2013-07-06, 06:31
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuffinManxD
Glömde nämna det! DX har jag beställt ifrån. Lång leveranstid. Men det är väl värt det ^^
Annars kan du ju få tillbaka pengar från PayPal om du har använt PayPal som betalningsmetod.
2013-07-08, 15:19
Medlem
oscvics avatar
Nu på onsdag är det sju veckor sedan mitt paket skickades. Har fortfarande inte fått något...
2013-07-16, 21:17
Medlem
Jag har beställt en del prylar från DX men har nu fått mail två gånger om att vissa saker inte finns i lagret och vidare en förfrågan om jag vill ändra ordern. Men, det står inte vilken vara som är inte finns i lager, vilket skulle vara högst intressant att veta. Frågan lyder, kan jag luska fram detta på något vis?

Har inte hittat det i mailet, inte heller på hemsidan mha mitt ordernummer.
2013-07-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamage
Jag har beställt en del prylar från DX men har nu fått mail två gånger om att vissa saker inte finns i lagret och vidare en förfrågan om jag vill ändra ordern. Men, det står inte vilken vara som är inte finns i lager, vilket skulle vara högst intressant att veta. Frågan lyder, kan jag luska fram detta på något vis?

Har inte hittat det i mailet, inte heller på hemsidan mha mitt ordernummer.
De kanske menar en restorder, dvs de skickar vad de har nu och resten när de fått hem det? Utan extra fraktkostnad förstås. Eller så vill de erbjuda dig en likvärdig produkt? Brukar de inte ange på hemnsidan om det finns i lager/restnoterat kanske?
2013-07-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
De kanske menar en restorder, dvs de skickar vad de har nu och resten när de fått hem det? Utan extra fraktkostnad förstås. Eller så vill de erbjuda dig en likvärdig produkt? Brukar de inte ange på hemnsidan om det finns i lager/restnoterat kanske?
Som jag tolkar det skall man ange ett gammalt SKU (som jag antar är deras varunummer) och ett nytt, men jag vet inte vilket nummer jag ska ange eftersom jag inte vet vilken vara som inte finns i lager. Jag har gått in på varje enskild vara på DX och där anges fraktriden till 7-10 dagar på alla varor och jag hittar ingenting om att någon vara är slut eller dylikt.

Jag får kanske slänga iväg ett mail.
2013-07-17, 15:02
Medlem
Tänkte beställa en hel del massa saker från DX, men saken är den att jag måste få sakerna innan 2 augusti, alltså 16 dagar.

- Är det för riskfyllt, är det bättre att jag bara beställer det nödvändigaste för ökad chans att få hem paketet?
- Om jag beställer det nödvändigaste idag, och resten i morgon, tror ni jag får 2 olika paket då, eller tror ni de slår ihop det till ett?
- Om jag skriver i ordern (om det ens går?) att om det är något som inte finns på lager, så vill jag ha det som finns direkt, och resten sänt senare?
- Hur ofta levereras sakerna i tid?

Finns kanske svar på vissa av dessa i tråden, skriver först och börjar läsa efter jag postat
Senast redigerad av workinman 2013-07-17 kl. 15:04.
2013-07-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av workinman
Tänkte beställa en hel del massa saker från DX, men saken är den att jag måste få sakerna innan 2 augusti, alltså 16 dagar.

Om du verkligen MÅSTE ha dem tills dess skulle jag inte ha lagt ordern.
Jag hämtade ut en beställning idag och den fick jag på 17 dagar, men så snabbt vet jag inte om jag fått något tidigare.
2013-07-17, 23:26
Medlem
Om man "måste" ha grejerna ett visst datum... Lägg alla i individuella ordrar, och betala för snabbare frakt. Det som inte kommer i tid, kommer inte i tid, men resten av grejerna kommer, och hålls inte tillbaka av att något inte fanns i lager, osv.
B!
2013-07-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Om du verkligen MÅSTE ha dem tills dess skulle jag inte ha lagt ordern.
Jag hämtade ut en beställning idag och den fick jag på 17 dagar, men så snabbt vet jag inte om jag fått något tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Om man "måste" ha grejerna ett visst datum... Lägg alla i individuella ordrar, och betala för snabbare frakt. Det som inte kommer i tid, kommer inte i tid, men resten av grejerna kommer, och hålls inte tillbaka av att något inte fanns i lager, osv.
B!
Tack för båda svaren.
Blir nog att beställa från UK i stället. 50% dyrare än kina, men fortfarande 70% billigare än Sverige.

Får hoppa över de andra prylarna, som mest var en extrem shoppingspree jag hamnade i när jag ändå skulle beställa därifrån. Bor i Norge men ska till Sverige temporärt och tänkte hämta paketet då, och beställa direkt till Norge är ingen mening, då norska tullen är extremt nitisk och väldigt dyra.

Finns det några liknande billiga sidor stationerade inom EU, förutom ebay?
Blir ju inte lika billigt som dx naturligtvis, men ändå billigare än här.
Speciellt ute efter in-ear-hörlurar, de med höga betyg kostade mellan 10 och 50 kr på dx. Tänkte beställa 10-20 par, då de jag köper här för 100-300kr stycket ändå bara håller i 2 månader innan de går sönder.
Senast redigerad av workinman 2013-07-18 kl. 09:32.
2013-07-20, 20:27
Medlem
Fyr4ns avatar
Från det att varan skickas, hur lång tid brukar det ta för er innan ni för den?
2013-07-20, 20:44
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
Från det att varan skickas, hur lång tid brukar det ta för er innan ni för den?

Ett par veckor ungefär.
2013-07-23, 01:57
Bannlyst
Jag har köpt många saker från dx och såg nyss den här lasern http://dx.com/p/true-green-laser-pen-5mw-91 hur är det, kan man importera in laser eller tar tullen beslag på den? Ingenting som jag köpt från dx har fastnat i tullen men tänkte att de har strängare restriktioner på laser idag än förr.

Och nej jag ska inte köpa den för att jävlas med folk, bara för skojs skull, att testa den mot himlen m.m.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in