2013-07-19, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och ta med en hund!
Varför en hund?
Antar att du tänker på liklukt, alla hundar bryr sig inte om det, säkert inte ens en bråkdel.
Då skulle man inte behöva specialträna dom.
Citera
2013-07-19, 00:02
Medlem
RockyTs avatar
Undrar hur den här AJ känner sig nu när han är fetkörd?
Är han nöjd och tillfredsställd över uppmärksamheten, och läser tidningar, flashback och dejtar brudar?

Eller är han livrädd för att han är ensam, och kommer att bli en simpel kvinnomisshandlare, och för alltid hatad kvinnomördare med åratal innanför murarna, eller en oviss framtid i frihet?
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Varför en hund?
Antar att du tänker på liklukt, alla hundar bryr sig inte om det, säkert inte ens en bråkdel.
Då skulle man inte behöva specialträna dom.

Ja, men man vet ju aldrig. Hellre ta med och det kanske ger nåt än att inte göra det och missa nåt.
Citera
Medlem
Citat:
Förklara gärna själv vad du pratar om.
Ett nerlagt gäng?
Inget av gängen jag pratar om är nerlagda.

Vi vet att TB och AJ är goda vänner.
TB umgås med wolfpack.
Troligt är att TB och AJ festat en del med wolfpack.

Fel av mej, det var inte du som drog upp det sen länge nerlagda mc gänget Björnligan tidigare i tråden.

Med Wolfpack...Menar du då Brödraskapet ?
Eller finns det nån mer vargflock ?
Senast redigerad av zebop 2013-07-19 kl. 00:08.
Citera
2013-07-19, 00:07
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ja, men man vet ju aldrig. Hellre ta med och det kanske ger nåt än att inte göra det och missa nåt.

Japp, vad har man och förlora, sen kan det kännas lite tryggare och ha jycken med sig om man måste gå dit ensam.
Citera
2013-07-19, 00:07
Medlem
pajk08s avatar
Citat:
Ursäkta.
Blev mycket även för mig.
En psykopat kan ha narcissistiska drag, men inte tvärtom.
Ursäkta igen.

Det där med psykopat/ sociopat, dom har väl narcissistiska drag och många andra onda drag också, dom är uträknande, manipulativa ect..
Det är en personlighets störning dom lider av , går inte sätta en diagnos på dessa tyvärr
Den sociala koden funkar liksom inte, dessa lär sig av samhället och skådespelar hur man för sig i ord och handling när det handlar om godhet i livet, men känslomässigt så funkar dom inge bra när det uppstår nått som stör psykopaten
Och så har dessa en förmåga att hitta sitt nätverk genom människor som oftast mår psykiskt dåligt eller är lätt manipulerade, mm..
Oftast så finns det fler i psykopatens arvs eller släkt som även har denna personlighets störningen med, då det verkar som denne AJ är en sådan störning, efter allt man nu har läst här, så kan det ju möjligtvis finnas fler i hans släkte som har samma drag, hmm.
Jag kan ha fel fakta, men har just läst lite nu på nätet om psykopati, kalle_kanel...!
Hoppas dom hittar flickan snart! och att GM åker in på det där stället som man helst vill undvika tappa tvålen
Citera
2013-07-19, 00:08
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyT
Undrar hur den här AJ känner sig nu när han är fetkörd?
Är han nöjd och tillfredsställd över uppmärksamheten, och läser tidningar, flashback och dejtar brudar?

Eller är han livrädd för att han är ensam, och kommer att bli en simpel kvinnomisshandlare, och för alltid hatad kvinnomördare med åratal innanför murarna, eller en oviss framtid i frihet?

inget tyder ju tyvärr på att han är fetkörd. så jag tror på ditt första alternativ!
Citera
2013-07-19, 00:12
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
inget tyder ju tyvärr på att han är fetkörd. så jag tror på ditt första alternativ!

Om han kommer tillbaks till tingsrätten så kommer en tjej att ge honom stöd , det vet kanske Quarel
Citera
2013-07-19, 00:13
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Sen tror jag väl att det ska till speciella verktyg. Det vanliga människor har i besticklådorna gör det nog helt omöjligt skulle jag tippa.

Jag köpte en såg när jag skulle stycka ett vildsvin. Den använde jag en enda gång! Resten med kniv från köket. Jag vet inte varför en del tror att man ska ha stora yxor och skit, det är ingen Belgian Blue som ska styckas om man snackar får, svin/gris eller för all del - människa. Och vem har sagt att en ev. styckning har utförts som en riktig styckning? Man behöver ju knappast filéa, skära upp kotletter, revben, skinka etc? Det handlar troligtvis inte om en fetisch, utan en form av styckning som underlättar själva transporten av människan.
Citera
2013-07-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
tycker du också det är värt att ta en titt där? Hon på Lantmäteriet bekräftade det du kunde konstatera, att det var två fastigheter på tomten.

Absolut! Trots att det finns boende i näheten är ju läget sådant, med tanke på vissa namn, att det kan ha varit ett andningshål.
Citera
2013-07-19, 00:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buster55
På alla 4 enligt tidigare inlägg. Jag såg dem när dom gick in på Garvaregatan. Blev omkörd av insatsstyrkan 2 gånger i eftermiddag förs på E20 söder om Vara och sedan i Grästorp så dom måste ha gjort något tillslag däromkring först.

Det här skrevs väldigt tidigt i tråden. Gjordes det tillslag i Grästorp som menas/tros här?
Citera
2013-07-19, 00:16
Medlem
bagarn29s avatar
Mannen i Örebro som antas ha styckat sin älskarinna i sin och sambons lägenhet använde väl bara köksknivar.

Någon som minns ifall det var annorlunda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in