2013-07-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobeda1945
Men lika illa att ta sig långt bort för att bränna bilen! dessutom med blodig bil och blodiga kläder + att dessa gubbar är kändisar och farbrorblå kastar nog ett öga i bilen om de blir sedda vare sig de har last eller inte ?
Det är inte så långt avstånd mellan Trollhättan och Hunneberg.
Citera
2013-07-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det går utmärkt att zooma.

Inte ner till "vägnivå"?
Citera
2013-07-18, 00:20
Medlem
Detta kanske är lite långsökt men har funderat på denna teori:

Kan de dumpat kroppen på en gammal kyrkogård eller nått åt det hållet?
Vem skull leta efter en kropp på en kyrkogård?

Var det inte Christer Pettersson som gömde saker vid sin mors grav, för att han visst att ingen skulle leta vid en grav? Eller i alla fall vad polisen misstänkte han gömt Palme Vapnet?

Senast redigerad av StressApan 2013-07-18 kl. 00:24.
Citera
2013-07-18, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Inte ner till "vägnivå"?
Det går att zooma till gatunivå endast där Mr Google har filmat.
Citera
2013-07-18, 00:21
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
De har haft panik. Blod i trappan och ett barn ensam hemma som kunde skrika när som helst. De ville bli av med kroppen så fort som möjligt. Jag gissar att det har gått högst en timme från den tiden som de lämnade lägenheten med IFs kropp tills de satte eld på bilen. I sån panik man väljer en bro som man vet att vattnet under är tillräckligt djupt och kastar kroppen ner från bro. därefter måste man köra bilen där som ska eldas. byter kläder tvätta sig och åker i annan bil därifrån. Jag tror inte på att man kör långa avstånd med en lik i bilen.

Absolut så!
Citera
2013-07-18, 00:27
Medlem
macca8s avatar
Citat:

http://www.gosur.com/map/?gclid=CLShnuvEt7gCFcx6cAodR2IApA

skriv in gatuadress och klicka på street view
Citera
2013-07-18, 00:32
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av macca8
http://www.gosur.com/map/?gclid=CLShnuvEt7gCFcx6cAodR2IApA

skriv in gatuadress och klicka på street view

Synd att det inte går uppe på berget då. Hade velat se avstånden och området i stort. Jag vet att vi åkte förbi den brända platsen när vi skulle till "vår zon" men minns inte exakt vilken väg vi åkte sen...
Citera
2013-07-18, 00:55
Medlem
wazladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Detta kanske är lite långsökt men har funderat på denna teori:

Kan de dumpat kroppen på en gammal kyrkogård eller nått åt det hållet?
Vem skull leta efter en kropp på en kyrkogård?

Var det inte Christer Pettersson som gömde saker vid sin mors grav, för att han visst att ingen skulle leta vid en grav? Eller i alla fall vad polisen misstänkte han gömt Palme Vapnet?

Har också tänkt på att det är lätt att gräva i en redan grävd grav...En grav är grävd GM och en eller två till går dit och skyfflar bort jordhögen (Tar inte lång tid) lägger dit BO och skyfflar igen...Sen efter några dar när graven har sjunkit så kommer traktorn och plattar till graven..
Citera
2013-07-18, 00:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Har också tänkt på att det är lätt att gräva i en redan grävd grav...En grav är grävd GM och en eller två till går dit och skyfflar bort jordhögen (Tar inte lång tid) lägger dit BO och skyfflar igen...Sen efter några dar när graven har sjunkit så kommer traktorn och plattar till graven..
Brottet var knappast planerat. GM hade inte tid att leta rätt på en nygrävd grav, som kanske inte fanns. Så det tror jag inte på.
Citera
2013-07-18, 01:07
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
GM kan ha läst om bodenfallet, och då inte bara när det gäller ödehus...
Hur tänker du då?
Att GM inte ville göra samma tabbe som KJ och eldade därför upp bilen.
Eller håller du öppet för styckning?
Citera
2013-07-18, 01:13
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
GM kan ha läst om bodenfallet, och då inte bara när det gäller ödehus...

Men har GM läst om Bodenfallet så kan det vara planerat. Du tänker att det inte är det, får jag fråga varför? Och GM kan ju även tänkt på andra fall... Marina tex. Kroppen är borta. Blod har (i detta fall) funnits i tidigt skede. Och ändå... Var är I*a?
Citera
2013-07-18, 01:19
Medlem
Konservatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men har GM läst om Bodenfallet så kan det vara planerat. Du tänker att det inte är det, får jag fråga varför? Och GM kan ju även tänkt på andra fall... Marina tex. Kroppen är borta. Blod har (i detta fall) funnits i tidigt skede. Och ändå... Var är I*a?
Jag tror du har rätt i det med marina-fallet, utan kropp blir det svårt och valde därför än bättre plats än mjs baneman , men som sagt det tog väl två år att hitta mj.. Undra när I hittas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in