Citat:
För övrigt visar spåren på vägen från hissen och ut mot ytterdörren att kroppen burits vinkelrätt mot vägen hon bars. Därav så breda spår med blodfläckar. Att två personer skulle bära kroppen så blir bara väldigt fånigt. Det normala är att en bär i armarna och en i fötterna och det är inte vad spåren visar. Det får för övrigt inte plats två personer med en tredje raklång mellan sig om de går i bredd ut. Alltså är det bara en som burit och denne tycks inte ha gått i spåren och därav kan vi dra slutsatsen att personen förmodligen burit Id* med höger arm under låret och vänster arm runt överkroppen. I hissen har GM inte vänt sig utan backar ur hissen och lagt kroppen raklång och den blodiga överkroppen har då gett spår på golvet. Gärningsmannen har öppnat och ställt upp porten. Gått fram till Id* och lyft henne och vid lyftet förmodligen skapat "släpmärken i blod" som någon nämnt. Backat ut. Lagt kroppen i en bagagelucka och stängt och åkt iväg. Burit kroppen ned till Kvarnsjön. Lagt den vid stranden, kanske tagit några stenar eller hämtat några skrotbitar i bilen som fixerats vid kroppen och sedan vadat ut och sänkt den. Därefter har GM sökt sig till en plats där bilen bränts med en uppsättning kläder i sig (= polisens mycket intressanta spår i bilen) och sedan påkallat två personer som kommit med kläder, kört hem vederbörande och därmed gjort sig skyldiga till att skydda brottsling.
Jag har själv stirrat många gånger på bilderna blodet från trapphuset, och det som gett mig huvudbry är att bloddropparna är över ett brett område, samtidigt som de inte är utsmetade av fotspår. Din teori här låter trolig. Bra tänkt!
Själv var jag inne på att kroppen skulle vara styckad och buren vid två tillfällen, och vid det andra tillfället så har bäraren varit uppmärksammad på att inte gå i den första omgångens blod. Men det förklarar inte blodet på kanten vid hissen.
Men jag har för mig att jag läst i media att det ska finnas blodspår från entrén, i trappan ända fram till I*as lgh. Jag kanske har missat något av dina tidigare inlägg, men vad har du för teori om detta utifrån att, säg AJ, valt att transportera I*a från lgh ner till utgången med hiss?
Ang. det fetstilta:
Har du någon teori om varför han skulle ringa in TVÅ kumpaner? En hade ju räckt för att få ombyte och skjuts av.