2013-07-08, 08:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Även om det finns mycket luft i siffrorna tror jag att alla som varit här under några sett rätt stora förändringar.

Precis, bland annat att de mest aktiva skribenterna ifrån förr är avstängda, det säger ju en del också, eller så har dom helt sonika bara försvunnit ut i cyberrymden.
Citera
2013-07-14, 02:12
Medlem
IamSiriuss avatar
Brukade vara inne och läsa här ganska mycket för kanske 5 år sedan men har inte blivit medlem fören nu. Min uppfattning är att stämningen på forumet var mycket mer hatisk på den tiden. De åsikter som vädras på flashback idag är generellt sett väldigt mycket mer PK än vad de var då.

I takt med att forumet växer så kommer det även hit människor som har så kallade "normala" åsikter och ju fler normala människor som finns här desto närmare folkligheten kommer vi. Visst flashback är ju inte riktigt Allsång på skansen än men det är heller inte det undergroundforum som det en gång var.
Citera
2013-07-14, 05:38
Medlem
JerkZs avatar
Det har väl blivit lite mindre "tar hon den i tvåan"-kommentarer. Annars är väl allt som det brukar vara.
Citera
2013-07-14, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JerkZ
Annars är väl allt som det brukar vara.
Inte riktigt. Kvinnohatet har blivit grövre. Alltså inte bara ett motstånd mot jämlikhet som förr på flashback, utan kvinnor anses av vissa numera enbart vara djur. Kan inte påminna mig om att någon tyckte detta förr.
Citera
2013-07-14, 06:13
Medlem
Ja, familjeliv för män typ.
Citera
2013-07-14, 06:16
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Tja.. för tio år sen, kanske fortfarande för fem år sen, var man tvungen att förklara vad flashback var om man pratade med en del människor. Det behöver man knappast göra idag.

Och som andra skriver så finns det betydligt fler "normala" människor här idag än när forumet var ungt, bra eller dåligt? Antagligen en bit av båda.
Citera
2013-07-14, 08:35
Medlem
clkxxs avatar
Minns Flashback från tiden när de var nytt , nån visade mig Flashback och försökte förklara hur häftigt det var . Bättre nu tror jag, inte lika enkelspårigt som då
Citera
2013-07-14, 09:04
Medlem
JerkZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Inte riktigt. Kvinnohatet har blivit grövre. Alltså inte bara ett motstånd mot jämlikhet som förr på flashback, utan kvinnor anses av vissa numera enbart vara djur. Kan inte påminna mig om att någon tyckte detta förr.

Faktiskt så tycker jag att all form av hat håller sig på en stabil (dock hög nivå självklart) fortfarande. Hatare har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Fler näthatare har tillkommit, men så även vi med normala och humana värderingar.
Kom ihåg också att flashback är inget ställe man bekämpar rasism och förtryck. Här är det enda stället dom kan lufta sina åsikter.
Citera
2013-07-14, 11:12
Medlem
Klart att det har blivit lite annorlunda än vad det var för flera år sedan. Bara 7-8 år sedan var det helt annat.
Citera
2013-07-14, 12:52
Medlem
Caesar Johansens avatar
Vad betyder folkligt?

Det har ju alltid varit folkligt i den meningen att det har varit ett fritt forum för folket, tillskillnad från andra informationsplattformar som är kontrollerade av olika intressen.

Sedan finns det ju skikt ur folket som inte gillar flashback, p.g.a. de dominerande stämningarna på forumet + bristen på kontroll. Dessa människor behöver ju naturligtvis inte använda forumet eller ta till sig informationen här, men de innebär ju onekligen att de kommer halka efter i utvecklingen. Flashback och liknande plattformar är ingen fluga.

Sedan när det kommer till journalister så har de alltid haft en hatkärlek till forumet. De slits mellan lockelsen i den lättillgängliga och smaskiga informationen å ena sidan, och deras totalt bristande kontroll över den samma å andra sidan.
Citera
2013-07-14, 17:05
Medlem
IamSiriuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply

Håller inte riktigt med dig. Tycker att det är ungefär lika nu som då men att diskussionen har tagit en annan karaktär. Idag så är folk medvetna om varför de ogillar kvinnor och de motiverar därför sina åsikter och kommer med riktiga argument. Förr så användes istället bara fula ord som "sliddjur", "hora" o.s.v. Det uppstod inga riktiga diskussioner då personen som sa det fula ordet direkt blev uppbackad av alla andras skratt och "tar hon den i tvåan?" kommentarer. I med att det aldrig blev några ordentliga diskussioner så märktes det kanske inte lika mycket som det gör idag.
Citera
2013-07-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Ja, familjeliv för män typ.

Håller med, det är lite väl många mainstreammänniskor, svenssons och hockeykillar här nu.
Lite trist faktiskt, det var roligare förr när det diskuterades lite mer ovanliga saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in