Citat:
Ursprungligen postat av
Sledgehammer88
Det gick kanske 4-5 dagar ! Och drack ju jävligt mkt...
Går det att skylla på infektion? För några dagar efter fick jag en jävla infektion i kroppen + typ en abcess på axeln som jag fick åka in akut på och skära upp, har nu ett litet öppet sår som behöver läkas inifrån. Kan man skylla på infektion och väldigt mkt alvedon+ipren knaprande? Jag har inderal utskrivet som jag aldrig ens prövat, går det att skylla på, att jag knaprat såna som fasen för att jag fått panikångest igen?
För som sagt ,proverna framöver kommer vara bra...all tips du kan komma med är jätte uppskattat.
Det är som sagt inte särskilt troligt att CDT-värdet skulle bero på annat än högt alkoholintag, och finns det tvivel så begär man ett B-pEth, och då visar det som sagt bara utslag på etanolkonsumtionen de senaste 3-4 veckorna. Det finns även ett urinprov som visar ca 48 timmar bakåt, jag tror att det heter CGT, men det kan, som de flesta andra urinprov, fuskas med. Jag läste på lite om det på nätet och hittade en avhandling där det stod att provet helst skulle kombineras med mätning av kretinin-halt, för att säkerställa att patienten inte hydrerat testet genom att dricka mängder med vatten. Cgt är således det enda alkoholprov jag känner till, som man kan fuska med. CDT är, som jag sa tidigare lite trubbigt, så lägre värden kan man säkert försöka ljuga bort, men 2,6 är nog svårt att få om man inte supit hårt. Låt bli att dricka så halveras CDT på ca 2 veckor om din lever är frisk, och en total normalisering av både B-pEth och CDT är rätt säker inom 4 veckors avhållsamhet.