2013-07-15, 23:22
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nume
Jahaja, ska bli intresant och pröva NAC.

Detdär med text har jag samma problem med justnu, inte lika allvarligt, och känns mer generellt som att jag är dimmig i skallen och lite smått dement om man säger så. Idag är jag dock pigg som fan, ja till och från.

En sak som funkar för mig vad gäller energinivå (på ett mycket brett sätt) är cycloastragenol. (Quickguide: http://www.youtube.com/watch?v=TGppq-XKgSM )
Ytlig och lite småintresserad av allt ifrån kosttillskott till knark och dylikt så köpte jag en burk när jag fick som värst yrsel. Används ju mot "ålderdom", men såg ju ett antal personer noterat svårt att sitta still (även lite drömlik trötthet) osv vid högre doser. Kostar ju en 2000:- sek för några månadsförbrukningar dock. Hjälpte maskera okoncentrationen och det köret.

Man ska kanske testa botox och anabola. (Testat det senare förresten? Såg du hade skrivit något kring det nånstans. Såg ju att folk spekulerat kring testosteronbrist vid Menières som var det jag började läsa omkring)

Hmm, ja testosteronbrist kan nog yttra sig som vissa av mina symptom, och jag har vissa sexuella problem som skulle kunna härledas till det. Jag är även lite hälsokostfreak så alltid intressant att höra om nya preparat. Lite väl dyrt kanske, men just substanser som ökar telomeras är ytterst intressant. Har även en väldig dödsångest, så allt som gör att man kan skjuta den lite på framtiden är ju inte så dumt. Hoppas verkligen att man får vara med om dagen då man helt kan bota åldrande.

Skulle vara intressant att höra om dina visuella symptom är liknande mina. Jag upplever tex denna bilden som väldigt otrevlig:
http://www.socwall.com/images/wallpapers/38033-1920x1080.jpg

Blir nästan bländad av mönstret som sticker ut och fuckar upp mitt fokus, och liksom vibrerar. Upplever du samma sak?
Citera
2013-07-15, 23:34
Medlem
Numes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein

Nu är jag ganska trött här så det spelar nog in, kan återkomma imorgon. Justnu flyter detdär möstret ut en bit på min vita tapet bakom skärmen om jag kollar lite halvt på tapeten samtidigt......... O ja irriterande

Har dock en sådanhära irriterande 3d-skärm......... Vanligt folk kan ju uppfatta dem som konstiga.

F.ö. har det brus/vibrerande jag sett en del nästan sett ut som rök, likt det jag upplevt efter 3 dygns vakenhet på amfetamin.........
Senast redigerad av Nume 2013-07-15 kl. 23:37.
Citera
2013-07-16, 11:45
Medlem
Numes avatar
Citat:
Hmm, ja testosteronbrist kan nog yttra sig som vissa av mina symptom, och jag har vissa sexuella problem som skulle kunna härledas till det. Jag är även lite hälsokostfreak så alltid intressant att höra om nya preparat. Lite väl dyrt kanske, men just substanser som ökar telomeras är ytterst intressant. Har även en väldig dödsångest, så allt som gör att man kan skjuta den lite på framtiden är ju inte så dumt. Hoppas verkligen att man får vara med om dagen då man helt kan bota åldrande.

Skulle vara intressant att höra om dina visuella symptom är liknande mina. Jag upplever tex denna bilden som väldigt otrevlig:

Blir nästan bländad av mönstret som sticker ut och fuckar upp mitt fokus, och liksom vibrerar. Upplever du samma sak?
Enligt min erfarenhet med cycloastragenol, som sagt antagligen närmast exakt samma sak som ta-65 (deras patent antar jag ju att dem gjort på en viss beredning/version av ditto så dem kan ta löjliga priser just på det sättet, och enligt min erfarenhet, irrelevant), är att jag får märkbar effekt av 25mg. Blir piggare åtminstone ett antal timmar, annars har jag bara märkt att min syn blivit bättre (men detta kanske beror på att jag spänner mig mindre, p.g.a. samma substans eller något orelaterat). Tar man det varje dag borde det för mig nog räcka med 5-10mg.
Detta jag kört på: http://www.crackaging.com/cycloastragenol.php
1$ om dagen känns som det kan vara värt det.

Nu är jag utvilad. Dendär bilden flyter inte längre ut på tapeten Hade ju i princip milda hallucinationer igår kväll. Bytte jag på något sätt ljusstyrka eller synintryck mina ögon tog emot så blev det skumma sådana effekter av lite allt möjligt. T.ex. innan jag somnade, om jag öppnade ögonlocken blev det varsinna ljusringar som expanderade. Hade varit uppe 30h. Tror en del berodde också på att jag slutat med Strattera efter 1 veckas bruk av det.

Blir ett diamantmönster för mig på dendär bilden som antingen är två stora, eller många små i flera rader istället. Mönstret minskar och ökar i storlek om jag rör mig mot/ifrån skärmen. Verkar lite som att det är mina floaters jag alltid haft som hjälper till att skapa detta. Alltså dem flyter runt sen blir hjärnan förvirrad och skapar ett mycket större mönster av deras bana.

Dimman/vibrerandet/röken (som jag haft innan jag började, åtminstone någon vecka, och nu avslutade intaget av Strattera) verkar kunna skapas på samma sätt. Eller ja det är ju i princip samma sak om jag kollar på dendär bilden som t.ex. ett mörkrött sånthära trähus (vadfan det heter)....bara det att dendär bilden skapar mer mönster med dess ränder än plankorna på ett sådant hus. Blir mest ett lite dimmigt vibrerande om jag stirrar på det sistnämnda.
Händer mest på väldigt mörka eller ljusa ytor.

Ju intressant att du nämner dödsångest. Ju lite den typen av oro amfetamin skapar, vet inte hur jag ska beskriva det. Känns ju lite som jag är i, (utan att ha brukat det) eller som sagt efter bara 30h vakenhet kan nå, lite utav en slags amfetamin-avtändning.
(Edit: Såg nyss en lite tjock kvinna i 30-årsåldern gå förbi utanför fönstret.
Så jo jag har en bit dödsångest, blev ledsen på ett lite snedvridet sätt av att se henne...får mig att tänka på människorkroppen och dess skörhet...samt hur patetiska människor är när dem åldras osv........)

Vad gäller medicin och så annars är det för mig bara benzodiazepiner som sagt, dem slutade jag med i Februari eller så. Dessa problem tror jag ju började samtidigt som nedtrappningen, men kan ju inte direkt veta av olika skäl (amnesi först och främst, samt att benzodiazepinerna ju motverkat all spänning). Kan ju skapa en massa skit som myalgi ett bra tag. Har ju också fått milda hppd symptom någoin kort period efter jag brukat 4-ho-met för några år sedan, vilket är intressant och ju också att just benzo hjälper mot det (likt amfetamin-at) tydligen.

Har ju adhd för övrigt, ska ju vara vanligt då att man är ljus/ljud-känslig, och jag antar också spänd i kroppen. Sen på spåret om testosteron, så den varianten jag har (add eller vadnu exakt benämning är) verkar det efter vad jag förstår såhär långt att det är mycket vanligt att man har brist på energi, är introvert eller liknande.

Vad har du käkat för medicin på senaste?

Yrseln märkte jag ju dock efter redigt med alkohol för några månader sen. Löjligt mycket alkohol under ett par veckor, och onormalt med yrsel utav det. Skönt att vara av med den biten åtminstone.

Ursäkta rörigt inlägg etc, blir så när jag blir hyperfokuserad (och annars också).
Senast redigerad av Nume 2013-07-16 kl. 12:21.
Citera
2013-07-17, 17:42
Medlem
Numes avatar
Har en del, nu uppenbara, symptom på sköldkörtelproblem. Svullnader mellan tummarna och pekfingret, samt svullna ögonlock (dem har jag haft länge och inte tänkt på saken).... milt men med tröttheten kvasi-demens osv inräknat så stämmer det ju in. Konstig ämnesomsättning har jag också.

(Trodde ju jag hade problem med bihålorna förut, just för jag haft tryck bakom ögonen.)

Ska höra sen vad provsvaren säger just ang. detta.

Allt man skriver här kan ju te sig som hypokandri ser jag också, småroligt. Jävla diffusa saker.
Senast redigerad av Nume 2013-07-17 kl. 17:44.
Citera
2013-07-18, 22:20
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Enligt min erfarenhet med cycloastragenol, som sagt antagligen närmast exakt samma sak som ta-65 (deras patent antar jag ju att dem gjort på en viss beredning/version av ditto så dem kan ta löjliga priser just på det sättet, och enligt min erfarenhet, irrelevant), är att jag får märkbar effekt av 25mg. Blir piggare åtminstone ett antal timmar, annars har jag bara märkt att min syn blivit bättre (men detta kanske beror på att jag spänner mig mindre, p.g.a. samma substans eller något orelaterat). Tar man det varje dag borde det för mig nog räcka med 5-10mg.
Detta jag kört på: http://www.crackaging.com/cycloastragenol.php
1$ om dagen känns som det kan vara värt det.

Nu är jag utvilad. Dendär bilden flyter inte längre ut på tapeten Hade ju i princip milda hallucinationer igår kväll. Bytte jag på något sätt ljusstyrka eller synintryck mina ögon tog emot så blev det skumma sådana effekter av lite allt möjligt. T.ex. innan jag somnade, om jag öppnade ögonlocken blev det varsinna ljusringar som expanderade. Hade varit uppe 30h. Tror en del berodde också på att jag slutat med Strattera efter 1 veckas bruk av det.

Blir ett diamantmönster för mig på dendär bilden som antingen är två stora, eller många små i flera rader istället. Mönstret minskar och ökar i storlek om jag rör mig mot/ifrån skärmen. Verkar lite som att det är mina floaters jag alltid haft som hjälper till att skapa detta. Alltså dem flyter runt sen blir hjärnan förvirrad och skapar ett mycket större mönster av deras bana.

Dimman/vibrerandet/röken (som jag haft innan jag började, åtminstone någon vecka, och nu avslutade intaget av Strattera) verkar kunna skapas på samma sätt. Eller ja det är ju i princip samma sak om jag kollar på dendär bilden som t.ex. ett mörkrött sånthära trähus (vadfan det heter)....bara det att dendär bilden skapar mer mönster med dess ränder än plankorna på ett sådant hus. Blir mest ett lite dimmigt vibrerande om jag stirrar på det sistnämnda.
Händer mest på väldigt mörka eller ljusa ytor.

Ju intressant att du nämner dödsångest. Ju lite den typen av oro amfetamin skapar, vet inte hur jag ska beskriva det. Känns ju lite som jag är i, (utan att ha brukat det) eller som sagt efter bara 30h vakenhet kan nå, lite utav en slags amfetamin-avtändning.
(Edit: Såg nyss en lite tjock kvinna i 30-årsåldern gå förbi utanför fönstret.
Så jo jag har en bit dödsångest, blev ledsen på ett lite snedvridet sätt av att se henne...får mig att tänka på människorkroppen och dess skörhet...samt hur patetiska människor är när dem åldras osv........)

Vad gäller medicin och så annars är det för mig bara benzodiazepiner som sagt, dem slutade jag med i Februari eller så. Dessa problem tror jag ju började samtidigt som nedtrappningen, men kan ju inte direkt veta av olika skäl (amnesi först och främst, samt att benzodiazepinerna ju motverkat all spänning). Kan ju skapa en massa skit som myalgi ett bra tag. Har ju också fått milda hppd symptom någoin kort period efter jag brukat 4-ho-met för några år sedan, vilket är intressant och ju också att just benzo hjälper mot det (likt amfetamin-at) tydligen.

Har ju adhd för övrigt, ska ju vara vanligt då att man är ljus/ljud-känslig, och jag antar också spänd i kroppen. Sen på spåret om testosteron, så den varianten jag har (add eller vadnu exakt benämning är) verkar det efter vad jag förstår såhär långt att det är mycket vanligt att man har brist på energi, är introvert eller liknande.

Vad har du käkat för medicin på senaste?

Yrseln märkte jag ju dock efter redigt med alkohol för några månader sen. Löjligt mycket alkohol under ett par veckor, och onormalt med yrsel utav det. Skönt att vara av med den biten åtminstone.

Ursäkta rörigt inlägg etc, blir så när jag blir hyperfokuserad (och annars också).

Intressant som sagt. Känns lite som man köper grisen i säcken, men skall helt klart fundera på att testa. Jag brukar vara ganska bra på att inte få placeboeffekt, jag har testat mängder av olika hälsokost men brukar alltid sluta iom att jag inte känner ett skit effektmässigt. Tror i stort sett bara rosenrot (märkbart ökad sexlust) och melatonin (funkar skitbra för insomning och sömnkvalitet) som jag märkt någon vidare effekt av.

Åt tidigare Sertralin men slutat med det för ett par månader sedan. Hade besvären innan, och har dem fortfarande, ingen skillnad, möjligvis något mer stresskänslig.

Jag kan också få den där rökkänslan efter intensiv stress vilket jag ganska ofta dras med iom att ångesten inte ger med sig så lätt när den väl drar igång.

Benzo har jag undvikit just av anledningen att det bara känns som något som undertrycker symptomen och gör mer skada än nytta i långa loppet. Känns som att man lika gärna kan köra på alkohol i så fall, en mer beprövad substans där man åtminstone vet vad man får.
Citera
2013-07-18, 22:22
Medlem
silbersteins avatar
Ja, jag har på senare tid även fått en den symtom som skulle kunna tyda på cirkulationsproblem eller låg ämnesomsättning. Jag hoppas naturligtvis på det senare iom att det borde vara lätt åtgärdat. Så sköldkörtelproblematik skulle kunna vara aktuellt även för min del. Min pappa har haft liknande problem, fast i betydligt högre ålder, så vem vet.
Citera
2013-07-19, 12:37
Medlem
Numes avatar
Citat:
.
Ja det enda jag får egentlig effekt av är väl just cycloastragenol, och b-vitamin. Resten är mer tvetydligt, om vi pratar om direkta effekter av det jag käkar nu. Möjligen NAC nu också (hittade en gammal burk farsan använt), men vettifan. Liponsyra, omega3 och massa jävla vitaminer & mineraler äter jag väl mest bara för att.

Nästan missbrukat "adaptogen" ifrån toppformula i början av året här för jag var så jävla trött. Någon variant av ginseng samt schisandra och något mer i dem. Blir för stissig av vanlig ginseng.
Senast redigerad av Nume 2013-07-19 kl. 12:41.
Citera
2013-07-19, 17:09
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Ja det enda jag får egentlig effekt av är väl just cycloastragenol, och b-vitamin. Resten är mer tvetydligt, om vi pratar om direkta effekter av det jag käkar nu. Möjligen NAC nu också (hittade en gammal burk farsan använt), men vettifan. Liponsyra, omega3 och massa jävla vitaminer & mineraler äter jag väl mest bara för att.

Nästan missbrukat "adaptogen" ifrån toppformula i början av året här för jag var så jävla trött. Någon variant av ginseng samt schisandra och något mer i dem. Blir för stissig av vanlig ginseng.

Just det, kan det vara Kan Jang du menar? Nu när du säger det har jag för mig att jag också tyckte den var helt ok. Tror faktiskt jag kände viss positiv effekt, mindre stressad, lättare att koncentrera sig, även om det var ytterst subtilt. Kanske borde dricka det igen för just nu är jag ett nervöst vrak.
Citera
2013-07-19, 17:21
Medlem
Numes avatar
Citat:
Just det, kan det vara Kan Jang du menar? Nu när du säger det har jag för mig att jag också tyckte den var helt ok. Tror faktiskt jag kände viss positiv effekt, mindre stressad, lättare att koncentrera sig, även om det var ytterst subtilt. Kanske borde dricka det igen för just nu är jag ett nervöst vrak.
Nej den heter alltså "adaptogen" men har för mig och ser nu också att Kan Jang innehåller lite samma saker, eller ja rysk rot var det.

Här: http://www.topformula.se/article/adaptogen__topformula http://www.topformula.se/article/kan_jang

Hmm, vet inte varför det är 100 ggr mer av just detta i "adaptogen". Kanske svagare extrakt eller något. edit: Eller ja så mycket mer var det inte.

I vart fall var 1 tab. utav denna också väldigt milt.
Senast redigerad av Nume 2013-07-19 kl. 17:43.
Citera
2013-07-19, 18:20
Medlem
Numes avatar
Kan ju notera att jag också haft "eldflugorna" eller små vita prickar som blixtar upp och ibland flyter runt. Inte mer än 5 sekunder varade dem.

Antar du mår mer dåligt ju längre in på dagen. Men jag mår också ibland mer illa efter jag ätit eller börjat äta. Funderade på mat-allergi, men verkar inte troligt. Problem med ögonen inte heller troligt. Ska väl dock uppsöka varenda läkare jag kan, speciellt eftersom jag införskaffat mig ett frikort genom att sitta och prata med en överläkare om hur bra amfetamin vore för min sömn och aptit samt annat skojj.

Nåja hyffsat frisk ändå, åtminstone senaste dagarna, men skulle inte palla göra någonting vettigt rent mentalt... Kan som mest i dimman sitta och slöläsa här på FB och fundera på den där Chevvy Chevellen jag ska skaffa i framtiden.

Hur känns musklerna i kroppen generellt? Jag har som lätt "tandvärk" i benmuskulaturen, och armar/handleder, känns som det är djupt i muskelfästena. Strålat ut lite värk ifrån käken upp i bakom örat till huvudet också. Har bitit sönder mina tänder en del. Muskelsvaghet också, men kan lyfta vikter och så utan problem.
Citera
2013-07-22, 12:44
Medlem
silbersteins avatar
Citat:
Kan ju notera att jag också haft "eldflugorna" eller små vita prickar som blixtar upp och ibland flyter runt. Inte mer än 5 sekunder varade dem.

Antar du mår mer dåligt ju längre in på dagen. Men jag mår också ibland mer illa efter jag ätit eller börjat äta. Funderade på mat-allergi, men verkar inte troligt. Problem med ögonen inte heller troligt. Ska väl dock uppsöka varenda läkare jag kan, speciellt eftersom jag införskaffat mig ett frikort genom att sitta och prata med en överläkare om hur bra amfetamin vore för min sömn och aptit samt annat skojj.

Nåja hyffsat frisk ändå, åtminstone senaste dagarna, men skulle inte palla göra någonting vettigt rent mentalt... Kan som mest i dimman sitta och slöläsa här på FB och fundera på den där Chevvy Chevellen jag ska skaffa i framtiden.

Hur känns musklerna i kroppen generellt? Jag har som lätt "tandvärk" i benmuskulaturen, och armar/handleder, känns som det är djupt i muskelfästena. Strålat ut lite värk ifrån käken upp i bakom örat till huvudet också. Har bitit sönder mina tänder en del. Muskelsvaghet också, men kan lyfta vikter och så utan problem.

Musklerna är helt ok, förutom kanske viss muskelsvaghet, men det kan lika gärna bero på brist på motion, samt att ett konstanta påslaget med stresshormoner som jag antagligen har antagligen inte är speciellt bra även för muskelceller i långa loppet. Jag har iaf börjat röra på mig mer nu, och det är positivt. Brukar dock kännas mest bra i början, och sedan avtar effekten. Jag har ingen värk, utan det är mer någon som skulle kunna tolkas som perifir neuropati, alltså skumma avdominingar, "tusen nålar", värmekänslor, vibrationskänslor osv på olika delar av kroppen. Mycket detta som gör att jag oroar mig för MS, men försöker att rationalisera för mig själv att det kaske bara är klämda nerver osv. Kommer mest i samband med stress, så det kan vara muskelspänningar eller bara hjärnan som (förhoppningsvis tillfälligt) kukar ur av att ligga och bada stresshormoner. Vissa av dessa känningar, tex mitt knä, har dock blivit mer eller mindre permanenta. Har en fläck på knät där känseln är delvis nedsatt, började som ryckningar, sedan "tusen nålar", sedan avdoming. Jävligt otäckt.
Citera
2013-07-22, 17:13
Medlem
Numes avatar
Citat:
Musklerna är helt ok, förutom kanske viss muskelsvaghet, men det kan lika gärna bero på brist på motion, samt att ett konstanta påslaget med stresshormoner som jag antagligen har antagligen inte är speciellt bra även för muskelceller i långa loppet. Jag har iaf börjat röra på mig mer nu, och det är positivt. Brukar dock kännas mest bra i början, och sedan avtar effekten. Jag har ingen värk, utan det är mer någon som skulle kunna tolkas som perifir neuropati, alltså skumma avdominingar, "tusen nålar", värmekänslor, vibrationskänslor osv på olika delar av kroppen. Mycket detta som gör att jag oroar mig för MS, men försöker att rationalisera för mig själv att det kaske bara är klämda nerver osv. Kommer mest i samband med stress, så det kan vara muskelspänningar eller bara hjärnan som (förhoppningsvis tillfälligt) kukar ur av att ligga och bada stresshormoner. Vissa av dessa känningar, tex mitt knä, har dock blivit mer eller mindre permanenta. Har en fläck på knät där känseln är delvis nedsatt, började som ryckningar, sedan "tusen nålar", sedan avdoming. Jävligt otäckt.
Ja det känns inte så kul. Jag är definitivt jävligt stressad, och spänd. Antagligen varit det i en massa år bara att jag inte märkt det då det varit normalen, och sen att jag använt benzo så det hela inte existerat.

Haft ryckningar i ansiktet ganska mycket förut när du nämner det, nu är det mer stickningar som mest kittlas (ungefär det du menar med tusen nålar antar jag). Har dessa just där jag är ovanligt spänd, rygg och ansikte. Trodde det var allergi först just för att det kittlades en aning.
Haft lite konstiga förnimmelser i kroppen jag också. Inte mycket dock. Brännande känsla mellan högra pek och ringfinger (gick bort när sjukgymnast klämde åt min rygg), samt lite konstigare saker som till viss del verkar hänga samman med synförvirringen. Trodde tex jag kände en insekt på min hand igår, trodde även jag hörde den, men det var bara förvirring av sinnesintryck stress och vadnu skulle jag tro.

Tappade mycket känsel av Strattera, därför jag slutade med det, verkar normalt nu. Men märker t.ex. nu när jag tagit 10mg stesolid att jag uppfattar saker bättre, även via känseln i huden....och det har jag alltid tyckt att benzo förbättrar min förmåga att hantera sinnesintryck. Kommer smått knarka en dag i veckan med smådos opiater (vill inte förstöra mina GABA-receptorer mer än jag gjort med benzo) är det tänkt tills någon doktor eller liknande kommer på något, för detta är fördjävligt. Kan inte gå omkring såhär hela tiden utan att jag förmodlingen blir mer slut i huvudet.

Ska väl försöka trappa upp min träning också då jag inte har något bättre för mig. Och antagligen testa hur Metamina fungerar. Kass dopaminhantering/-tillgång i hjärnan kan inte vara så bra heller.
Senast redigerad av Nume 2013-07-22 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in