Citat:
Ursprungligen postat av
IamSirius
Håller inte riktigt med dig. Tycker att det är ungefär lika nu som då men att diskussionen har tagit en annan karaktär. Idag så är folk medvetna om varför de ogillar kvinnor och de motiverar därför sina åsikter och kommer med riktiga argument.
Jag har inte sett några hållbara argument för att hata kvinnor. Däremot går det ju att argumentera för män och kvinnors olika roller i samhället. Att hävda att kvinnor är bra på att ta hand om barn och att arbeta i vården är inte samma sak som att hata dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
IamSirius
Förr så användes istället bara fula ord som "sliddjur", "hora" o.s.v.
Kanske beror på vad man menar med förr. Jag har läst flashback i många år och när Roger Persson och Gammal Hårdrockare dominerade forumet så kan jag inte minnas att någon kallade kvinnor för horor, sliddjur och liknande.
Jag minns det gamla flashback som någonting mycket stötande och rått, men något man kunde vänja sig vid och må bra av. Hårda och rejäla, men fungerande människor har dominerat debatterna. Det senaste halvåret eller så tycker jag att det gått överstyr och jag har fått skära ner mitt flashbackläsande för att jag inte längre mått bra av allt destruktivt och omotiverat hat. Valet har stått mellan att bara läsa lite i politik inrikes eller att helt enkelt som nu regga ett nick.