2013-07-19, 11:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Uppgiften från den som sett med egna ögon väger tyngre än andrahandsinfo.

Haha, nej varför skulle de hjälpa honom med detta? Tveksam på om en supportergruppsmedlem skulle få backning med detta. Inte för jag är expert på 1% världen, men jag får intrycket att det handlar mest om pengar, att man utnyttjar våldskapitalet för sina "affärer" och att tjänster går från supporters till huvudklubben men sällan i andra riktningen. Och AJ är som sagt inte ens supporter. Han har satt sig i denna situation själv. Kan inte se vilken organisation eller klubb som skulle ha intresse att ta risker för att hjälpa honom med detta.

De som har insyn i kretsarna får gärna rätta om jag har fel! (Förutom kanel-stollen då. Skriva kan han förstås göra men det gör ingen skillnad för min del).

Insyn och insyn, jag har hört av folk att det aldrig skulle bli frågan om någon "officiell" hjälp men att lägre stående ev. skulle kunna hjälpa till på "privat" basis om ersättningen är rätt.

Har MGM kassa till detta?
Citera
2013-07-19, 11:13
Medlem
panzertaxs avatar
Måste faktiskt ge en känga till SKL. Hur fasiken kan det ta sådan enorm tid att göra blodanalyser? De har analyserat delar av blodet nu, som tillhör I* - men inte allt?! Till och med riksskatteverkets kundservice framstår ju som effektiv i relation till SKL vad gäller väntetider.
Citera
2013-07-19, 11:21
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Måste faktiskt ge en känga till SKL. Hur fasiken kan det ta sådan enorm tid att göra blodanalyser? De har analyserat delar av blodet nu, som tillhör I* - men inte allt?! Till och med riksskatteverkets kundservice framstår ju som effektiv i relation till SKL vad gäller väntetider.

Taktik? Vid nästa omhäktning så kan man hänvisa till att testerna inte är klara och TR går nog med på omhäktning relativt lätt.
Citera
2013-07-19, 11:31
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Har följt ett antal sådana här trådar - SKL brukar ta tid. Vet inte om det tar tid rent tekniskt eller om det mest är kötiden. Vissa fall som prioriteras kan gå före i kön. Tex om folk sitter häktade i väntan på svaren, f f a om en minderårig sitter häktad. Sen är det semestertider ovanpå det.

Samhällsekonomiskt kan man undra om det inte skulle löna sig att ge mer resurser till SKL. Långa häktningstider och utredningstider kostar ju också, men det är OT.
Citera
2013-07-19, 11:35
Medlem
Jag tvivlar dock på att man hittar någon annans blod, och om man mot all förmodan skulle göra det kan man nog lätt avskriva AJ som GM.
Dels för att man säkerligen, med tanke på den stora mängden blod som hittades, redan kollat igenom hans kropp efter eventuella sår/skador. Dessutom om man nu VET att man lämnat sina egna blodspår efter sig på en BP så är man nog absolut inte så lugn att man självmant går till polisen. Då går man nog snarare under jorden.

Huset och bilen som brann är ju rätt intressant dock, frågan är om det kan finnas kopplingar.
Citera
2013-07-19, 11:36
Medlem
silbersky007s avatar
Polisen redovisar att dem har gjort något i ärendet det är viktigt att polisen fyller i sitt protokoll när det gäller mord . Polisens ord uppförsbacke tolkar jag som att ärendet läggs ner då det inte finns kropp bevis. Polisen har anledning att skylla på något .

Polisen är slöseri med skattepengar .
Citera
2013-07-19, 11:36
Medlem
Citat:

Har för mig att jag läste i samband med Boden morden i början av Juni att SKL hade överflöd med analyser att genomföra. Det är sommar och flera stora polis-insatser har gjorts på senaste tiden.

Även om detta prioriteras så tar de tid. Styckmordet i Boden väntar fortfarande på svar från SKL.
Citera
2013-07-19, 11:38
Medlem
Citat:
– Vi har skickat in massor av prover från olika ställen, vi topsade hela lägenheten och trappuppgången på olika ställen. Och det är hennes blod, men jag kan inte säga att allt blod är hennes. Det är väl inget som talar emot det, men det kan jag inte säga i nuläget. För det har jag inte fått svar på än, säger Thord Haraldsson, chef på länskriminalen, till TT.

Förhoppningsvis stämmer ryktet/fågelkvittret om att de fans flera personers blod i lägenheten.
Citera
2013-07-19, 11:40
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Insyn och insyn, jag har hört av folk att det aldrig skulle bli frågan om någon "officiell" hjälp men att lägre stående ev. skulle kunna hjälpa till på "privat" basis om ersättningen är rätt.

Har MGM kassa till detta?
OK, ja det blir ju lite svårare att förutse vad folk kan ta sig för på privat basis, om man inte känner personen. AJ framstår som en person som skulle kunna skrävla och överdriva ang sina "tunga" kontakter... Men jag har ju ingen blekaste om hans nätverk. Det är en påfallande osympatisk bild man får här från alla haft kontakt med honom.
Citera
2013-07-19, 11:49
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Jag tror som bagarn29, de har hållit på analyssvaret. De är väl inte skyldiga att redovisa så snart de fått svaren från SKL.
Citera
2013-07-19, 11:49
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etnisal
Jag tvivlar dock på att man hittar någon annans blod, och om man mot all förmodan skulle göra det kan man nog lätt avskriva AJ som GM.
Dels för att man säkerligen, med tanke på den stora mängden blod som hittades, redan kollat igenom hans kropp efter eventuella sår/skador. Dessutom om man nu VET att man lämnat sina egna blodspår efter sig på en BP så är man nog absolut inte så lugn att man självmant går till polisen. Då går man nog snarare under jorden.

Huset och bilen som brann är ju rätt intressant dock, frågan är om det kan finnas kopplingar.
Betyder inget - de letade honom, t ex hos hans mamma. Så det var en tidsfråga - han kan inte komma undan.
Citera
2013-07-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Betyder inget - de letade honom, t ex hos hans mamma. Så det var en tidsfråga - han kan inte komma undan.

Men om han nu skulle ha lämnat sitt eget blod ifrån sig så borde väl det ha synts på hans egna kropp? Färska sår? Tror knappast han sluppit undan någon form av undersökning, med tanke på allt det blod som hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in