2013-07-19, 19:21
Bannlyst
Har inte droger/penningskulder nämnts i kombination med telefonsamtalet? Öppen mus och öppen dörr som någon skrev nästan i början av tråden.
Citera
2013-07-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Efter vad jag har hört trasslar de in sig mer och mer i alla smådetaljer i sina berättelser. I stort är deras berättelser lika, men de har vitt skilda detaljer, vilket innebär att det är svårare och svårare att hålla tyst när deras utsagor ställs mot varandra.

Bara att inse för AJ att det är sista sommaren i frihet på ett bra tag

Var i h-vete kan man få info från polisens förhör ( detaljer ) med häktade ????
Om så är fallet, kanske inte konstigt om gm klarar sig ???

Vad tyst det blev???
Senast redigerad av fiskarna 2013-07-19 kl. 19:29.
Citera
2013-07-19, 19:24
Medlem
Eftersom hon hade ju en väldigt bra relation till en av dom två misstänkta i Uddevalla och det är inte några gossar man vill bråka med, sen så har det kommit så mycket nytt folk in i leden så aj å dB är inga legender längre som dom varit tidigare, sen så är det nolltolerans för kvinnovåld nu mera i dem kretsarna, för det är ju enligt dom något sol nysvenskarna håller på med, så det kommer allt bli kämpigt för aj ute på gatorna, och är man redan nojjig för att man är misstänkt så blir ju inte detta lättare iallafall
Citera
2013-07-19, 19:32
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Var i h-vete kan man få info från polisens förhör ( detaljer ) med häktade ????
Om så är fallet, kanske inte konstigt om gm klarar sig ???

Vad tyst det blev???
För att någon känner någon som känner någon som jobbar med fallet.
Jag kan dock tycka att viss information får man faktiskt hålla för sig själv och inte skriva i tråden. Även om det gör att man framstår som "cool". För krimfallets bästa.
Citera
2013-07-19, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
För att någon känner någon som känner någon som jobbar med fallet.
Jag kan dock tycka att viss information får man faktiskt hålla för sig själv och inte skriva i tråden. Även om det gör att man framstår som "cool". För krimfallets bästa.

Att de häktade irrar runt i sina utsagor kan snabbt bli sanning............eller?
Citera
2013-07-19, 19:51
Medlem
Grejen med legion Wasa är den drivs av en c*rt lin*sson som är en föredetta militär hans ideologi är skrämmande likt tredje rikets en härskare Osv, men grejen med legionen är dom har tillgång till tunga vapen maskingevär dom har har även beslagtagit film material där dom har pansarbrytande vapen så kallade raketgevär. Legionen vill kort fattat störta regeringen avsätta konungen å införa diktatur i sann tredje riket anda.
Citera
2013-07-19, 19:58
Medlem
Men dom höll till mycket i skogarna kring järpås, så därför känns det som ett ställe dit dom kan ha tagit sig eftersom dB har ju tillbringat en del tid där....
Citera
2013-07-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Grejen med legion Wasa är den drivs av en c*rt lin*sson som är en föredetta militär hans ideologi är skrämmande likt tredje rikets en härskare Osv, men grejen med legionen är dom har tillgång till tunga vapen maskingevär dom har har även beslagtagit film material där dom har pansarbrytande vapen så kallade raketgevär. Legionen vill kort fattat störta regeringen avsätta konungen å införa diktatur i sann tredje riket anda.

Jag kanske har missat något.
Vem eller vilka av de inblandade har deltagit i detta?
Citera
2013-07-19, 20:08
Medlem
DB var ju en aktiv medlem finns ett flertal kort på honom ute på nätet där han stoltserar i sin uniform
Citera
2013-07-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Är det någon i tråden som känner till om IF har/hade körkort?
Samt om någon känner till om hon hade tillgång till bil? (Behöver inte vara hennes egen)

Jag citerar mig själv och frågar samma sak igen.
Det är en del som ger sken av stt vara bekanta med de inblandade, då borde någon ha vetskap om detta.
Citera
2013-07-19, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Att de häktade irrar runt i sina utsagor kan snabbt bli sanning............eller?

Jag tror att både FH och DB vet att AJ ligger bakom IF´s öde, men dock tror jag inte dom var med att gömma henne, därav att dom inte "sjungit" ut var hon är. Tror att deras "irrade" utsagor handlar om den utbrända bilen och att den blev "stulen".
Självklart vet dom att AJ lånat den....
Citera
2013-07-19, 20:12
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ana-Lysera
Inte för att skydda AJ men jag är säker på att detta inte var mord utan vållande till annans död då det inte är planerat. AJ är ingen kallblodig mördare i grunden utan bara en kille som har mindervärdeskomplex och för att hävda sig använder våld och detta mot sådana som inte kan försvara sig. Så vi kan utgå från att här har det våldet spårat ur lite mer än vanligt och AJ står helt plötsligt med ett lik. Steget till att börja stycka detta lik är större att ta än att bli vållande till nån annans död och utan kunskap tar det tid och lämnas så mycket spår att det utan problem kan framställas ganska tidigt att det varit en styckning på BP.

Att sen sprida ut likdelar under sin "roadtrip" skulle ju bara vara idiotiskt då det helt klart hade hittats någon del och finner man en del så har man ju en "kropp".

Avfärda styckningsteorin då det tar tid, krävs ett enormt steg hos en människa och risken att binda någon till gärningen ökar. Det har utan att vara expert på området gått till på enklast möjliga sätt då jag är helt säker på att AJ är en så rädd liten skit att han inte skulle offra en enda sekund på att stycka IF då han vet att han måste få bort kropp och sig själv snarast för att kunna gå fri.

Jag tror väl ändå att dråp ligger närmare till hands än vållande till annans död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in