2013-07-17, 23:54
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiqui-taca
Tackar.

Jag har uppfattat det som att det är två lägenheter per våning, samt en vindsvåning.

I det här klippet http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2390442 ser man en vänsterhängd dörr som jag antar är BO's. Då borde den lägenheten ligga till höger när du kliver ur hissen. Antar att lägenheten mittemot har en högerhängd dörr.
Två lgh även på fjärde/vinden, åtminstone i 52:an.
Citera
2013-07-17, 23:59
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Två lgh även på fjärde/vinden, åtminstone i 52:an.
Nej det är bara en på fjärde våningen här.. Syns på lägenhetsnumren bara ett som börjar på 14!
Citera
2013-07-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 87a
Du har Aldrig tänkt på att dem som utfört detta visst kan ha styckat henne och placerat delarna i " säckar / påsar " som det funnit nått litet hål i och därutav dropparna. Ställde gärningsmannen ner dem vid entrén så kan det vara därför det ser ut att vara mer blod där just på en & samma plats och därav utsmetat också. Dropparna sen kan ju ha kommit från hålet i påsen. Blodet på hissen kan ju ha kommit dit för att det varit blod utanpå påsen/påsarna också.

Det går att tänka låångt och länge angående detta fall!

Jag hoppas ara att hon ska hittas snart! Stackar tjej, stackar hennes barn!

Visst kan det vara så, klantskallar finns i alla yrken, men vitsen med det hela är att få ut en kropp utan att det ska väcka uppmärksamhet.
Ide flesta fall där något sådant här skett har det varit välpaketerat.
Som att köpa en biff i en mataffär, om du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av April62 2013-07-18 kl. 00:08.
Citera
2013-07-18, 00:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har inte de GPS?

Jo det borde de ha.
Citera
2013-07-18, 00:00
Medlem
De har haft panik. Blod i trappan och ett barn ensam hemma som kunde skrika när som helst. De ville bli av med kroppen så fort som möjligt. Jag gissar att det har gått högst en timme från den tiden som de lämnade lägenheten med IFs kropp tills de satte eld på bilen. I sån panik man väljer en bro som man vet att vattnet under är tillräckligt djupt och kastar kroppen ner från bro. därefter måste man köra bilen där som ska eldas. byter kläder tvätta sig och åker i annan bil därifrån. Jag tror inte på att man kör långa avstånd med en lik i bilen.
Citera
2013-07-18, 00:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Jo det borde de ha.
Eller så kan man ge polisen adressen. Flo Stommen 2.
Citera
2013-07-18, 00:03
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har inte de GPS?

Det har de, vet till 100%. Har man x och y koordinater så blir de väldans glada.
Citera
2013-07-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är utmärkt på kartan. http://goo.gl/maps/FZfij

Dum fråga kanske: varför går det inte att zooma in på den kartan som på en annan Google länk? Jag var ju uppe på berget och gick, och skulle vilja se hur det ser ut "på riktigt"...
Citera
2013-07-18, 00:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Dum fråga kanske: varför går det inte att zooma in på den kartan som på en annan Google länk? Jag var ju uppe på berget och gick, och skulle vilja se hur det ser ut "på riktigt"...
Det går utmärkt att zooma.
Citera
2013-07-18, 00:05
Medlem
pobeda1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
De har haft panik. Blod i trappan och ett barn ensam hemma som kunde skrika när som helst. De ville bli av med kroppen så fort som möjligt. Jag gissar att det har gått högst en timme från den tiden som de lämnade lägenheten med IFs kropp tills de satte eld på bilen. I sån panik man väljer en bro som man vet att vattnet under är tillräckligt djupt och kastar kroppen ner från bro. därefter måste man köra bilen där som ska eldas. byter kläder tvätta sig och åker i annan bil därifrån. Jag tror inte på att man kör långa avstånd med en lik i bilen.

Men lika illa att ta sig långt bort för att bränna bilen! dessutom med blodig bil och blodiga kläder + att dessa gubbar är kändisar och farbrorblå kastar nog ett öga i bilen om de blir sedda vare sig de har last eller inte ?
Citera
2013-07-18, 00:15
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det har de, vet till 100%. Har man x och y koordinater så blir de väldans glada.
Ja, man vet ju aldrig. DHL, eller Schenker hade inte de mindre lastbilarna för 3-4 år sedan
Citera
2013-07-18, 00:15
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Nej det är bara en på fjärde våningen här.. Syns på lägenhetsnumren bara ett som börjar på 14!
Nej, det är två lght däruppe. Invånaren i den ena är troligen inte folkbokförd på adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in