2013-07-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Håller inte riktigt med dig. Tycker att det är ungefär lika nu som då men att diskussionen har tagit en annan karaktär. Idag så är folk medvetna om varför de ogillar kvinnor och de motiverar därför sina åsikter och kommer med riktiga argument.
Jag har inte sett några hållbara argument för att hata kvinnor. Däremot går det ju att argumentera för män och kvinnors olika roller i samhället. Att hävda att kvinnor är bra på att ta hand om barn och att arbeta i vården är inte samma sak som att hata dem.

Citat:
Ursprungligen postat av IamSirius
Förr så användes istället bara fula ord som "sliddjur", "hora" o.s.v.
Kanske beror på vad man menar med förr. Jag har läst flashback i många år och när Roger Persson och Gammal Hårdrockare dominerade forumet så kan jag inte minnas att någon kallade kvinnor för horor, sliddjur och liknande.

Jag minns det gamla flashback som någonting mycket stötande och rått, men något man kunde vänja sig vid och må bra av. Hårda och rejäla, men fungerande människor har dominerat debatterna. Det senaste halvåret eller så tycker jag att det gått överstyr och jag har fått skära ner mitt flashbackläsande för att jag inte längre mått bra av allt destruktivt och omotiverat hat. Valet har stått mellan att bara läsa lite i politik inrikes eller att helt enkelt som nu regga ett nick.
Citera
2013-07-14, 18:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Håller med, det är lite väl många mainstreammänniskor, svenssons och hockeykillar här nu.
Lite trist faktiskt, det var roligare förr när det diskuterades lite mer ovanliga saker.

Jag håller med.. även om jag brukar kalla dem för innebandykillar.
Jag kan inte säga att jag är så förtjust i alla trådar om "rätt" kläder eller snälla killar.. men tja forumet har växt och har fått en bredare publik.

Själv saknar jag trådar om hur man lurar parkeringsautomater, dyrkar lås, eller lurar systemet. Dessvärre är sådana trådar idag ofta fyllda av massa moraliserande eller dravel om att det bara är blattar som gör sånt.
Citera
2013-07-14, 19:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Kanske beror på vad man menar med förr. Jag har läst flashback i många år och när Roger Persson och Gammal Hårdrockare dominerade forumet så kan jag inte minnas att någon kallade kvinnor för horor, sliddjur och liknande.

Ja, precis!
Citera
2013-07-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Jag håller med.. även om jag brukar kalla dem för innebandykillar.
Jag kan inte säga att jag är så förtjust i alla trådar om "rätt" kläder eller snälla killar.. men tja forumet har växt och har fått en bredare publik.

Själv saknar jag trådar om hur man lurar parkeringsautomater, dyrkar lås, eller lurar systemet. Dessvärre är sådana trådar idag ofta fyllda av massa moraliserande eller dravel om att det bara är blattar som gör sånt.

Ja den gamla goda tiden då det diskuterades om hur man jävlades lite med systemet och var man kunde köpa olagliga saker känns verkligen avlägsen nu.
Det tragiska är att när jag själv nu försöker komma på ett typiskt flashbackämne idag så är det första jag tänker på alla tusentals trådar om hur killar är ensamma, inte får några tjejer och kalla och råa dagens kvinnor är.
Det känns verkligen som ett nedköp, istället för att diskutera obskyra ämnen, underground kulturer, förbjudna saker och andra inte helt rumsrena ämnen så har Flashback blivit ett gnällforum.
Citera
2013-07-15, 00:40
Medlem
Hittade ett bra exempel nu, för 10 år sedan hade detta varit en typisk flashbacktråd där man hade fått tips om olika metoder.
https://www.flashback.org/p44308483
Nu är det bara en massa moraltjaffs nästan
Citera
2013-07-17, 08:55
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pony-pazzo
På senare år har flashback vid ett flertal tillfällen refererats i media som något positivt (dock inte på Aftonbladet). Bla hur flashback använt för att avslöja fusk inom bildbehandling (naturfotografen, strippklubb kungen), insamling till musikhjälpen och reportage om utvalda användare (bla Gammal hårdrockare). Ibland är det över 50 000 online. Håller aftonbladets svurna ärkefiende på att bli folklig?
Flashback är Sverige. Så brukar jag se på det hela.

Flashback spelar roll. Som med avslöjandena av Markovics bild och Hellesös bild, båda hösten 2011. Och ännu en framgång var i år när Flashbackgrävarna avslöjade kattmördaren.

You can't beat the power of the internet. Och Flashback är ett paradexempel på det. "Alla" är här. Flashback är en kombination av community (Flashback nation!), informationshub och diskussionsforum, och allt i ett och ett i allt. Flashback är något större än oss alla. Det har så många medlemmar att det har kritisk massa, det är större än summan av dess delar.
Citera
2013-07-17, 09:50
Medlem
This_is_me_s avatar
Sedan jag började använda forumet 2005 för att 2006 registrera mig. Så tycker jag inte skillnaden är så stor. Det är mer trams på forumet nu, men även mycket fler seriösa diskussioner. Det forumet son var 2005 såg ut på samma sätt som dagens forum. Det har bara ökat i antalet användare och det resulterar i både positiv och negativ riktning.

Jag tycker inte flashback blivit folkligt. Men det har blivit mer uppmärksammat och mer accepterat.
Citera
2013-07-17, 20:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Sedan jag började använda forumet 2005 för att 2006 registrera mig. Så tycker jag inte skillnaden är så stor. Det är mer trams på forumet nu, men även mycket fler seriösa diskussioner. Det forumet son var 2005 såg ut på samma sätt som dagens forum. Det har bara ökat i antalet användare och det resulterar i både positiv och negativ riktning.

Jag började läsa på forumet 2003 då jag var arton men då läste man enbart och reggade sig först långt senare för det var mer bitska debattörer och profiler på forumet som gjorde att åtminstone jag drog mig för att registrera mig för jag hade dålig debatteknik och vågade inte riktigt närma mig dessa medlemmar som debatterade sönder folk. Känns som att det var bättre diskussioner mera åt det akademiska hållet, folk tycktes vara mer pålästa överlag på sina specialämnen och så.

En tanke jag har bara.
Citera
2013-07-17, 20:20
Medlem
ritoxs avatar
Fler antal användare leder till fler åsikter. Hur detta kan vara något annat än possitivt har jag svårt att se. Ryggdunkandet på flashback kan vara minst lika äckligt som "pk-medias".. Sen så är flashback anonymt så även personer som vanligtvis inte yttrar tvivelaktiga åsikter i verkliga livet har möjlighet att diskutera sina tankar och funderingar här på flashback.

Så utvecklingen tycker jag enbart är bra, skulle gärna se fler tex aftonblads reportrar här i forumen (Dock så kan det mycket väl finns en stor del av dessa på flashback redan) så att man får en möjlighet att diskutera artiklar och liknande med de faktiska upphovsmakarna. På så vis kan man få ta del av deras synsätt och på så vis få nya perspektiv!

Så mer flashback åt folket!
Citera
2013-07-17, 20:45
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ritox
Fler antal användare leder till fler åsikter. Hur detta kan vara något annat än possitivt har jag svårt att se. Ryggdunkandet på flashback kan vara minst lika äckligt som "pk-medias".. Sen så är flashback anonymt så även personer som vanligtvis inte yttrar tvivelaktiga åsikter i verkliga livet har möjlighet att diskutera sina tankar och funderingar här på flashback.

Så utvecklingen tycker jag enbart är bra, skulle gärna se fler tex aftonblads reportrar här i forumen (Dock så kan det mycket väl finns en stor del av dessa på flashback redan) så att man får en möjlighet att diskutera artiklar och liknande med de faktiska upphovsmakarna. På så vis kan man få ta del av deras synsätt och på så vis få nya perspektiv!

Så mer flashback åt folket!

Jag håller med.. dock så känns det som ryggdunkandet har ökat i takt med att forumet har växt.
Vilket är lite synd.
Citera
2013-07-17, 20:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ritox
Ryggdunkandet på flashback kan vara minst lika äckligt som "pk-medias"..

I synnerhet i I&I där diskussionerna enbart går ut på ryggdunkande och att påstå att alla är PK.
Citera
2013-07-18, 17:46
Medlem
KimNeilJungs avatar
Vi prövar ett annat forum.

Kultur: allmänt --> Flashback
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto