2013-07-16, 23:33
Medlem
Hur ser det ut för en ensamstående ny student med nästan 1900 köpoäng? Just nu verkar det vara Kantorsgatan 18-19kvm (med eller utan bad), Studentstaden 19kvm med dusch eller ett stort hopp till Kantors 41kvm med kök som gäller för mig.

Har jag någon chans tror ni och då på vilka av dessa?
Senast redigerad av Quazwas 2013-07-17 kl. 00:05.
Citera
2013-07-17, 17:20
Medlem
Pierrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvarpersson
Tråkigt... kommer ta 1 timme att ta sig till skolan. 2 timmars resande varje dag. Jävligt drygt.

Gå med i tex Snerikes, Norrland, V-dala eller GH så har du bostad inom ett halvår!
Citera
2013-07-17, 22:24
Medlem
Ingvarperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pierren
Gå med i tex Snerikes, Norrland, V-dala eller GH så har du bostad inom ett halvår!

Är det inte lite ohyggligt att gå med i en nation bara för att man ska få en lägenhet? Känns inte så rätt.
Citera
2013-07-17, 22:43
Medlem
Citat:
Är det inte lite ohyggligt att gå med i en nation bara för att man ska få en lägenhet? Känns inte så rätt.
Vad väntade du dig? Att det skulle finnas ett överflöd? Gör som de flesta nya; antingen få lägenhet via recentiorsutlottning eller bo i Flogsta medan du samlar på dig ködagar, sedan bör du kunna flytta till något bättre i slutet av din utbildning (förutsatt att den är 5 år)
Citera
2013-07-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Vad väntade du dig? Att det skulle finnas ett överflöd? Gör som de flesta nya; antingen få lägenhet via recentiorsutlottning eller bo i Flogsta medan du samlar på dig ködagar, sedan bör du kunna flytta till något bättre i slutet av din utbildning (förutsatt att den är 5 år)

Flytta sista året av utbildningen, och sedan året efter ge sig ut i bostadsmarknaden igen då man måste vara studerande för att hyra studentbostad?
Citera
2013-07-18, 07:55
Medlem
Pierrens avatar
Citat:

Nja, det är väl snarare så att bostäder avgör mångas nationsval. Det är även bostäderna som är den största skillnaden mellan nationerna skulle jag säga. Dvs det spelar ingen roll vilken nation du går med i om du inte ämnar att söka bostad via nation.
Citera
2013-07-18, 18:03
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quazwas
Hur ser det ut för en ensamstående ny student med nästan 1900 köpoäng? Just nu verkar det vara Kantorsgatan 18-19kvm (med eller utan bad), Studentstaden 19kvm med dusch eller ett stort hopp till Kantors 41kvm med kök som gäller för mig.

Har jag någon chans tror ni och då på vilka av dessa?

Du borde kunna få på Kantorn med 1900 poäng. Rummen på 19kvm har schyssta badrum med badkar. Tror däremot det blir svårt att kunna få någon lägenhet förutom treorna i Flogsta med dem köpoängen.
Citera
2013-07-18, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinkigaKerstin
Du borde kunna få på Kantorn med 1900 poäng. Rummen på 19kvm har schyssta badrum med badkar. Tror däremot det blir svårt att kunna få någon lägenhet förutom treorna i Flogsta med dem köpoängen.
Nja, Djäknegatan eller Blodstensvägen borde nog gå, vet fler som fått där med 3-3,5 års kötid.
Citera
2013-07-18, 21:10
Medlem
EnDronts avatar
Hej! Jag bläddrade igenom tråden lite men har inte riktigt hittat något svar på min fråga: hur får man bopoängen ni pratar om? Vilken kö är det man ska ställa sig i? Jag ska plugga i Uppsala till hösten och letar febrilt efter bostad just nu.
Citera
2013-07-18, 21:15
Medlem
nittionios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront
Hej! Jag bläddrade igenom tråden lite men har inte riktigt hittat något svar på min fråga: hur får man bopoängen ni pratar om? Vilken kö är det man ska ställa sig i? Jag ska plugga i Uppsala till hösten och letar febrilt efter bostad just nu.

http://www.studentstaden.se/ tror jag dom snackar om. Du får ett poäng/dag. Ligger på stadiga 30 och har insett att uppsala suger. Hoppas jag kommer in i göteborg på andra dragningen.
Citera
2013-07-18, 21:18
Medlem
EnDronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittionio
http://www.studentstaden.se/ tror jag dom snackar om. Du får ett poäng/dag. Ligger på stadiga 30 och har insett att uppsala suger. Hoppas jag kommer in i göteborg på andra dragningen.
Tack för svaret! Lycka till i andra dragningen!
Citera
2013-07-18, 21:27
Medlem
Ingvarperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDront

Ska du plugga en 3-årig utbildning, eller en 5-årig? För man lär inte få en lägenhet på ett par år..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in