2013-07-17, 02:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Håller absolut med om att du inte slagit dej för bröstet för de du skrev. Självklart är jag av samma åsikt att AJ är GM. Men vart kroppen ligger, är en annan femma. Som jag tror det har AJ varit ledare i vart den skall hamna, därav tror jag inte den ligget i Trollhättan, pga hans tidigare erfarenhet, och hans stora kontaktnär. Om man kopplar in hans nätverk, så får jag det intressant till Uddevalla, Strömstad eller till och med i krokarna, dvs strömslund.

Jag skriver inte i gåtor, i det sätt jag dock skriver, skall det passa väldigt dåligt för dem som har någon diagnos av AHDH, Panikångest, Reiters syndrom o.s.v

Men då så, bidra istället med mer konkret kring dina teorier, lägg upp länkar till nåt som kan vara av intresse, hör av dig till polisen med dina tankar!

Jodå, ditt sätt att skriva är väldigt luddigt om var vi ska hitta våra glasögon och nycklar. Varför inte skriva på en gång då, att du har teorier kring andra trakter istället för att ge oss tankegåtor om regioner att leta i.
Vadå diagnoser och Reiters, vad är det??

Sorry, OT kanske.
Citera
2013-07-17, 02:20
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Varför inte? Var bör man leta istället?
Man fick ju bara svara ja eller nej
Jag tror inte i Grästorp eller söder/öster om. Beroende på häktningar, bilar och var bilen är bränd.
Annars är jag öppen för de andra väderstrecken.
Citera
2013-07-17, 02:21
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Men då så, bidra istället med mer konkret kring dina teorier, lägg upp länkar till nåt som kan vara av intresse, hör av dig till polisen med dina tankar!

Jodå, ditt sätt att skriva är väldigt luddigt om var vi ska hitta våra glasögon och nycklar. Varför inte skriva på en gång då, att du har teorier kring andra trakter istället för att ge oss tankegåtor om regioner att leta i.
Vadå diagnoser och Reiters, vad är det??

Sorry, OT kanske.

Vill ni blanda i flera personer i eran specifika fråga, så blir det krångligt. Jag har meddelat polisen idag vad jag tror. Och då finns inte kroppen där ni letat, eller hoppsan, var det på något ställer där ni inte riktigt leta klart. Detta ställa är nr1 för mej, om inte detta, så finns kroppen långt bort
Citera
2013-07-17, 02:31
Medlem
Byxan81s avatar
Vet vi att AJ kände till I*a blödarsjuka? Så detskulle finnas bevis på det?
Citera
2013-07-17, 02:37
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Man fick ju bara svara ja eller nej
Jag tror inte i Grästorp eller söder/öster om. Beroende på häktningar, bilar och var bilen är bränd.
Annars är jag öppen för de andra väderstrecken.

Det är schysst ibland när man kommer off topic att försöka förenkla det till ja och nej frågor, det brukar leda till ett enklare resonemang.

Intressant att det spretar så i frågan om Grästorp är området för att finna BO. Du har absolut en poäng, även om min egen uppfattning är runt Grästorp med omnejd pg a att lokalkännedom borde vara avgörande. Är dock intresserad av fler möjliga platser och argument.
Citera
2013-07-17, 02:41
Medlem
Byxan81s avatar
Måste ge cred till "Q", som "står upp" Hur låter din teori? Om du har någon? Du kanske valt att gå inom ett område främst, som detta med sökt mark.
Citera
2013-07-17, 02:47
Medlem
Byxan81s avatar
"RDY", i din teori med en närvarnade misstänkt. Kan det vara så att varken DB eller FH vet vart I*d ligger, och att man då kan utgå ifrån att deras "gol" inte skulle lösa denna fråga?
Citera
2013-07-17, 03:09
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Det är ju detta jag menar, det är väl stor tur arr vi letar på olika sätt, där till och med folk åker ut och letar på plats, dessa ska ha stor cred. Men vi som har träffat AJ, vet vad han går för och kanske kan söka info på datorn, kanske skall göra detta. All info tillsammans blir det mäktiga!

Då undrar jag, du tror alltså att det har hunnits att åka långt bort från Trollhättan den där natten och inte att det är i närområdet det ska letas?
Okej att man kan ta mörka kringelikrokvägar om man känner till det närmaste närområdet för att göra sig av med en kropp men tror du alltså att de åkt långväga med just den bilen, olaglig och allt?
Finns det kringelikrokvägar till de ställen du finner mer rimliga att leta på?
Citera
2013-07-17, 03:15
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Då undrar jag, du tror alltså att det har hunnits att åka långt bort från Trollhättan den där natten och inte att det är i närområdet det ska letas?
Okej att man kan ta mörka kringelikrokvägar om man känner till det närmaste närområdet för att göra sig av med en kropp men tror du alltså att de åkt långväga med just den bilen, olaglig och allt?
Finns det kringelikrokvägar till de ställen du finner mer rimliga att leta på?

Aj åkte hem till Jönköping, han skulle starta en semestertripp till Motala-Örebro-Strömstad, detta var säkert föratt skaffa sig alibi. Hans familj har dock stuga i Strömstad, hon ligger inte i frysen där? Om man antar att han inte gjorde denna resa utan bara åkte hem, kan I finnas i ett frys som har med campingen att göra?

Jag skrev en egen teori igår, men då svartades dess ner, för andra gången, förragången fylldes flash av länkar, dennagången att vi skulle leta vid Kabelvägen N-Björke. men där ligger hon inte
Citera
2013-07-17, 03:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Aj åkte hem till Jönköping, han skulle starta en semestertripp till Motala-Örebro-Strömstad, detta var säkert föratt skaffa sig alibi. Hans familj har dock stuga i Strömstad, hon ligger inte i frysen där? Om man antar att han inte gjorde denna resa utan bara åkte hem, kan I finnas i ett frys som har med campingen att göra?

Jag skrev en egen teori igår, men då svartades dess ner, för andra gången, förragången fylldes flash av länkar, dennagången att vi skulle leta vid Kabelvägen N-Björke. men där ligger hon inte

Varför skulle hon inte kunna finnas där?
Citera
2013-07-17, 03:21
Medlem
pajk08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Nä! Många inlägg har det blivit och de börjar få en tendens att se "likadana" ut. Det är med stor sannolikhet att det finns fb.are som sitter på viktig information! Så fram med ryggraden och börja kvittra! Det är dags nu! (detta innefattar inte dig AJ, såvida du inte känner att du vill hjälpa till med försvinnandet av I*a)

Här kommer en fråga som endast kräver ett ja eller nej:
Är det rimliga sökområdet efter I*a runt Grästorp?

Håller fullt med dig Dexter, därför kände jag nu för att börja skriva i tråden , har ju kliat i fingrarna länge, har följt denna tråd och jag tycker också att många inlägg börjat se likadana ut nu
Men det är väl så att polis, msp, mm står och stampar på samma ställe, och kommer inte vidare med detta snabbare än vad man vill, och jag tror också att detta kanske kan bero på att det sitter folk med information som måste komma ut nu
Så som Dexter ovan skriver, tycker jag med, börja öppna truten nu, om det finns människor som vet mer!!
Och det verkar som det bara mest är runt Hunnebergs områdena i trollhättan som det läggs mest fokus på att leta, finns det verkligen inga mer ställen i thn som gm kan tänkas ha tyvärr gömt henne?
Stod ju nånstans tidigare i denna tråd att AJ bott, eller om det stod barndoms hem nånstans i Strömslund trollhättan, ligger det inte ett motions spår där som heter Slatthult? har det vart sök där eller? har missat det ifs, för om han AJ då har bott däromkring så känner han väl då kanske till lite platser där också att gömma I ?
Hoppas inte detta slutar som det gjorde med Marina fallet

/God Natt
Citera
2013-07-17, 03:24
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför skulle hon inte kunna finnas där?

När lämna AJ in sig? På Onsdagen? Varför så sent. Det troliga är att AJ kände sig klar denna dag. Och då hade han 3 dagar på sig innan. Här kunde han kört med liket, alternativt haft 2:A färden med liket. Om det mellan förvarades i FH:S frys. Om man inte skall ta den lätta vägen förbi Uddevalla och havet. I närområdet ligger hon inte, av den anledningen att det finns en mängd andra, som är bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in