2013-07-18, 19:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eiralicious
Gäller samma för sociopat?

Sociopaten är väl som psykopaten men inte så våldsbenägen utan mer för att kontrollera och psyka sin om givning och visst kan även en psykopat ha drag av narcissism.

Men som sagt det finns även snälla narcissister om än lite dryga att umgås med.
Citera
2013-07-18, 19:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Har det varit ett tidningsbud i trappen kl 6?
Måste missat det.
Det har diskuterats mycket. Sök på tidningsbud i tråden.
Citera
2013-07-18, 19:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Har det varit ett tidningsbud i trappen kl 6?
Måste missat det.

Ja, Ullstrumpan hade den källan och det är även bekräftat att det delades ut tidning den morgonen, högst upp i huset och budet hade åkt hissen och då var det inget blod i den.
Citera
2013-07-18, 19:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Givetvis och jag kan ju faktiskt höja oddsen på relevans kom jag precis på. En annan mycket nära polare till A.J har ju en s40 han med fast i silver.

Där ser man!
Citera
2013-07-18, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cocinella
Sociopaten är väl som psykopaten men inte så våldsbenägen utan mer för att kontrollera och psyka sin om givning och visst kan även en psykopat ha drag av narcissism.

Men som sagt det finns även snälla narcissister om än lite dryga att umgås med.

Nej, en psykopat har aldrig drag av narcissism, kom inte med osanningar är du vänlig.
Men tvärtom går alldeles utmärkt.
Finns som en skala för det.
Skalan går liksom bara åt ena hållet, ej åt båda.
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-07-18 kl. 20:03.
Citera
2013-07-18, 20:03
Medlem
MrMephistos avatar
Citat:
En narcissist har aldrig psykopatiska drag och kan därmed heller aldrig vara psykopat.
Men en psykopat kan ha drag av narcissism.
Tycker det här låter konstigt. En narcissist kan inte vara psykopat men en psykopat kan vara narcissist?
Citera
2013-07-18, 20:09
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Eftersom ingen säger emot din post så tackar jag för infon.
Det ger ett annat ljus över detta drama

Fortfarande inte bekräftad information utan spekulationer och tidningsbudet har absolut kunnat missa blodet. Jag har i nuläget tre riktigt trovärdiga oberoende av varandra källor som säger att blodet fanns där innan. Även vittnesmål, men kan o får tyvärr inte nämna mer om detta. Jag står kvar vid tesen att tiden är kort från dråp till förflyttning till gömställe.
Citera
2013-07-18, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrMephisto
Tycker det här låter konstigt. En narcissist kan inte vara psykopat men en psykopat kan vara narcissist?
Det kan låta konstigt, det kan jag hålla med om.
Men det är fortfarande en sanning.
grovdraget.
Citera
2013-07-18, 20:11
Medlem
Någon som vet mer om AJ och IF. Enligt uppgift i tråden uppfattade IF:s far att de skulle vara tillsammans.
Då undrar jag om någon vet hur ofta var AJ hemma hos IF och sågs de tillsammans även i andra sammanhang.
Citera
2013-07-18, 20:14
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Någon som vet mer om AJ och IF. Enligt uppgift i tråden uppfattade IF:s far att de skulle vara tillsammans.
Då undrar jag om någon vet hur ofta var AJ hemma hos IF och sågs de tillsammans även i andra sammanhang.
kk's är inget nytt i sammanhanget.. det som kan utlösa det hela är om AJ vill ligga under kvällen men inte I.. det är inte en helt otrolig utlösare.
Citera
2013-07-18, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Fortfarande inte bekräftad information utan spekulationer och tidningsbudet har absolut kunnat missa blodet. Jag har i nuläget tre riktigt trovärdiga oberoende av varandra källor som säger att blodet fanns där innan. Även vittnesmål, men kan o får tyvärr inte nämna mer om detta. Jag står kvar vid tesen att tiden är kort från dråp till förflyttning till gömställe.
Om jag får återspegla en händelse, väldigt grovt och utan att avslöja vilket fall jag pratar om (då det inte är officiell) så kan jag säga att det skedde ett mord, och det minst ett dygn innan polisen tog detta på allvar, så va mordplatsen städad (om än inte bra) och liket va bortforslat (ej styckat vid tidpunkten) så tycker inte jag att det är kort om tid.
På tre dagar så hinner man gömma och stycka och elda upp eller gräva ner eller bada i syra, vilket man nu vill, med goda marginaler.
Citera
2013-07-18, 20:17
Medlem
panzertaxs avatar
Suttit med karta ikväll o försökt förstå varifan gm har gjort av kroppen.. från BO så är det alla väderstreck som gäller, även om tiden o branden talar österut. Vi har tre platser söderut intressanta, Hunneberg ÄR faktiskt intressant fortfarande med tanke på ytan o komplexiteten... två platser nordöst, tre platser öst sydväst o två platser syd. Huga. Ge mig 300 man till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in