2013-07-19, 18:08
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Efter vad jag har hört trasslar de in sig mer och mer i alla smådetaljer i sina berättelser. I stort är deras berättelser lika, men de har vitt skilda detaljer, vilket innebär att det är svårare och svårare att hålla tyst när deras utsagor ställs mot varandra.

Bara att inse för AJ att det är sista sommaren i frihet på ett bra tag

Jag känner ändå gott hopp om att detta fall kommer lösas, de har nog en hel del att gå på.
Nu Önskar jag bara att I*a kunde hittas och så småningom få en vacker och värdig begravning, så hennes anhöriga kan få ett closure på det viset iaf. De andra detaljerna kring tillvägagångsätt och bortförandet av kropp tror jag Polisen har rätt bra koll på. Vet att De har mer att gå på än vad vi på forumet och media vet om.
Citera
2013-07-19, 18:12
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Klarrött blod är artärblod dvs syrerikt blod.
Venös blödning dvs syrefattigt ger purpurrött/brunt blod.
Men de skillnaderna gäller bara en mycket kort tid efter att blodet kommit ut i luftens syre. Det finns inte en chans att man kan diffa arteriellt blod från venöst på färgen efter en kvart, och normalt inte efter bara någon minut. Vad jag förstår måste blodet i IF:s hiss och trappuppgång ha funnits där väsentligt längre än så.
Citera
2013-07-19, 18:13
Medlem
Har det diskuterats något angående "tipslön" till den som kan lämna tips som leder till att I hittas? Kan det vara ett alternativ?
Citera
2013-07-19, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Har det diskuterats något angående "tipslön" till den som kan lämna tips som leder till att I hittas? Kan det vara ett alternativ?

Fattar inte grejen med sånt. Det är en människa vi pratar om, inte en plånbok eller bilnyckel.
Det borde väl ligga i allas intresse som vet något, att överlämna dessa tips till polisen utan att de ska behöva ha betalt för det?
Citera
2013-07-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Fattar inte grejen med sånt. Det är en människa vi pratar om, inte en plånbok eller bilnyckel.
Det borde väl ligga i allas intresse som vet något, att överlämna dessa tips till polisen utan att de ska behöva ha betalt för det?

Jo, det är jag enig om men ibland kan pengar få folk att prata. Men ja, jag är helt enig med dig.
Citera
2013-07-19, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
[url]http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/

" I onsdags kom ett av de bästa än så länge.
– Det var ett riktigt, riktigt intressant tips, som vi nu har hört, säger Haraldsson.
Vad är det för tips?
– Det är alldeles för bra för att jag ska kunna berätta det"

Vilket av tips kan det ha varit?
Kan det ha varit någon/några som känt igen bilen tror ni? Det är nog ingen omöjlighet isf. Det brukar väl vara ett rätt lungt område där bo bodde på natten? Klart om det är någon bil eller så att det hörs även om den kör sakta för att den inte ska väcka uppmärksamhet. Kikar man på google maps så finns det ju ett antal bostäder runt om bo's bostad.

Sen så var det några teorier/tankar om att de har backat upp bilen mot porten och jag tycker att det låter som ett troligt scenario. "Bilen har kommit körandes på någon av de gator som går runt bäckelyckan. Vid I*as bostad så har den vänt och backat upp mot dörren till trapphuset." http://goo.gl/maps/Tuwc9

En sådan bil som en S40 sticker ju ut lite från mängden iom belysningen på sidan. Det ljuset kan nog reflekteras mot fönster och att man märker av det om man ligger och sover. Jag tror inte att polisen kan få in för många tips, hellre att man då hör av sig och sen om det inte skulle stämma in så får de gå vidare med nästa tips. Det ska bli intressant att följa utvecklingen och det vore bra om kroppen kommer fram.
Citera
2013-07-19, 18:28
Medlem
Är det någon i tråden som känner till om IF har/hade körkort?
Samt om någon känner till om hon hade tillgång till bil? (Behöver inte vara hennes egen)
Citera
2013-07-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal

I en perfekt värld skulle det vara så. Men i en perfekt värld hade vi inte haft mord heller. Om det finns någon som vet något som kanske har lite trassel med pengar. Som kanske behöver drogpengar. Så skulle nog denna i ett svagt ögonblick kunna ge ett tips som gör att de hittar Id@. Jag menar just denna typ av tips där det gäller att hitta en kropp kan polisen sköta väldigt smidigt så att inte den som ger tipset blir påkommen officiellt. Det är värre när de behöver ställa upp som vittnen.
Senast redigerad av lindhsky 2013-07-19 kl. 18:37.
Citera
2013-07-19, 18:43
Medlem
Sen så hade ju bo en relation med en av dom misstänkta i hässleröd mordet i Uddevalla. Även han har florerat kraftig i dem nazistiska kretsarna...
Citera
2013-07-19, 18:44
Medlem
bagarn29s avatar
Var det inte under onsdagen som MPS blev stoppade av polisen från att söka?

Vilket område gällde det?
Citera
2013-07-19, 18:45
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiqui-taca
Borgmästaremossen; http://goo.gl/maps/Wdkgc

Hur långt ifrån pölevattnet är det där?
Nu tror jag iofs inte att alla dessa bränder o grisar o allt vad det är har något med detta fall att göra, men ändå. Är det där militärt övningsområde alltså? Det kanske kan förklara de märkliga vägformationerna sydost om brandplatsen.
Citera
2013-07-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Om polisen fått det på 8h så hade det nog hänt saker från polisens sida betydligt tidigare i utredningen!
var ju det de gjorde häktade en misstänkt gärningsman nu utsläpp. medans 2 kompisar sitter.
därför de kanske tar det lugnare nu? men va vet ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in