2013-07-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phosmox
Jobbar mig igenom stegen du länkade till nu.
Har klarat mig bra fram till att jag klistade in min default gateway i webbläsaren (mozilla) där jag ska "Locate a page with one of these names: Port Forwarding, Virtual Servers, NAT or Applications".

Jag har lusläst sidan jag fick upp efter jag klistrat in default gateway i webbläsaren, och hittar varken Port Forwarding, Virtual Servers eller NAT/applications.

Får bara fram en sida med massa info typ.
Hjälp?

Du har lyckats logga in på routern?
Citera
2013-07-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.I.B
Det blir fan inte bättre sen, körde 2 matcher nyss och förlorade båda efter 20 min.

Första matchen fick jag en toplane, 0-6-0 och en djunglare 0-5-0, detta var efter 15 minuter. Jag var mitt och hade 0-0-1...

Sen ville jag spela Adc och fick såklart Teemo som support, denna jävel stod och autoattackerade creeps och köpte 0 wards. Detta för han inte fick spela "top teemo" som han ville... (han hade i alla fall svampar men hur mycket vision gör dom?)

Hur fan ska man komma ut ur detta träsk?

Är du bra och kan både support ditt lag och döda som midlaner så kommer du klättra. Jag kör mid Zyra och zonar min motståndare så mycket jag kan, wardar båda sidorna av rivern och roamar. Jag går till deras blå och röd när dom spawnar, med jungler ibland. Går toplane när min toplane har push och hjälper han att dyka. Kollar vart junglern är, ser jag han bot går jag direkt top och pushar hårt.

Spelar ingen roll om du hamnar i ett lag som suger, du måste spela på din top jämt, då kommer du vinna alla matcher som annars hade vart jämna, eller som skulle förlorats med marginal. Det här argumentet att man alltid blir matchat med skitspelare håller inte. Det gäller ju båda lagen. Om du håller koll på dessa saker jag sa och börjar vinna kommer din ELO att höjas och du kommer bli matchad med bättre spelare.

lycka till
Citera
2013-07-19, 09:51
Medlem
fgnms avatar
Tror ni ett officiellt statement från riot ang. call order vs. pick order där de stället sig bakom pick order hade förbättrat champ select?

Call order är imo smått efterblivet när det bara skrivs "mid" eller "adc". Jag kan skriva "pref top" men betoning på pref (prefer) utan att trolla eller feeda om någon annan pickar det före mig.
Citera
2013-07-19, 10:05
Medlem
actionbikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Tror ni ett officiellt statement från riot ang. call order vs. pick order där de stället sig bakom pick order hade förbättrat champ select?

Call order är imo smått efterblivet när det bara skrivs "mid" eller "adc". Jag kan skriva "pref top" men betoning på pref (prefer) utan att trolla eller feeda om någon annan pickar det före mig.
Det finns väl redan ett, lite snabbgoogling: http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3449932
Citera
2013-07-19, 11:40
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om du går in i spelet och sen går till "View your chat rooms control panel" och trycker på "Create or join a Chat room" och skriver Flashback så kommer du till flashback-chatten ingame. Det sitter just nu 14st personer i chatten på EUW, dock inte speciellt aktiv.

Bara du som frågar om ranked 5v5s
Citera
2013-07-19, 12:01
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbike
Det finns väl redan ett, lite snabbgoogling: http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3449932

Huh missat det totalt. Finns ju egentligen inget att diskutera, folk som pickar redan tagna roller är idioter och kan/borde bannas. Då kan jag fortsätta picka vad jag känner för som first pick (duo med silver) och ignorera gnällandet med rent samvete. Optimalt är det ju om alla kommer överens istället, finns mycket att vinna i champ select.

Gillar för övrigt first picka gubbar som elise, ingen counter (lol yorick lol) eller nuförtiden ryze (man tros gå mid). Hann med två ranked igår med ryze top, första fick jag fb efter en fin blitz-hook och snöbolla ordentligt mot shen som gravt underskattade min dmg. Det andra gamet gick det lite sämre och jag förlorade min lane mot riven (dog en gång) men sen kom late game. Körde första med flash+ghost och andra med flash+tp, skevt nog var med mot shen jag hade ghost. Gillar flash+ghost mest då det inte går att lita på det finns wards att tp:a till i soloq. Lär dock köra tp i premades.
Citera
2013-07-19, 12:59
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Bara du som frågar om ranked 5v5s
Jaa, någon måste ju försöka hålla liv i chatten.. Dock är det sällan jag får svar, om ens någon ser det.
Citera
2013-07-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Jaa, någon måste ju försöka hålla liv i chatten.. Dock är det sällan jag får svar, om ens någon ser det.

Aldrig använt Flashback chatten, får göra det i helgen och se om man kan skrapa ihop ett 5v5 gäng
Citera
2013-07-19, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adava
Installera om?

Jag har även testat att installera om, vilekt tog evigheter.
Hjälpte inte heller...Vad ska jag göra?!
Citera
2013-07-19, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phosmox
Jag har även testat att installera om, vilekt tog evigheter.
Hjälpte inte heller...Vad ska jag göra?!
Har du en router?
Virusprogram?
Vilken ISP har du?
Citera
2013-07-19, 15:55
Medlem
ThatGuy13s avatar
Kan vara din DNS Med Eller din port 99%

Har du provat o k'o'ra ngn VPN?
Citera
2013-07-19, 16:13
Medlem
AIKDaniels avatar
Detta möttes jag efter mitt promo game:

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1008229_10152056517414622_1859136038_o.jpg

Jag måste bara fråga, hur i HELVETE kan jag bli bannad för det här?
http://euw.leagueoflegends.com/tribunal/en/case/1099548/#nogo

En kan jag ta, nummer två men de andra är bara sjuka.

1an. "Saying easy after game", jag sa för i helvete "GGWP"
2an. Den förstår jag.
3an. Hade jag till och med chat bannen men jag blev reportad av enemy, läs igenom så kan ni se.
4an. Jag sa ett ord under hela matchen.
5an. Förstår inte varför egentligen.

Riot måste verkligen göra något åt det här med tribunal, det suger.
Senast redigerad av AIKDaniel 2013-07-19 kl. 16:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in