2013-07-19, 09:51
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Kan den ljusa bilen på bilden vara en Audi Avant -99?

http://img194.imageshack.us/img194/5327/0wg0.jpg
Citera
2013-07-19, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa

Tycker inte baklyktan är lik varesig en gammal eller ny modell.
Citera
2013-07-19, 10:30
Medlem
Citat:

Efter bildjämförelse på google med en hel del olika kombimodeller är min gissning att det är en Audi A6 Avant av modellen C5 (1997-2005). Förmodligen en tidig årsmodell, säg 97-02.

Hjälper det?
Citera
2013-07-19, 10:31
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2256328-just-nu-ar-kvinnans-blod-i-trappan

"TROLLHÄTTAN
Kriminalpolisen bekräftar, enligt TV4 Väst, att det är den försvunna Trollhättekvinnans blod i trappuppgången och i hennes lägenhet på Dannebacken."
Citera
2013-07-19, 10:31
Medlem
Det var I*as blod http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17160983.ab
Citera
2013-07-19, 10:38
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraEnSanSak
Efter bildjämförelse på google med en hel del olika kombimodeller är min gissning att det är en Audi A6 Avant av modellen C5 (1997-2005). Förmodligen en tidig årsmodell, säg 97-02.

Hjälper det?
Yes!
Då är det Torvruka 430 som brann igår.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-19 kl. 10:41.
Citera
2013-07-19, 10:45
Medlem
ndyzs avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2256328-just-nu-ar-kvinnans-blod-i-trappan

Citat:
Nu är provsvaren, delvis, klara hos SKL (Statens kriminaltekniska laboratorium). Det visar sig att det blod som fanns i trappan och lägenheten är den försvunna kvinnans. Men polisen hara dock inte fått provsvar på allt blod som fanns i lägenheten.
Citera
2013-07-19, 10:48
Medlem
Från artiklarna om blodet i ttela och aftonbladet:

"Om den 36-årige man som tidigare släppts efter att ha varit anhållen misstänkt för människorov fortfarande är intressant för utredningen vill inte Haraldsson kommentera."

Det känns väl ganska överflödigt att kommentera.
Citera
2013-07-19, 10:50
Medlem
Citat:
Yes!
Då är det Torvruka 430 som brann igår.
Dum fråga kanske, men hur vet vi det? Jag menar, vad är kopplingen till Audin?

Förövrigt så verkar detta vara en förbannat komplicerat fall. Dock tror jag att samtliga håller med mig när jag säger att möjligheten att finna Id* vid liv är obefintlig. Hon är död, enda frågan är var kroppen finns och vem som gjorde det.
Citera
2013-07-19, 10:54
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Jag har lite svårt att släppa den klarröda färgen på blodet vid entrén. Jag sökte lite på detta i kombination med Von Willebrands sjukdom, och en möjlig teori till blödningen uppstod.
Klarrött blod är vanligt vid missfall och förlossning.

Enligt Socialstyrelsens hemsida måste blödning vid förlossning, men framför allt ett missfall i tidig graviditet behandlas av sjukhus vid svår och moderat Von Willebrands sjukdom.

Låt säga att IF skulle vara gravid i ett tidigt skede och detta tas upp med charmknutten AJ under kvällen, oavsett om han eller någon annan (PH?) är pappa. Skulle han då vara sjuk nog att slå/ sparka henne i magen i avsikt att skada/ hindra graviditeten, utan att tänka på följderna? Skulle en sådan blödning kunna vara fatal?

Bara en teori, men det skulle kunna ge en förklaring till både blödning och blodfärg.
Citera
2013-07-19, 10:58
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Då kanske du också har hört att det inte var så mycket blod i hissen, det är iaf vad jag har hört.

Till skillnad från vad personen-som-pratat-med-en-som-bor-i-huset sa till reportern, så tyckte en hyresgäst i 52:an att det inte var speciellt mycket i hissen. Däremot när man kom ur hissen.

Vem ska man tro på? Var det jättemycket i hissen eller var det inte mycket blod i hissen?
Uppgiften från den som sett med egna ögon väger tyngre än andrahandsinfo.

Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Men även om AJ festat med Wolfpack (eller annat gäng) och även om han känner dem väl: skulle de verkligen gå in och hjälpa till med en sådan här sak? Han är inte medlem i gänget även om han finns i periferin kring dem, han är inte ens hangaround utan en bekant. Varför skulle de riskera sina egna business, och lätträknade dagar i frihet, för honom?

Eller funkar det så?
"Tjena, det är AJ här. AJ! Du vet, jag var på fest hos er några gånger förra månaden. Jag kom dit med TB. Ja precis, nu minns du mig? Haha kanon. Du, apropå ingenting, jag har ett litet problem här. Ja, skulle behöva hjälp med en grej. En kropp. Nej, inget jävla rådjur haha. Det är en tjej här som jag har råkat ta död på, och jag vill VERKLIGEN inte åka in för detta. Men jag tänkte att ni kanske kan hjälpa mig att sänka ner henne i en tunna med syra så att hon försvinner så jag slipper oroa mig för ett mordåtal? Ni kan det? Fan, skitbra! Jag kommer över med en gång! Skitsnällt verkligen!"
Haha, nej varför skulle de hjälpa honom med detta? Tveksam på om en supportergruppsmedlem skulle få backning med detta. Inte för jag är expert på 1% världen, men jag får intrycket att det handlar mest om pengar, att man utnyttjar våldskapitalet för sina "affärer" och att tjänster går från supporters till huvudklubben men sällan i andra riktningen. Och AJ är som sagt inte ens supporter. Han har satt sig i denna situation själv. Kan inte se vilken organisation eller klubb som skulle ha intresse att ta risker för att hjälpa honom med detta.

De som har insyn i kretsarna får gärna rätta om jag har fel! (Förutom kanel-stollen då. Skriva kan han förstås göra men det gör ingen skillnad för min del).
Citera
2013-07-19, 11:05
Medlem
silbersky007s avatar
Många gäng grupper som finns har en del utländska killar vilket jag kan eliminera lätt att INTE någon gäng skulle hjälpa nazister att begå kvinno mord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in