2013-07-19, 04:32
Medlem
SmokeCigarettess avatar
van helsing måste nog vara den sämsta filmen jag sett.
Citera
2013-07-19, 08:55
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.V.X.
De som skriver filmer som Kill Bill, Prometheus eller Pulp Fiction måste vara 12-åringar som sett typ 30 filmer, annars finns det ingen möjlighet att någon av de filmerna kan vara världens sämsta film.

Fast jag tycker att Kill Bill är riktig soppa och för mig är det helt klart med på min botten femtio-lista. Även Pulp Fiction är bajs.
Citera
2013-07-19, 11:14
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Fast jag tycker att Kill Bill är riktig soppa och för mig är det helt klart med på min botten femtio-lista. Även Pulp Fiction är bajs.
Gillar du någon Tarantinofilm eller klickar du bara inte med hans stil?
Citera
2013-07-19, 22:36
Medlem
Ola Schuberts avatar

Måste bara göra en egen lika skön hatlista!

Med tidens gång, jag visst fan gick tiden, då så jävla långsamt. Efter två timmar så stängde jag av, jag stod helt enkelt inte ut längre med den tyska pretentiösa flum smörjan. (Jag har vara avstått att se färdigt film in några få ytterligare fall).

Stolthet och fördom. När stolt kan man knappast bli över denna sörja som helt bygger på falsk romantik, (vuxenkärlek utan sex). Men visst den bekräftar alla mina fördomar om tramsiga engelska kärleksdramer!

Ett rum med utsikt. Utsikten att få genomlida ännu ett engelskt drama med falsk romantik är inte speciellt roande!

I'm not there, inte jag heller, då jag två gånger försökt ta mig igenom denna osammanhängande flumsörja.

Planet terror, japp, sann terror emot allt var intelligens vill säga!

Farväl Falkenberg, ja, farväl till flummarna som låg bakom denna film. Hoppas att de lyckats knarka ihjäl sig vid det här laget!

Sista kyssen, ger jag detta utomordentligt fåniga "tvål-opera" drama på italienska. tyvärr så orkade jag inte mig igenom eländet.

Masjävlar, den svenska motvarigheten till ovanstående. När jag väl orkade mig igenom det hela så visade det sig vara ett fullkomligt ointressant släktdrama. Ja jävlar masar!

Man tänker på sitt, dvs inte alls, när man försöker att nå samma rent konstnärliga nivå som flumdramat "Farväl Falkenberg" med en flummig historia som skall spegla social konformitet, dvs man skjuter emot ett öppet mål i en film som är nästan lika flummig som "Farväl Falkenberg", farväl ifrån mig!
Citera
2013-07-19, 22:47
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Planet terror, japp, sann terror emot allt var intelligens vill säga!

Är inte det lite som att klaga på Yellow Submarine för att den innehåller mycket musik? Jag menar, Planet Terror ska ju vara korkad och sliskig.
Citera
2013-07-19, 22:50
Medlem
knackaboegmackas avatar
Vildängel kanske? En film där varenda detalj bara var fel. Har jobbat mycket med mig själv och kan nu stänga av en dålig film utan den gnagande tanken, av att kanske, kanske gått miste om en scen som förändrat liv.
Citera
2013-07-19, 23:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Farväl Falkenberg, ja, farväl till flummarna som låg bakom denna film. Hoppas att de lyckats knarka ihjäl sig vid det här laget!

Nej, såklart inte en film för alla, jag kunde dock associera mig starkt med karaktärerna i filmen då jag gick ut gymnasiet året innan filmen kom och alla frågor om arbete, bostad med mera ställdes på sin spets i mitt vardagliga liv precis som i Farväl Falkenberg. Den fångar vardagen och slentrianen bland dagens unga perfekt i min mening, punkten över i:et över hur jag själv kände under samma period som filmen kom ut.
Citera
2013-07-20, 13:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Är inte det lite som att klaga på Yellow Submarine för att den innehåller mycket musik? Jag menar, Planet Terror ska ju vara korkad och sliskig.

Jo, och inte alls i mins sak. Jag har t.om glömt vad den handlade om, kollar....

Så här skrev jag på filmtipset, men jag kommer fortfarande inte ihåg handlingen:

Citat:

(rek 3a) Nej jag förstår mig inte på underhållningsvärdet i denna film. Lika
lite som jag förstår varför man gör en sådan B-rulle. En stark etta för snygga
tjejer och specialeffekter.
Citera
2013-07-20, 13:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Nej, såklart inte en film för alla, jag kunde dock associera mig starkt med karaktärerna i filmen då jag gick ut gymnasiet året innan filmen kom och alla frågor om arbete, bostad med mera ställdes på sin spets i mitt vardagliga liv precis som i Farväl Falkenberg. Den fångar vardagen och slentrianen bland dagens unga perfekt i min mening, punkten över i:et över hur jag själv kände under samma period som filmen kom ut.

Jag erkänner gärna att filmen har konstnärliga kvalitéer. Men jag prioriterar som sagt var handling och intrig först,(givetvis inklusive dramaturgi). Och som jag upplevde det så var handlingen fruktansvärt flummig.

Så här skrev jag på filmtipset:

Citat:

En film som försöker andas sk "poetiskt djup" men som bara är flumig. Detta
bevisas ytterligare genom regissören´s dagboksfilm i extramaterialet. Synd att
Sverige skämde ut sig genom att ha denna smörja som oskarsbidrag 2006.
Citera
2013-07-20, 13:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo, och inte alls i mins sak. Jag har t.om glömt vad den handlade om, kollar....

Så här skrev jag på filmtipset, men jag kommer fortfarande inte ihåg handlingen

Att man gör en sådan B-film som du skrev på Filmtipset var ju hela tiden ambitionen för Robert Rodriguez, Planet Terror är ju en typisk film som ska vara en homage till de äldre exploitationfilmerna fast snyggare förpackad då.
Citera
2013-07-20, 14:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Att man gör en sådan B-film som du skrev på Filmtipset var ju hela tiden ambitionen för Robert Rodriguez, Planet Terror är ju en typisk film som ska vara en homage till de äldre exploitationfilmerna fast snyggare förpackad då.

Jo, jag förstår det. Men jag behöver å andra sidan inte gilla den för den saken skull. Jag har aldrig mig veterligen tyckt om sådana filmer.
Citera
2013-07-20, 15:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo, jag förstår det. Men jag behöver å andra sidan inte gilla den för den saken skull. Jag har aldrig mig veterligen tyckt om sådana filmer.

Nej, inte jag heller och i ärlighetens namn är jag nu lagom trött på Rodriguez.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in