Citat:
Du har rätt, han slog inte mer. Jag följer inte heller boxning så mina åsikter är högst amatörmässiga.
Ursprungligen postat av Godzilla3
Jag hade Pacman som vinnare också så jag håller typ med dig men det är några grejer jag reagerade på:
Slog mer gjorde han inte enligt CompuBox, Bradley hade 839 slag och Pacquiao 751.
Hårdare? Visst, men vart är den här enorma styrkefördelen han skulle ha? Jag såg den inte, jag tyckte aldrig Bradley blev speciellt groggy eller var i närheten av att bli nerslagen. På tal om Pacquiaos punching power - vart är den? Finns den fortfarande? Kom ihåg att han har inte vunnit på KO sedan Cotto 2009.
Ja, han träffade högre % av slagen enligt CompuBox men i teorin kan en boxare vinna 5 ronder med 20-0 i slag och den andra vinna 7 ronder jämnt och så vinner ändå den andra boxaren matchen. Något som inte räknas in i träff%:en är vem som får sin vilja igenom t.ex., ringkontroll. Men jag håller med att Pacman var betydligt bättre 3-6 ronderna där han verkligen var mer effektiv. Däremot skulle jag vilja påstå att Bradley löste Pacman rond 9-12 där han styrde allt med sin jabb.
Pacquiao vann enligt mig men jag blir så himla arg på det jag läser på nätet nu (säger inte att du tillhör en av dem). Jag rekommenderar alla att kolla på matchen utan ljud. Jag såg om sjunde ronden utan ljud och herregud vilken skillnad, när man inte hör vrålen från alla Pacman-fans varenda gång han rör sig framåt o höra HBO-kommentatorerna hylla honom varannan mening så ser man tydligt hur bra Bradley gjorde det genom att ducka och blocka många av Pacmans slag.
Slog mer gjorde han inte enligt CompuBox, Bradley hade 839 slag och Pacquiao 751.
Hårdare? Visst, men vart är den här enorma styrkefördelen han skulle ha? Jag såg den inte, jag tyckte aldrig Bradley blev speciellt groggy eller var i närheten av att bli nerslagen. På tal om Pacquiaos punching power - vart är den? Finns den fortfarande? Kom ihåg att han har inte vunnit på KO sedan Cotto 2009.
Ja, han träffade högre % av slagen enligt CompuBox men i teorin kan en boxare vinna 5 ronder med 20-0 i slag och den andra vinna 7 ronder jämnt och så vinner ändå den andra boxaren matchen. Något som inte räknas in i träff%:en är vem som får sin vilja igenom t.ex., ringkontroll. Men jag håller med att Pacman var betydligt bättre 3-6 ronderna där han verkligen var mer effektiv. Däremot skulle jag vilja påstå att Bradley löste Pacman rond 9-12 där han styrde allt med sin jabb.
Pacquiao vann enligt mig men jag blir så himla arg på det jag läser på nätet nu (säger inte att du tillhör en av dem). Jag rekommenderar alla att kolla på matchen utan ljud. Jag såg om sjunde ronden utan ljud och herregud vilken skillnad, när man inte hör vrålen från alla Pacman-fans varenda gång han rör sig framåt o höra HBO-kommentatorerna hylla honom varannan mening så ser man tydligt hur bra Bradley gjorde det genom att ducka och blocka många av Pacmans slag.
Det jag kommer ihåg från matchen(förutom hur vinklade kommentatorerna var) är att första ronden var jämn. En hel hög av mittenronderna dominerades av pacman, och iaf i en rond såg bradley groggy ut och gjorde diverse saker för att överleva(tex hänga i klinchen ofta och länge). De sista ronderna kändes jämna med fördel till bradley.
Ska man analysera siffrorna, enligt compubox, var det inte långt ifrån utklassning. Visst jabbade bradley en massa i sista ronden, men han satte endast 5 av 54 jabbar. Etc...
).