Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Argument from ignorance....
Citat:
Som jag skrivit tidigare, så om du såg en sten i skogen som hade exakt samma designen som iskristallen på bilden..
Du skulle då automatiskt veta att den där designen måste designas av en inteligens för annars skulle den inte kunna vara perfekt.. Vinden kan inte skapa en perfekt design hur lång tid den än får på sig..
Stenar och is bildas inte på samma sätt, därav olika tolkningar av utseendet....
Intressant att dit enda argument är "men titta på den!!"
Citat:
Och med vattenkristaller, liv och allt så tar du för givet att det inte är nån inteligens nånstans inte ens i designerna i djuren och på galaxerna som enligt mig måste vara en produkt av en intelins likt våran egen,
Trist bara att din åsikt i fallet inte är värld något....
Citat:
för vad säger att inte vi är inteligent energi som styr våra kroppar i den här materiella världen..
Precis all verifierbar vetenskap?
Citat:
Det här var den andra uppenbarelsen jag fått sen jag börja skriva här.. för tidigare har jag inte riktigt insett att vattenkristaller är bevis för inteligens, möjligtvis inteligent energi som existerar i allt genom det där nätet som Einstein förstod existerar men inte kunde bevisa..
Öppna en bok nån gång.
Citat:
Och den första uppenbarelsen men Einsein nät som är det telepati och allt sitter ihop med varandra genom.. Det örklarar så mycket för mig , ungefär som att dom sista pusselbitarna lades på plats.. Och det var tack vare tråden.. sen vet jag inte ens om jag kan bry mig om fall ni lär er nånting av mig, alla har sin resa genom livet jag försöker lära mig nånting från allt som händer och alla människor jag lyssnar på..
Ofalsifierbart nonsens förklarar allt och ingenting.
Citat:
har nån lärt er att såfort jag säger inteligens och liv i samma mening så är det automatiskt en Strawman som tänker lura människor att tro på fantasier, tillåmed om jag skriver om vetenskap och bevisen som finns så är jag mr strawman som är här för att leta följare till nån okänd religion genom rena lögner... typ..
För helvete, googla strawman så du lär dig vad det betyder....
Citat:
Så jag kan ju omöjligtvis hållas ansvarig för att ni har eran tro som gör att ni inte lyssnar på andra människor..
Och där kom den klassikern också....
Citat:
Tror ni att ni mår bra av att ignorera inteligensen tillåmed i designen på eran kropp.. så visst det är helt upp till er jag skulle aldrig säga hur nån annan ska tänka..
Du menar designen som du inte kan bevisa? Och säger "Titta bara!!!"?
Citat:
Men visst är det kul att diskutera bevisen för en höögre inteligens som skapar perfekta designer i allt från gallaxer till vattendroppar..
Generellt: JA
Med dig? Nja....
Citat:
DOck får jag nog diskutera det nån annanstans medans ni attackerar dom människor som uppfattar dom inteligenta designerna som designade av inteligens medans ni säger det är ebvisat att inteligens uppstår ur tomma luften över lång tid.. zzzzzzzzzz
Strawman....
Citat:
Jag vet dock att jag skulle haft ganska liten världsbild om jag slutade lära mig efter jag slutat studera.. Det var när jag slutade skolan som jag börja lära mig genom internet..
Och helt plötsligt föll en stor del av pusslet på plats....
Vill du ha ett tips? KÄLLKRITIK!
Citat:
Har man lärt sig i skolan att det inte finns nånting mer att lära så är chansen liten att man använder internet för att ta reda på fakta och vetenskap..
Jag förstår, vi onda ateister är indoktrinerade av svenska skolan?