2013-07-19, 17:11
Medlem
panzertaxs avatar
Svårt o dra slutsatser av vad som menas här, men det är ett synnerligen intressant uttalande i ttela.
Antingen har ytterligare bevismaterial framkommit, alternativt har de slagit hål i något alibi. Eller så är det någon som börjar prata lite.

Citat:
Åklagare Eva Johansson uppger dock att misstankarna mot de häktade männen stärkts under tiden som de varit häktade.
Citera
2013-07-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Ang ev hjälp till GM:

Så tror jag, om man tillåter sig att spekulera att det krävs en stor personlig lojalitet för att ställa upp för AJ nu.

1)hjälp mot ersättning? Fallet är högprofilerat. Polisen satsar på detta och allmänheten vill hjälpa till. - > riskfyllt och mycket badwill att blanda sig i, tror inte det lockar.

2) kriminella nätverk? Se ovan - hög risk och dålig PR, ingen vinst. Personen är en labil idiot som - om inte tidigare - nu bevisar att han inte är någon man vill ha att göra med. Han förtjänar ingen hjälp. Han betyder trubbel.

Sedan kanske det finns folk som inte hjälper till aktivt men låter bli att tala om allt de vet för polis - av rädsla eller princip. Till er vill jag sägs - tänk på Ida! Tänk om det var du/din mamma, syster eller dotter! De får henne inte tillbaka, men låt dem slippa ovissheten!
var nog de klokaste ord som skrivits här idag. hoppas nån läser det sista och tar åt sig. men tyvärr sitter nog dom som vet det utan att kunna läsa.
Citera
2013-07-19, 17:18
Medlem
Det brinner, eller i alla fall gjorde på Herrestadfjället.
http://www.nyheter4.com/start/28-14560331
Citera
2013-07-19, 17:19
Medlem
pajk08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
http://www.expressen.se/gt/polisens-heta-tips-om-forsvunna-mamman/

" I onsdags kom ett av de bästa än så länge.
– Det var ett riktigt, riktigt intressant tips, som vi nu har hört, säger Haraldsson.
Vad är det för tips?
– Det är alldeles för bra för att jag ska kunna berätta det"

Vilket av tips kan det ha varit?

Det stod ju också i AB idag angående dom två som sitter häktade, att misstankarna har stärkts!
Man undrar ju även vad det kan bero på? och AJ är fortfarande är ute i friheten, va f*n
Senast redigerad av pajk08 2013-07-19 kl. 17:23.
Citera
2013-07-19, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztekk

Vilket sammanträffande då denna plats nämnts otaliga gånger i tråden..
Dessutom i samband med nya tips och det faktum att misstankar stärkts.

Hoppas dom har span på AJ så att han inte kan tralla runt fritt och sabba bevis.
Senast redigerad av Etnisal 2013-07-19 kl. 17:25.
Citera
2013-07-19, 17:23
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Svårt o dra slutsatser av vad som menas här, men det är ett synnerligen intressant uttalande i ttela.
Antingen har ytterligare bevismaterial framkommit, alternativt har de slagit hål i något alibi. Eller så är det någon som börjar prata lite.

Efter vad jag har hört trasslar de in sig mer och mer i alla smådetaljer i sina berättelser. I stort är deras berättelser lika, men de har vitt skilda detaljer, vilket innebär att det är svårare och svårare att hålla tyst när deras utsagor ställs mot varandra.

Bara att inse för AJ att det är sista sommaren i frihet på ett bra tag
Citera
2013-07-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Vilket sammanträffande då denna plats nämnts otaliga gånger i tråden..
puh känns lite som att alla tror att AJ åker omkring å fjuttar eld där det nämts i denna tråd .. tror inte han vågar göra mer än att äta glass som nån nämnde. ganska schisso nu antagligen??
Citera
2013-07-19, 17:42
Medlem
panzertax
Medlem
Reg: Jul 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
Om db har vart med å gömt undan kroppen så tror jag att den ligger i skogarna i Lidköping/järpås området...

Av vilken anledning?

För att dB var en väldigt aktiv medlem i legion Wasa, och dom hade alla sina militärövningar i dom skogarna där dom tex grävde skyttegravar, övade olika strids tekniker etc etc bara en tanke
Citera
2013-07-19, 17:46
Medlem
Tiqui-tacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztekk

Borgmästaremossen; http://goo.gl/maps/Wdkgc
Citera
2013-07-19, 17:47
Medlem
Jag kan tänka mig att din även har diskuterat vid fler en ett tillfälle hur dem ska göra sig av med en eventuell kropp, med tanke på att dom hade många så kallade politiska fiender som dom ville plocka undan....
Citera
2013-07-19, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
Polisen kanske fick det på 8 tim vi 3 v ..??

Om polisen fått det på 8h så hade det nog hänt saker från polisens sida betydligt tidigare i utredningen!
Citera
2013-07-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Om polisen fått det på 8h så hade det nog hänt saker från polisens sida betydligt tidigare i utredningen!
var ju det de gjorde häktade en misstänkt gärningsman nu utsläpp. medans 2 kompisar sitter.
därför de kanske tar det lugnare nu? men va vet ja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in