk ljuger mycket utanför ringen.
Citera
2012-06-21, 19:56
  #4014
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist
Mjoo men Chavez har sina brister. Han såg visserligen ok ut i helgen, men har ändå varit besviken på honom det senaste.

Hoppas Chavez får smaka läder. Mot Lee såg han bättre ut än jag hade förväntad. Men Lee slår inte lika hårt som Martinez. Chavez åt i princip allt Lee hade att ge, men det innebär ju, att hans försvar inte fungerar helt optimalt. Sen ser han störig ut, där Martinez gärna hade fått ligga med min fru.
Citera
2012-06-24, 05:07
  #4015
Medlem
Godzilla3s avatar
Hoppas verkligen ni såg nattens gala! Om inte så försök se fighterna så fort som möjligt! GRYMMA fighter, fan vad man älskar boxning när man ser det här.

Victor Ortiz-Josesito Lopez
Humberto Soto-Lucas Matthysse

Spoiler (läs INTE om ni inte vill veta vad som hände):
Citera
2012-06-25, 07:53
  #4016
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godzilla3
Hoppas verkligen ni såg nattens gala! Om inte så försök se fighterna så fort som möjligt! GRYMMA fighter, fan vad man älskar boxning när man ser det här.

Victor Ortiz-Josesito Lopez
Humberto Soto-Lucas Matthysse

Spoiler (läs INTE om ni inte vill veta vad som hände):
För er som inte sett den, klicka här. Finns en länk till videon i sluten av inlägget.
Citera
2012-06-25, 15:47
  #4017
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
För er som inte sett den, klicka här. Finns en länk till videon i sluten av inlägget.

Bra att du postade en länk. Jag hoppas alla ser den fighten.

Men vad tror du om Canelos nästa motståndare? Han är ju obesegrad som vi vet och allt verkar leda upp till en "Somebody's 0 Has Got to Go" fight mot Mayweather nästa maj eller att han ska möta vinnaren av Martinez-Chavez Jr. men innan dess så måste han få lite erfarenhet, men samtidigt kan han inte ta en alltför risky fight för (tyvärr) är det ju så att man säljer betydligt bättre med en 0:a i protokollet. Miguel Cotto? Fast jag har för mig att han inte vill fightas i september. Sergio Martinez, Chavez Jr är ju också borta då de ska mötas. James Kirkland gick ju inte heller, inte Ortiz heller. Pacquiao lär inte heller ske, dels för förlusten, dels för datumet och han verkar ha siktet inställt på Marquez IV. Väldigt svårt.
Citera
2012-06-25, 20:50
  #4018
Medlem
Libérées avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libérée
För er som inte sett den, klicka här. Finns en länk till videon i sluten av inlägget.

Kom på att inlägget spoilar utgången, för er som inte vill veta klicka här istället.
Citera
2012-06-26, 18:50
  #4019
Medlem
Niders avatar
Tänkte dela med mig av detta.

Väldigt proffsigt och underhållande utlåtande om boxningen och MMA's framväxt, från the champ Mike Tyson i en rykande färsk intervju (en dag gammal).

Länk med exakt tidpunkt.
www.youtube.com/watch?v=N5iArGZk7dE#t=6m
__________________
Senast redigerad av Nider 2012-06-26 kl. 18:53.
Citera
2012-06-26, 20:14
  #4020
Medlem
Godzilla3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nider
Tänkte dela med mig av detta.

Väldigt proffsigt och underhållande utlåtande om boxningen och MMA's framväxt, från the champ Mike Tyson i en rykande färsk intervju (en dag gammal).

Länk med exakt tidpunkt.
www.youtube.com/watch?v=N5iArGZk7dE#t=6m

Tack för tipset! Han är som vi vet en av boxarna tillsammans med typ James Toney som är pro-MMA och sen har vi det andra lägret med Bernard Hopkins, Floyd Mayweather osv. som verkligen inte ger något stöd alls. Tycker det är en intressant diskussion speciellt med tanke på hur sjukt 2012 har varit för boxningen, som Tyson nämner så har vi framförallt sett en del kontroversiella dombeslut senaste tiden där det är uppenbart att andra faktorer än själva fighten spelar in. Sen har vi väl haft tre dopingfall i boxningen bara i år? Andre Berto, Antonio Tarver o Lamont Peterson. Sånt sänker boxningen ordentligt, fast sen har ju MMA också sina fall av framförallt det här med testosteronterapi som är ett hett ämne (Overeem).

För min del så kommer boxningen först av två anledningar. Först och främst som Tyson sa så har boxningen några riktigt stora fixstjärnor - typ Mayweather, Pacquiao o lite mindre men ändå stora namn som Martinez, Ward. Just uppbyggnaden och hypen inför fighter som Chavez Jr-Martinez och Ward-Dawson finns inte i MMA enligt mig, möjligtvis så var dos Santos-Overeem en stark kandidat och också Sonnen-Silva. Men just de här stora stjärnorna och vad det kan generera för intresse är enligt mig mycket större i boxning, sen som Tyson säger så är nog allmänna statusen av boxning utöver stjärnorna sämre än på många år. Jag vet att många håller Anderson Silva högt, personligen är han ingen favorit alls - han saknar den här personligheten och attityden som jag tycker många toppboxare har. MMA verkar ha fler "respektabla" fighters men det är inte vad jag vill se, jag vill se trash talk, jag vill se enormt självförtroende och kontroversiella uttalanden och kaxighet. Jag tycker bara fler boxare har detta element än MMA-utövare (förutom Chael Sonnen ).

Nummer två är historian. Boxning har hundratalet år bakom sig och jag älskar det - alla de klassiska fighterna och händelserna ger bara ett djup som MMA inte kan ha än. Jag förstår ju givetvis att MMA är relativt nytt och att det här troligtvis kommer, men MMA är fortfarande i ett utvecklingsstadie olikt boxningen som har etablerat sig o där man kan jämföra t.ex. Whitaker med Mayweather. Sånt finns inte i MMA än känner jag men det kommer.

Jag tycker också att de bästa fighterna jag har sett personligen är boxningsfighter MEN vill jag ha bäst underhållning är det troligtvis en MMA-gala som ger det mer än en boxningsgala (där underkortet ofta är väldigt lamt och det bara är en stor fight). I MMA kan det finnas många bra fighter på samma kort och de bästa möter ofta varandra vilket är väldigt kul. Gillar också att tempot är högre på MMA-galor samt att KO-ration oftast är högre, alltför många boxningsfighter går till beslut och då är det utöver deras kontroll. En fin knockout löser det mesta. Sen är det självklart så att MMA har betydligt fler aspekter som wrestling, striking, sparkar osv. och det är väldigt imponerande och mer allsidigt.

Sorry, jag babblar på som fan men jag vill höra andras tankar om det här också. Gärna någon som har en annan synvinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in