Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Då kanske du också har hört att det inte var så mycket blod i hissen, det är iaf vad jag har hört.
Till skillnad från vad personen-som-pratat-med-en-som-bor-i-huset sa till reportern, så tyckte en hyresgäst i 52:an att det inte var speciellt mycket i hissen. Däremot när man kom ur hissen.
Vem ska man tro på? Var det jättemycket i hissen eller var det inte mycket blod i hissen?
Uppgiften från den som sett med egna ögon väger tyngre än andrahandsinfo.
Citat:
Ursprungligen postat av
GJJ
Men även om AJ festat med Wolfpack (eller annat gäng) och även om han känner dem väl: skulle de verkligen gå in och hjälpa till med en sådan här sak? Han är inte medlem i gänget även om han finns i periferin kring dem, han är inte ens hangaround utan en bekant. Varför skulle de riskera sina egna business, och lätträknade dagar i frihet, för honom?
Eller funkar det så?
"Tjena, det är AJ här. AJ! Du vet, jag var på fest hos er några gånger förra månaden. Jag kom dit med TB. Ja precis, nu minns du mig? Haha kanon. Du, apropå ingenting, jag har ett litet problem här. Ja, skulle behöva hjälp med en grej. En kropp. Nej, inget jävla rådjur haha. Det är en tjej här som jag har råkat ta död på, och jag vill VERKLIGEN inte åka in för detta. Men jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att sänka ner henne i en tunna med syra så att hon försvinner så jag slipper oroa mig för ett mordåtal? Ni kan det? Fan, skitbra! Jag kommer över med en gång! Skitsnällt verkligen!"
Haha, nej varför skulle de hjälpa honom med detta? Tveksam på om en supportergruppsmedlem skulle få backning med detta. Inte för jag är expert på 1% världen, men jag får intrycket att det handlar mest om pengar, att man utnyttjar våldskapitalet för sina "affärer" och att tjänster går från supporters till huvudklubben men sällan i andra riktningen. Och AJ är som sagt inte ens supporter. Han har satt sig i denna situation själv. Kan inte se vilken organisation eller klubb som skulle ha intresse att ta risker för att hjälpa honom med detta.
De som har insyn i kretsarna får gärna rätta om jag har fel! (Förutom kanel-stollen då. Skriva kan han förstås göra men det gör ingen skillnad för min del).