Citat:
Ursprungligen postat av
skrumpelnubb
Det har aldrig varit noll och intet, nej. Eftersom allt finns så kan vi utesluta det. Men materien, tiden och rummet är ändligt så det måste ha haft en början, eller hur?
Varför det? Jag kan inte hoppa till en sådan konklusion. Det enda vi kan veta är att det inte alltid haft den form det har idag.
Citat:
Bibeln är full av vittnen som säger sig av Gud fått se vad som ska ske i framtiden. Ingen annan än en sådan Gud som jag beskrivit skulle kunna visa dessa vittnen sådant. Om man tror på det eller inte är en annan sak.
Och ändå försöker du ta upp det som bevis? Då presenterar jag motbevis A: Harry Potter. Om man tror på det så är det ett argument.
Citat:
Fakta är att Gud som är immateriell aldrig kommer upptäckas av vetenskapen som mäter på allt som kan mätas. Gud kan inte mätas, inte ses eller tas på. Gud är helig = oberörbar.
Eftersom Gud är immateriell kan han inte upptäckas med våra fysiska ögon eller genom fysiska experiment, därför måste ett logiskt eller matematiskt bevis räknas som fullkomligt tillräckligt. Det immateriella kan bara bevisas med logik. Gud kan inte vara noll och intet. Kan man därför bevisa ett evigt 1, (∞ 1) i teorin är det ett fullgott bevis.
Bevis på ∞ 1
Så din Gud är inte relevant i vår verklighet. Eftersom han inte har någon som helst detekterbar effekt på vår materiella värld som vi kan upptäcka, så kan vi slutleda att han inte påverkar vår värld. Är din Gud bara relevant i efterlivet eller vad? Mirakel, gudomligt ingripande och sådant är inget du tror på? Den Gud som drog runt och sprängde, dränkte, brände och på andra vis mördade människor i GT är inte den Gud du argumenterar för?