2013-07-18, 20:34
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom ingen svarar, så ställer jag den här frågan istället. Om man ger ett barn en sömntablett, hur länge sover han?

Har för mig att det är rätt så risky å ge småbarn sömntabletter..
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om det nu stämmer, är det intressant att det är IF som ringer upp PT (tror jag han hette).
Varför ringer hon till honom när AJ är där? Om jag fattat rätt var inte PT och AJ de bästa polare:

Kanske kände hon obehag av AJ och ville ropa på hjälp utan att liksom ropa på hjälp? Hon ringer PT med vilket ärende som helst, bara hon får kontakt med honom och hoppas att hennes budskap går fram?
Citera
Medlem
Citat:
Hur söver man ett barn enklast, utan förberedelse, mitt i natten?

Har ingen aning. Har bevittnat mycket men detta är något jag missat.
Citera
2013-07-18, 20:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Beroende på styrka och medel så kan det uppskattningsvis vara allt från 6 timmar till döden.
Om det är en sömntablett och inte en insomningstablett.
Nåt i den stilen.
Så det är möjligt att barnet tystades med en sömntablett under tiden någon tog hand om kroppen?
Citera
2013-07-18, 20:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Eftersom ingen svarar, så ställer jag den här frågan istället. Om man ger ett barn en sömntablett, hur länge sover han?
Ah, jag trodde du menade att det bara var att lägga honom om det var natt
Det finns ju korttidsverkande för insomning, och långtidsverkande, så det beror väl på vilken.
Är det den senare, och man ger en hel, lär han väl inte vakna förrän framåt 11-tiden?
Men insomningsvarianten borde ju gå ur inom 3-4h, men då har jag ingen aning om halveringstiden är för barn kontra vuxen. Men alkohol skulle ju fungera lika bra som den senare...
Citera
2013-07-18, 20:36
Medlem
silbersky007s avatar
Missing People Sweden MPS FyrBoDal har nu genomfört sök efter Ida vid 9 st tillfällen sedan den 1 juli. Sammanlagt har 1371 st personer varit engagerade i själva sökandet.

varför i helvete får dem inte hjälp från polisen med nya sökningsplatser , om polisen inte har folk att söka det finns ju frivilliga som vill söka . TRÖTT PÅ POLISEN
Citera
2013-07-18, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om det nu stämmer, är det intressant att det är IF som ringer upp PT (tror jag han hette).
Varför ringer hon till honom när AJ är där? Om jag fattat rätt var inte PT och AJ de bästa polare:
Bra poäng där.
De gillade inte varandra innan, sen bråkar dom ännu värre.
Antingen ville I att grabbarna skulle bråka, eller så va PT den enda hon kunde ringa när hon va rädd för AJ.

Har åklagare sagt mer?
När ska åtal senast vara väckt mot de två häktade?
Citera
2013-07-18, 20:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ah, jag trodde du menade att det bara var att lägga honom om det var natt
Det finns ju korttidsverkande för insomning, och långtidsverkande, så det beror väl på vilken.
Är det den senare, och man ger en hel, lär han väl inte vakna förrän framåt 11-tiden?
Men insomningsvarianten borde ju ur inom 3-4h, men då har jag ingen aning om halveringstiden är för barn kontra vuxen. Men alkohol skulle ju fungera lika bra som den senare...
Går det att lura i barn välling med alkohol i? Jag vet att det var relativt vanligt förr, men då vandes barnet vid det successivt. Men vid ett tillfälle?

Annars kan Ida ha haft sömn- eller insomningstabletter som gjorde att barnet inte störde mördaren i sitt smutsiga hantverk.
Citera
2013-07-18, 20:41
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Bra poäng där.
Antingen ville I att grabbarna skulle bråka, eller så va PT den enda hon kunde ringa när hon va rädd för AJ.

Har åklagare sagt mer?

Kanske hennes sätt att larma? Hon kände sig inte alls trygg och tänkte att ett samtal till barnets far är riskfritt, för han är ju pappan, men samtidigt kunde hon påvisa på nåt sätt att läget inte var bra.
Citera
2013-07-18, 20:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Bra poäng där.

Har åklagare sagt mer?
Eller också var det förutbestämt att hon skulle ringa. Hon kanske hade kontinuerlig kontakt med barnets far angående sonen, och var rädd att PT skulle ringa istället, för då förstod hon att det skulle bli liv på AJ?
Det var väl 23, eller 24:e juli det är häktningsförhandling.
Senast redigerad av Tomato 2013-07-18 kl. 20:45.
Citera
2013-07-18, 20:43
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Eller också var det förutbestämt att hon skulle ringa. Hon kanske hade kontinuerlig kontakt med barnets far angående sonen, och var rädd att PT skulle ringa istället, för då förstod hon att det skulle bli liv på AJ?

AJ har ju ett känt kontrollbehov och han dejtar IF men hon i sin tur, enligt PT, var beredd på att börja om på ny kula med honom och det tålde kanske inte AJ?
Citera
2013-07-18, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om den vittnesuppgiften stämmer, som säger sig ha sett den här Volvon vid 1-2-tiden den natten Id* försvann, hur stämmer det då med tidsuppgiften att det varit telefongräl mellan AJ och PT?

Ja om samtalet mellan P, I och A var framåt 02 som det ryktas om så är det nog ganska osannolikt att den bilen skulle vara DB:s påväg till ev brottsplats.. Bilen skulle väl snarare ha åkt till Iaf vid 02-03 då?

Edit fet stil: IF menar jag såklart!
Senast redigerad av RoastnToast 2013-07-18 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in