2012-11-12, 08:54
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
För det första så är nedlåtande kommentarer mot andra ett tydligt bevis för inteligens hos människor eller hur?

Inteligens utesluter inte evolution men ignorerar man inteligensen så är det nog stor risk för att man missar hela bilden också.. evolution förklarar dock inte inteligens.. Det måste vara nått annat..

Och om ni förväntade er en förklaring om en gubbe på molnen som jag tror på så är ni redan ute och cycklar... jag säger inteligens energi passar in på alla teorier och bevis som finns..

Inteligent energi går dock inte ihop med evolutionsteori som totalt vill ignorera inteligensen..

Men fortfarande upp till var och en av oss att avgöra om vi tror att inteligens kan uppstå ur tomma luften för att ni säger att det är bevis för att skolorna lärt er att så ser verkligheten ut..
Trots att Darwin inte kunde kolla på dom minsta nivåerna i materia och liv och verkligen förstå det som vi nu kan förstå, se och bevisa..

Att i grunden av hela universum och i allt och alla så finnns det små laddningar /tomrum som är det som många har kallat gud... ren inteligent energi som knyter oss samman med allt och alla i ett energinät som vi inte kan se.. men vi kan bevisa det genom telepati och mikroskop, kvantummekanik..
Så för att summera och komma tillbaka OT så bevisar du att gud existerar genom att påvisa din icke existerande intelligens (stavas faktiskt så!)
Citera
2012-11-12, 08:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Men titta på den här iskristallen http://travel.sulekha.com/canada/photos/snow-flakes.jpg ..

Som jag skrivit tidigare, så om du såg en sten i skogen som hade exakt samma designen som iskristallen på bilden..

Du skulle då automatiskt veta att den där designen måste designas av en inteligens för annars skulle den inte kunna vara perfekt.. Vinden kan inte skapa en perfekt design hur lång tid den än får på sig..

Och med vattenkristaller, liv och allt så tar du för givet att det inte är nån inteligens nånstans inte ens i designerna i djuren och på galaxerna som enligt mig måste vara en produkt av en inteligens likt våran egen, för vad säger att inte vi är inteligent energi som styr våra kroppar i den här materiella världen..

Det här var den andra uppenbarelsen jag fått sen jag börja skriva här.. för tidigare har jag inte riktigt insett att vattenkristaller är bevis för inteligens, möjligtvis inteligent energi som existerar i allt genom det där nätet som Einstein förstod existerar men inte kunde bevisa..

Och den första uppenbarelsen men Einsein nät som är det telepati och allt sitter ihop med varandra genom.. Det örklarar så mycket för mig , ungefär som att dom sista pusselbitarna lades på plats.. Och det var tack vare tråden.. sen vet jag inte ens om jag kan bry mig om fall ni lär er nånting av mig, alla har sin resa genom livet jag försöker lära mig nånting från allt som händer och alla människor jag lyssnar på.. har nån lärt er att såfort jag säger inteligens och liv i samma mening så är det automatiskt en Strawman som tänker lura människor att tro på fantasier, tillåmed om jag skriver om vetenskap och bevisen som finns så är jag mr strawman som är här för att leta följare till nån okänd religion genom rena lögner... typ..

Så jag kan ju omöjligtvis hållas ansvarig för att ni har eran tro som gör att ni inte lyssnar på andra människor.. Tror ni att ni mår bra av att ignorera inteligensen tillåmed i designen på eran kropp.. så visst det är helt upp till er jag skulle aldrig säga hur nån annan ska tänka..

Men visst är det kul att diskutera bevisen för en höögre inteligens som skapar perfekta designer i allt från gallaxer till vattendroppar.. DOck får jag nog diskutera det nån annanstans medans ni attackerar dom människor som uppfattar dom inteligenta designerna som designade av inteligens medans ni säger det är ebvisat att inteligens uppstår ur tomma luften över lång tid.. zzzzzzzzzz

Jag vet dock att jag skulle haft ganska liten världsbild om jag slutade lära mig efter jag slutat studera.. Det var när jag slutade skolan som jag börja lära mig genom internet.. Har man lärt sig i skolan att det inte finns nånting mer att lära så är chansen liten att man använder internet för att ta reda på fakta och vetenskap..

Hur som helst ..

Kram på er

Om du tror att du bevisat, förfram bevis eller argumenterat logiskt för något så har du helt fel. Du har hävdat, postulerat och hittat på. Ingenting av det du sagt har du haft belägg för utan har varit sk. argument from ignorance, dvs. du vet inte varför en sak fungerar, så du hittar på en lösning som fungerar i ditt eget huvud.

En strawman, som jag förklarat tidigare, är när du har FEL om någon annans position, eller ljuger om den, och sedan argumenterar mot delen du hittat på själv. Som nu, när du hävdar att vi tror på slumpen och att saker kommer från ingenting.

Ps. Du har ännu inte förklarat vad för mått som är så perfekta med vattenkristaller, bara det att du naivt nog tror att det skulle vara bevis för någon intelligens, helt utan belägg.
Citera
2012-11-12, 09:04
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men titta på den här iskristallen http://travel.sulekha.com/canada/photos/snow-flakes.jpg ..

Argument from ignorance....

Citat:
Som jag skrivit tidigare, så om du såg en sten i skogen som hade exakt samma designen som iskristallen på bilden..

Du skulle då automatiskt veta att den där designen måste designas av en inteligens för annars skulle den inte kunna vara perfekt.. Vinden kan inte skapa en perfekt design hur lång tid den än får på sig..

Stenar och is bildas inte på samma sätt, därav olika tolkningar av utseendet....

Intressant att dit enda argument är "men titta på den!!"

Citat:
Och med vattenkristaller, liv och allt så tar du för givet att det inte är nån inteligens nånstans inte ens i designerna i djuren och på galaxerna som enligt mig måste vara en produkt av en intelins likt våran egen,

Trist bara att din åsikt i fallet inte är värld något....

Citat:
för vad säger att inte vi är inteligent energi som styr våra kroppar i den här materiella världen..

Precis all verifierbar vetenskap?

Citat:
Det här var den andra uppenbarelsen jag fått sen jag börja skriva här.. för tidigare har jag inte riktigt insett att vattenkristaller är bevis för inteligens, möjligtvis inteligent energi som existerar i allt genom det där nätet som Einstein förstod existerar men inte kunde bevisa..

Öppna en bok nån gång.

Citat:
Och den första uppenbarelsen men Einsein nät som är det telepati och allt sitter ihop med varandra genom.. Det örklarar så mycket för mig , ungefär som att dom sista pusselbitarna lades på plats.. Och det var tack vare tråden.. sen vet jag inte ens om jag kan bry mig om fall ni lär er nånting av mig, alla har sin resa genom livet jag försöker lära mig nånting från allt som händer och alla människor jag lyssnar på..

Ofalsifierbart nonsens förklarar allt och ingenting.

Citat:
har nån lärt er att såfort jag säger inteligens och liv i samma mening så är det automatiskt en Strawman som tänker lura människor att tro på fantasier, tillåmed om jag skriver om vetenskap och bevisen som finns så är jag mr strawman som är här för att leta följare till nån okänd religion genom rena lögner... typ..

För helvete, googla strawman så du lär dig vad det betyder....

Citat:
Så jag kan ju omöjligtvis hållas ansvarig för att ni har eran tro som gör att ni inte lyssnar på andra människor..

Och där kom den klassikern också....

Citat:
Tror ni att ni mår bra av att ignorera inteligensen tillåmed i designen på eran kropp.. så visst det är helt upp till er jag skulle aldrig säga hur nån annan ska tänka..

Du menar designen som du inte kan bevisa? Och säger "Titta bara!!!"?

Citat:
Men visst är det kul att diskutera bevisen för en höögre inteligens som skapar perfekta designer i allt från gallaxer till vattendroppar..

Generellt: JA

Med dig? Nja....

Citat:
DOck får jag nog diskutera det nån annanstans medans ni attackerar dom människor som uppfattar dom inteligenta designerna som designade av inteligens medans ni säger det är ebvisat att inteligens uppstår ur tomma luften över lång tid.. zzzzzzzzzz

Strawman....

Citat:
Jag vet dock att jag skulle haft ganska liten världsbild om jag slutade lära mig efter jag slutat studera.. Det var när jag slutade skolan som jag börja lära mig genom internet..

Och helt plötsligt föll en stor del av pusslet på plats....

Vill du ha ett tips? KÄLLKRITIK!

Citat:
Har man lärt sig i skolan att det inte finns nånting mer att lära så är chansen liten att man använder internet för att ta reda på fakta och vetenskap..

Jag förstår, vi onda ateister är indoktrinerade av svenska skolan?
Citera
2012-11-12, 09:06
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
För det första så är nedlåtande kommentarer mot andra ett tydligt bevis för inteligens hos människor eller hur?

Inteligens utesluter inte evolution men ignorerar man inteligensen så är det nog stor risk för att man missar hela bilden också.. evolution förklarar dock inte inteligens.. Det måste vara nått annat..

Och om ni förväntade er en förklaring om en gubbe på molnen som jag tror på så är ni redan ute och cycklar... jag säger inteligens energi passar in på alla teorier och bevis som finns..

Inteligent energi går dock inte ihop med evolutionsteori som totalt vill ignorera inteligensen..

Men fortfarande upp till var och en av oss att avgöra om vi tror att inteligens kan uppstå ur tomma luften för att ni säger att det är bevis för att skolorna lärt er att så ser verkligheten ut..
Trots att Darwin inte kunde kolla på dom minsta nivåerna i materia och liv och verkligen förstå det som vi nu kan förstå, se och bevisa..

Att i grunden av hela universum och i allt och alla så finnns det små laddningar /tomrum som är det som många har kallat gud... ren inteligent energi som knyter oss samman med allt och alla i ett energinät som vi inte kan se.. men vi kan bevisa det genom telepati och mikroskop, kvantummekanik..
Nu går du minsann överstyr, ignorerar intelligensen.. tala för dig själv.

Evolutionsteorin, om du är så ensidigt fixerad vid Darwin.. så är det du som har en stor knut att lösa upp..

Vad gäller intelligens så är det ju rent rap av luft du kommer med, falska påståendet att dem vilka ägnar sig åt naturvetenskap allihopa är snedvridna darwinister utan en hum om vad som utvecklades efter denne...

... du är enbart strategisk och har antagligen ett antal felslut att ta itu med, oacceptabla missar som begåtts, du behöver inte vara perfektionist men du framstår som perfektionist och pedant, nitisk sådan som ej heller tål att själv få din "teori" synad.. den om "gud"

Han du vet, master of trix som alla ska sluta ignorera... helst ska hela mänskligheten vara unison i detta, ett projekt som floppat x gånger, då det baserats på så mycket fula grepp att det finns inte..

Därmed är det du själv som får stå får de "jävolusiska" Det ingår i kreationistiska känslokapitalet och tankemassan, och inte som ofta felaktigt påståtts de ateistiska, som inte betyder gudsförnekare... även om du sååå gärna vill det - du behöver strawmen för att vara bärig vännen!

Eller så har du perceptions-problematik, greppa först basic fysiologi, innan du ger dig ut i himlafärd att säga vad jag ska och inte ska ignorera.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-11-12 kl. 09:10.
Citera
2012-11-12, 09:17
Medlem
KungPungPats avatar
Så en 100% symetrisk och perfekt stjärna som i iskristallen. Är den bevis för evolution och att inteligens inte existerar på dom lägsta nivåerna i vårat universum?

Som sagt så skull ni direkt förstå att om en stor sten i skogen hade samma symtriska form som kristallen på bilden... då skulle ni automatiskt förstå att nån människa måste ha designaat stenen och slipat alla hörn , eftersom inteligens är det enda som vi människor vet om som kan skapa inteligens..

Men för er är det inget speciellt med formenn på kristallen?
trots att en som design aldrig skulle kunna uppstå av vinden över lång tid och naturliga processer...
Citera
2012-11-12, 09:20
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Så en 100% symetrisk och perfekt stjärna som i iskristallen. Är den bevis för evolution och att inteligens inte existerar på dom lägsta nivåerna i vårat universum?
...
Kan du inte ta på dig glasögonen igen och titta på iskristallen igen? Syns ganska klart att den inte är symetriskt och perfekt någonstans!
Bara där bryts ditt argument ner!
Kom in i matchen nu Chicken poo!
Citera
2012-11-12, 09:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Kan du inte ta på dig glasögonen igen och titta på iskristallen igen? Syns ganska klart att den inte är symetriskt och perfekt någonstans!
Bara där bryts ditt argument ner!
Kom in i matchen nu Chicken poo!

Ok är det din ursäkt för att ignorera vad jag skrev? ok vad tråkigt för dig..
Jag är glad att pusselbiten ligger på plats för jag förstår nu varför vi alla är en och varför så många pratat om det utan att jag riktigt kunna förstå hur det hängde ihop...

Krig kan som sagt inte existera om vi förstår att vi sitter ihop och det u gör mot omvärlden och naturen , det gör du mot dig själv i slutändan..
Citera
2012-11-12, 09:29
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
Ok är det din ursäkt för att ignorera vad jag skrev? ok vad tråkigt för dig..
Jag är glad att pusselbiten ligger på plats för jag förstår nu varför vi alla är en och varför så många pratat om det utan att jag riktigt kunna förstå hur det hängde ihop...

Krig kan som sagt inte existera om vi förstår att vi sitter ihop och det u gör mot omvärlden och naturen , det gör du mot dig själv i slutändan..
Jag ignorerar inte, jag begär ett korrekt underlag för dina postulat.
Du har misslyckats
Gör om gör rätt så fortsätter vi!
Citera
2012-11-12, 09:37
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Detta uttalande är så banalt så jag förstår inte vart du vill komma.
Citera
2012-11-12, 10:03
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Som sagt så skull ni direkt förstå att om en stor sten i skogen hade samma symtriska form som kristallen på bilden... då skulle ni automatiskt förstå att nån människa måste ha designaat stenen och slipat alla hörn , eftersom inteligens är det enda som vi människor vet om som kan skapa inteligens..

trots att en som design aldrig skulle kunna uppstå av vinden över lång tid och naturliga processer...

Om snöflingorna får dig att se intelligens bakom naturliga fenomen, så kommer det gyllene snittet att få dig att trilla av stolen. Inget av detta är dock argument för intelligens.

Stenar är amorfiska, till skillnad från kristaller, och därför skulle en sten aldrig se ut på det viset i naturen. Ditt argument är löjligt.
Citera
2012-11-12, 10:09
Medlem
KungPungPats avatar
det blir mer och mer inteligent mer och mer liv ju längre ner du går.. tillslut så hittar man bara energier.. ren energi som atomerna eller molekylerna består av till 99,9% .. Sen vet jag inte hur jag ska bevisa det men jag tror väl att dom lär ut det i skolorna om inte så borde dom nog göra det snart eftersom det är vetenskap ..
Citera
2012-11-12, 10:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Varför vägrar du att ta till dig någon som helst information som folk skriver till dig?

Har det ens slagit dig att du kanske kan hitta svaret på dina iskristaller i vattenmolekylernas kemi? Kan det kanske vara värt en liten titt? En snabbis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in