2013-07-17, 01:32
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Fördelen är att man har en MGM. Det är ingen random killer on the loose. Polis och åklagare vet vad de ska leta efter, vems avtryck, dna. Det förenklar letandet. Ett fingeravtryck av AJ tryckt i Id*s blod. Hans hårstrå på en droppe blod. En droppe av hans saliv till hälften blandat med Id*s blod. Kanske ett mobilsamtal som på några minuter när kan visa när Id* dog.
En miss har han gjort, var så säker. SKL har nog att visa på.

Du menar då att MGM inte vet motsattsen, att polisen kommer leta efter vad hen har gjort?
Citera
2013-07-17, 01:34
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Kan de erbjudas strafflindring om de berättar?

Att samarbeta kräver också information om detaljer, en sådan detalj som var Id* är och då blir det ju allvarligare brott. Men.. De kan ju ha känt sig tvingade under hot. Skulle båda plötsligt börja tala i de här termerna oberoende av varandra, skulle det nog ligga till grund för förmildrande.
Citera
2013-07-17, 01:36
Medlem
Byxan81s avatar
Vad tycker ni om att "supersnuten" Thord Haraldsson nu är inblandad i utredningen?
Citera
2013-07-17, 01:37
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Vad tycker ni om att "supersnuten" Thord Haraldsson nu är inblandad i utredningen?

Han har säkert samma sorts ögonbindlar som oss andra och han har säkert letat efter sina nycklar i rätt region *s*
Citera
2013-07-17, 01:39
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Han har säkert samma sorts ögonbindlar som oss andra och han har säkert letat efter sina nycklar i rätt region *s*

Du tror inte han känner "GW Persson" och ber hen att sätta sig in i detta fall?
Citera
2013-07-17, 01:41
Medlem
bokfodrals avatar
Varför får jag känslan av att det när som helst kan komma ett inlägg om att det är nån utryckning på väg nånstans, nåt ställe som får besök eller nåt annat som innebär progress i det här fallet?
Jag har ingen lust iaf att flytta fokus till tusen frågor om letande för nära eller letande som borde vara längre bort *sucka*
Citera
2013-07-17, 01:45
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Varför får jag känslan av att det när som helst kan komma ett inlägg om att det är nån utryckning på väg nånstans, nåt ställe som får besök eller nåt annat som innebär progress i det här fallet?
Jag har ingen lust iaf att flytta fokus till tusen frågor om letande för nära eller letande som borde vara längre bort *sucka*

Misstror du dem som tycker det är intressant att "rycka ut" bara föratt en polisbil "kör fort", eller misstror du den som ringt in om larmet?
Citera
2013-07-17, 01:52
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Du menar då att MGM inte vet motsattsen, att polisen kommer leta efter vad hen har gjort?

Oftast leder bevis fram till ett händelseförlopp som sakta drar åt snaran kring och pekar ut en GM.
Här är de tämligen säkra på GM, men saknade bevis hela vägen till häktning på omnämnd brottsrubricering. Polis/åklagare hade inte tillräcklig bäring i sin framställan.
Polis och åklagare jagar nu de sista bitarna för ny anhållan och någon annan MGM finns inte. Det är just därför DB och FH sitter häktade. Deras koppling till AJ. Den bevisningen köpte tingsrätten rakt av.

Kom också ihåg att lägenheten inte var städad/rengjord och beskrivs som blodig. I detta kladd finns misstaget.
Citera
2013-07-17, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nej

Citat:
Självklart inte. Letar du efter dina egna glasögon i pannan?

Varför inte? Var bör man leta istället?
Citera
2013-07-17, 02:08
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Har inte slagit mig för bröstet att det jag skriver leder nån vart och det är svårt att överbevisa inlägg som liksom skrivs i gåtor.

Delge gärna din teori om vad som hänt och hur det har gått till och vem som annars skulle vara högintressant som GM i det här fallet.
Delge gärna vad du menar är rimligt sökområde om det inte är i närheten av Trollhättan.

Håller absolut med om att du inte slagit dej för bröstet för de du skrev. Självklart är jag av samma åsikt att AJ är GM. Men vart kroppen ligger, är en annan femma. Som jag tror det har AJ varit ledare i vart den skall hamna, därav tror jag inte den ligget i Trollhättan, pga hans tidigare erfarenhet, och hans stora kontaktnär. Om man kopplar in hans nätverk, så får jag det intressant till Uddevalla, Strömstad eller till och med i krokarna, dvs strömslund.

Jag skriver inte i gåtor, i det sätt jag dock skriver, skall det passa väldigt dåligt för dem som har någon diagnos av AHDH, Panikångest, Reiters syndrom o.s.v
Citera
2013-07-17, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Varför inte? Var bör man leta istället?

...på näsan )

on topic nu.... någon som är bevandrad runt kvarnsjön? Och någon som har lust o samla ihop ett gäng o kolla bl a berget där flygbränslet förvarades, jag är jäkligt sugen, is å fall runt 12,00 snåret
Citera
2013-07-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Här kommer en fråga som endast kräver ett ja eller nej:
Är det rimliga sökområdet efter I*a runt Grästorp?
Ja!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in