2013-07-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Missing People Sweden MPS FyrBoDal har nu genomfört sök efter Ida vid 9 st tillfällen sedan den 1 juli. Sammanlagt har 1371 st personer varit engagerade i själva sökandet.

varför i helvete får dem inte hjälp från polisen med nya sökningsplatser , om polisen inte har folk att söka det finns ju frivilliga som vill söka . TRÖTT PÅ POLISEN
Japp, känner som du, inte ett jävla knyst från dessa sk brottsutredare.
Bara en massa bakslag och noll info vilket jag skulle kunna se som enormt viktigt att delge. då folk kan sitta inne med info utan att veta om det som kan vara avgörande/bidragande.
Citera
2013-07-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Fortfarande inte bekräftad information utan spekulationer och tidningsbudet har absolut kunnat missa blodet. Jag har i nuläget tre riktigt trovärdiga oberoende av varandra källor som säger att blodet fanns där innan. Även vittnesmål, men kan o får tyvärr inte nämna mer om detta. Jag står kvar vid tesen att tiden är kort från dråp till förflyttning till gömställe.

Håller med dig om tidningsbudet, det är nåt som inte stämmer där. Kan det vara så att hen gått till fel port, lr var så pass trött att hen missat blodet? Här också hört att blodet skulle finnas där betydligt tidiare.
Citera
2013-07-18, 20:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoastnToast
Ja om samtalet mellan P, I och A var framåt 02 som det ryktas om så är det nog ganska osannolikt att den bilen skulle vara DB:s påväg till ev brottsplats.. Bilen skulle väl snarare ha åkt till Iaf vid 02-03 då?
Var ryktas det?
Citera
2013-07-18, 20:49
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nej, en psykopat har aldrig drag av narcissism, kom inte med osanningar är du vänlig.
Men tvärtom går alldeles utmärkt.
Finns som en skala för det.
Skalan går liksom bara åt ena hållet, ej åt båda.

Fast nu sa du emot ditt tidigare inlägg... Kan en psykopat ha eller inte ha narcissistiska drag el ej? Förlåt om offtopic
Citera
2013-07-18, 20:49
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Japp, känner som du, inte ett jävla knyst från dessa sk brottsutredare.
Bara en massa bakslag och noll info vilket jag skulle kunna se som enormt viktigt att delge. då folk kan sitta inne med info utan att veta om det som kan vara avgörande/bidragande.

heh, eller så vill polisen försöka lösa fallet utan flashbacks spekulationer om Alien Abduction, syra, massförintelse, mördarsniglar..

Hade jag varit dem hade det varit mycket knapphändig information som läkt ut. Inte minst då ngn individ blivit omnämnd och sedan påstås sig ha blivit misshandlad
Citera
2013-07-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Håller med dig om tidningsbudet, det är nåt som inte stämmer där. Kan det vara så att hen gått till fel port, lr var så pass trött att hen missat blodet? Här också hört att blodet skulle finnas där betydligt tidiare.
Jag är iaf helt övertygad om att ev misshandel av offer startar direkt efter samtal med P.T.
A.J är mäktigt förbannad efter samtalet och då vet många av oss vad som kommer att hända.
Citera
2013-07-18, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så det är möjligt att barnet tystades med en sömntablett under tiden någon tog hand om kroppen?
Ja det är fullt möjligt, men väldigt riskabelt med tanke på att barnet är väldigt ungt.
OM jag skulle gjort det, så hade jag gett en mycket liten dos.
En hel tablett borde alla veta att en 18 månaders kan dö av.
Citera
2013-07-18, 20:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nej, en psykopat har aldrig drag av narcissism, kom inte med osanningar är du vänlig.
Men tvärtom går alldeles utmärkt.
Finns som en skala för det.
Skalan går liksom bara åt ena hållet, ej åt båda.

Det skulle stå sociopat inte psykopat. sorry

Edit: Rätt ska så klart vara:
Citat:
Sociopaten är väl som psykopaten men inte så våldsbenägen utan mer för att kontrollera och psyka sin om givning och visst kan även en sociopat ha drag av narcissism.

Men som sagt det finns även snälla narcissister om än lite dryga att umgås med.
Senast redigerad av Cocinella 2013-07-18 kl. 20:57.
Citera
2013-07-18, 20:53
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kanske hennes sätt att larma? Hon kände sig inte alls trygg och tänkte att ett samtal till barnets far är riskfritt, för han är ju pappan, men samtidigt kunde hon påvisa på nåt sätt att läget inte var bra.
Låter inte helt omöjligt. OM (hypotetiskt) AJ bar sig skumt åt och hon hade en dålig känsla och inte fick tillfälle att prata ostört. Då kan jag tänka mig att man ringer någon och hoppas h*n kan läsa mellan raderna. Å andra sidan så skulle kanske hennes pappa lättare ha märkt om något lät fel, men det kan ju ha hänt något mellan telefonsamtalen... Är vi förresten säkra på att hon ringde och inte PT?
Citera
2013-07-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var ryktas det?

Är inne via mobilen så det här är det ända jag orkar leta fram:

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Detta telefonsamtal från Id@s pappa runt midnatt och det andra samtalet till hennes ex. vid två-halv tre tiden på natten talar för att någonting måste ha hänt strax efter det sista samtalet med hennes ex. /.../
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Låter inte helt omöjligt. OM (hypotetiskt) AJ bar sig skumt åt och hon hade en dålig känsla och inte fick tillfälle att prata ostört. Då kan jag tänka mig att man ringer någon och hoppas h*n kan läsa mellan raderna. Å andra sidan så skulle kanske hennes pappa lättare ha märkt om något lät fel, men det kan ju ha hänt något mellan telefonsamtalen... Är vi förresten säkra på att hon ringde och inte PT?
PT säger ju att hon ringde till Aftonbladet, och det vore lite konstigt om han skulle ljuga om det, när polisen garanterat kollat detta?
Jag kastar med länken;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17078228.ab
Citera
Medlem
Är det inte dags att polisen tar och drar åt tumskruvarna under förhör med de två häktade?
Militära förhörsmetoder, stressposition, brist på sömn m.m?

DB & FH borde ha bra sångröst tycker man ju vid det här laget.

Och AJ lär väl bli förhörd igen antingen av polis eller andra som inte lyder under Amnesty/Genèvekonventionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in