2013-07-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stashunter
ah precis då räknas det inte som positivt om du begär en riktig analys.

Okej! Det var ju bra! Då borde det inte kunna få några sura efterkonsekvenser va?
2013-07-18, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unipainter
Hur fungerar det på mottagningarna där man lämnar prover, ser dom hur mycket diazepam man har tagit det senaste eller ser dom bara att jag har tagit diazepam? Kan ju spela roll tänker jag. Alltså visar urinproven vanligtvis hur mycket procent av drogen man har i kroppen eller visar det bara att man har spår av drogen kvar i kroppen?

Lite luddigt men hoppas någon förstår

På dom vanliga stickorna så syns det bara om du har det i kroppen eller inte. På analysen som görs på urinet ser de dock mängder.
2013-07-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
På dom vanliga stickorna så syns det bara om du har det i kroppen eller inte. På analysen som görs på urinet ser de dock mängder.

Ok!

Görs det alltid analys?
2013-07-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ok!

Görs det alltid analys?

Jag tror det, men kan inte säga helt säkert.
2013-07-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Jag tror det, men kan inte säga helt säkert.

Om någon annan vet säkert så skriv gärna! Vill veta om jag kommer kunna säga att jag tog diazepam för två veckor sedan o att det fortfarande sitter i, istället för att behöva erkänna att jag käkade det i helgen...
2013-07-19, 11:32
Medlem
Citat:
Om någon annan vet säkert så skriv gärna! Vill veta om jag kommer kunna säga att jag tog diazepam för två veckor sedan o att det fortfarande sitter i, istället för att behöva erkänna att jag käkade det i helgen...

Du kan ju alltid säga det. Du kan ju titta på vad halveringstiden för diazepam är och om det verkar rimligt. Det kan ju vara så att det verkar värre om det är så pass stor mängd i kroppen efter två veckor - då måste du ju ha stoppat i dig enorma mängder då, så att säga.
2013-07-19, 15:11
Medlem
Blev för ett halvår sedan intagen för test misstänkt för ringa narkotika, polisen ringde upp efter några veckor med besked. Hade diazepam i blodet, vilket jag dock har utskrivet på recept.

Visade att så var fallet, polisen har inte kontaktat mig efter det.
Är utredningen möjligtvis nedlagd?
2013-07-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Blev för ett halvår sedan intagen för test misstänkt för ringa narkotika, polisen ringde upp efter några veckor med besked. Hade diazepam i blodet, vilket jag dock har utskrivet på recept.

Visade att så var fallet, polisen har inte kontaktat mig efter det.
Är utredningen möjligtvis nedlagd?

En jävligt idiotisk grej med sånadär grejor är att om man är grön så blir man inte kontaktad. Ett jävligt märkligt system med tanke på att med stor sannolikhet så blir de flesta som blir intagen på test rätt oroliga att hamna i trubbel. Att sedan inte få höra ett skit kan ju vara ett jäkla trauma om man oroar sig mycket.
2013-07-20, 12:38
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sledgehammer88
Det gick kanske 4-5 dagar ! Och drack ju jävligt mkt...
Går det att skylla på infektion? För några dagar efter fick jag en jävla infektion i kroppen + typ en abcess på axeln som jag fick åka in akut på och skära upp, har nu ett litet öppet sår som behöver läkas inifrån. Kan man skylla på infektion och väldigt mkt alvedon+ipren knaprande? Jag har inderal utskrivet som jag aldrig ens prövat, går det att skylla på, att jag knaprat såna som fasen för att jag fått panikångest igen?

För som sagt ,proverna framöver kommer vara bra...all tips du kan komma med är jätte uppskattat.
Det är som sagt inte särskilt troligt att CDT-värdet skulle bero på annat än högt alkoholintag, och finns det tvivel så begär man ett B-pEth, och då visar det som sagt bara utslag på etanolkonsumtionen de senaste 3-4 veckorna. Det finns även ett urinprov som visar ca 48 timmar bakåt, jag tror att det heter CGT, men det kan, som de flesta andra urinprov, fuskas med. Jag läste på lite om det på nätet och hittade en avhandling där det stod att provet helst skulle kombineras med mätning av kretinin-halt, för att säkerställa att patienten inte hydrerat testet genom att dricka mängder med vatten. Cgt är således det enda alkoholprov jag känner till, som man kan fuska med. CDT är, som jag sa tidigare lite trubbigt, så lägre värden kan man säkert försöka ljuga bort, men 2,6 är nog svårt att få om man inte supit hårt. Låt bli att dricka så halveras CDT på ca 2 veckor om din lever är frisk, och en total normalisering av både B-pEth och CDT är rätt säker inom 4 veckors avhållsamhet.
2013-07-22, 19:32
Medlem
Lämnar piss prover 3 ggr i veckan. Måndagar onsdagar och fredagar. Tog 250mg tram idag och tänker skita i att lämna prov på onsdag , klarar jag mig till fredag eller måndag? Sist jag tog tram va för flera flera månader sen.
2013-07-24, 22:02
Medlem
Burnwines avatar
Syns det på Urinprov/analys om man har tagit tramadol efter 17 dagar?
2013-07-25, 13:19
Medlem
TJenare ! rökte igår en 0.1 standard brunt ska pissa på måndag kommer jag va ren ? mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in