2013-07-19, 11:58
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Men om han nu skulle ha lämnat sitt eget blod ifrån sig så borde väl det ha synts på hans egna kropp? Färska sår? Tror knappast han sluppit undan någon form av undersökning, med tanke på allt det blod som hittades.
Om han t.ex strypt henne kan hon vevat på skapligt, under några sekunder, så han har fått näsblod.
Önsketänkande kanske, men än då. Hade AJ något hår att dra i?
Citera
2013-07-19, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajk08
I s far kanske tom hade några vänner med sig vid den tidpunkten när han ringde dottern den kvällen?

Je** No**** är väl en tänkbar kandidat som nog skulle ställa upp om nu inte Cli** vill göra smutsjobbet själv!!
Citera
2013-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Efter bildjämförelse på google med en hel del olika kombimodeller är min gissning att det är en Audi A6 Avant av modellen C5 (1997-2005). Förmodligen en tidig årsmodell, säg 97-02.

Hjälper det?
stämmer bra har en -00
Citera
2013-07-19, 12:16
Awaiting Email Confirmation
hoppas att några tar 36åringen. och pressa (nita) han till han berättar var hon finns. han var med 100% säkert. dom som gör det kommer att nomierad svenska hjältar , hoppas jag.

för barnets skull.

hade polisen vart smarta ochsagt han var avförd från utredningen och inte längre misstänkt så hade han gjort bort sig och åkt dit hon finns.
Senast redigerad av ett23fyra 2013-07-19 kl. 12:18.
Citera
2013-07-19, 12:19
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Polisen redovisar att dem har gjort något i ärendet det är viktigt att polisen fyller i sitt protokoll när det gäller mord . Polisens ord uppförsbacke tolkar jag som att ärendet läggs ner då det inte finns kropp bevis. Polisen har anledning att skylla på något .

Polisen är slöseri med skattepengar .

I det här fallet, med en lägenhet som måste vara rena julafton för teknikerna att topsa, tror jag att åklagaren kommer att försöka väcka åtal även om kroppen inte hittas.
Citera
2013-07-19, 12:20
Medlem
D.b har ju kännedom om hur skogarna kring järpås ser ut
Citera
2013-07-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Uppgiften från den som sett med egna ögon väger tyngre än andrahandsinfo.

Haha, nej varför skulle de hjälpa honom med detta? Tveksam på om en supportergruppsmedlem skulle få backning med detta. Inte för jag är expert på 1% världen, men jag får intrycket att det handlar mest om pengar, att man utnyttjar våldskapitalet för sina "affärer" och att tjänster går från supporters till huvudklubben men sällan i andra riktningen. Och AJ är som sagt inte ens supporter. Han har satt sig i denna situation själv. Kan inte se vilken organisation eller klubb som skulle ha intresse att ta risker för att hjälpa honom med detta.

De som har insyn i kretsarna får gärna rätta om jag har fel! (Förutom kanel-stollen då. Skriva kan han förstås göra men det gör ingen skillnad för min del).

Så som jag har fattat det så har även 1% klubbar sitt hederskodex, dvs man slår inte kvinnor och barn, än mindre mördar en 2-barnsmamma!

Som man är det lite annorlunda, där räcker det med att du stjäl lite pengar från en klubbmedlem så kan du få din klubbtatuering bortslipad med vinkelslip!!
Citera
2013-07-19, 12:25
Medlem
RockyTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppe45
D.b har ju kännedom om hur skogarna kring järpås ser ut
Är det västra sidan av herrestadsfjället?
Citera
2013-07-19, 12:28
Medlem
Det ligger vid Lidköping, D.b är ku föredetta medlem i legion Wasa och dom hade sina så kallade militärövningar i dem skogarna, där dem grävde skyttegravar och liknande tänkte att det kan ha funnits nått färdigt värn att dumpa kroppen i, bara en tanke jag haft
Citera
2013-07-19, 12:29
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Om han t.ex strypt henne kan hon vevat på skapligt, under några sekunder, så han har fått näsblod.
Önsketänkande kanske, men än då. Hade AJ något hår att dra i?

Man tappar hår hela tiden, oavsett om man har långt eller superkort.

Jag tror inte så mycket på att GM har lämnat blodspår efter sig själv men jag hoppas att Polisen fann något hår i allt blod. Man ser nog ganska omgående om det hamnat där efter blodet (och inte låg på golvet sedan tidigare). Sen om I*a har dragit i hans hår, är det ju ännu bättre
Citera
2013-07-19, 12:30
Medlem
TigerKids avatar
Jag syftade på det fetade, att han kom in självmant.

Angående sår på kroppen så var det ju några dagar efter som AJ kom in till polisen och ev sår var inte färska längre och han hittar väl i så fall på någon förklaring hur han fått dem. Men de kan ju hitta ev blod från honom på platsen som visar sig hos SKL. Undrar hur det funkar att analysera blod från flera som kanske blandas?

Om de hittar blod från en okänd kan det säkert komplicera saken...
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Men om han nu skulle ha lämnat sitt eget blod ifrån sig så borde väl det ha synts på hans egna kropp? Färska sår? Tror knappast han sluppit undan någon form av undersökning, med tanke på allt det blod som hittades.
Citera
2013-07-19, 12:34
Medlem
RockyTs avatar
Då bränder verkar poppis att posta drar jag mitt strå till stacken.

http://www.jnytt.se/brand-i-axamo-under-morgonen
Citat:
Det var vid klocka fyra under morgonen som det kom in larm om en brand i ett större upplag av grenar och ris som samlats ihop efter en skogsavverkning. När räddningstjänsten kom till platsen brann hela den stora högen samt ett område på cirka 400 kvadratmeter av marken intill. Räddningstjänsten från Jönköping samt tankbilar från Huskvarna och Norrahammar är på plats för att bekämpa branden.
– Det mesta är uppbrunnet eller släckt nu.

Vatten tas från Västersjön och Löfgren säger att det går åt mycket vatten till det här släckningsarbetet eftersom det var grovt virke som brann.
– Det finns ingen naturlig orsak till branden, säger Löfgren som inte utesluter att någon kan ha hjälp elden på traven
Senast redigerad av RockyT 2013-07-19 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in