2013-06-06, 14:44
Medlem
HappyHours avatar
Läst lite i tråden igen och mitt Fallout sug har väckts till liv. Ska starta en ny karaktär vid namn Lick McAnus. Skippa första byn och bege mig ut för att överleva med hardcore-mode. Siktar på att ta mig till Freeside så fort som möjligt för att söka lyckan.

Korrupt ögontjänare och backstabber med handeldsvapen och light armor, McAnus spelar sina kort väl för att klättra i New Vegas hierarkin och gör vad som behövs för sin egen vinnings skull, även om det innebär fula drag. Om det blir Yes Man eller Mr. House jag stödjer bestämmer jag mig under resans gång. Känner stort hat mot NCR, men ska infiltrera dom och ta hand om dom diskret från insidan. Vanligt folk har ingen anledning att oroa sig för så länge dom inte utgör ett hot i framtiden eller har dålig attityd; då kan de kan räkna med nattligt besök med kniv i strupen.

Åh, jag älskar Fallout så mycket!
Citera
2013-06-07, 01:55
Medlem
Hirvis avatar
Avklarade spelet med NCR. Lite ledsen över att jag ej fick döda Caesar.
Lite missnöjd med min prestation, råkade utrota hela King gang av misstag. Skulle köra som snäll men fick döda hela paladin-gruppen också när jag bytte ledare.

Ska starta en ny gubbe ganska snart, en ond jäveel.
Citera
2013-06-07, 12:00
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Avklarade spelet med NCR. Lite ledsen över att jag ej fick döda Caesar.
Lite missnöjd med min prestation, råkade utrota hela King gang av misstag. Skulle köra som snäll men fick döda hela paladin-gruppen också när jag bytte ledare.

Ska starta en ny gubbe ganska snart, en ond jäveel.
Det är fullt möjligt att döda Caesar så du vet!
Citera
2013-07-06, 00:06
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Haha, själv hatar jag Cazadores, jag hade lirat i väldigt många timmar utan spara när jag råkade springa på några av dessa as, jag tror att jag sprang i ungefär en halvtimme "riktig tid" med dessa kräk hak i häl innan jag till slut lyckades komma in i en NCR-bas som hjälpte mig ta död på dem.
Cazadores är asjobbiga, dock lärde jag mig efter flera dödsfall att maniskt trycka F5 stup i ett då jag tröttnat på att spela om 30-60min efter att ha stött på ett gäng.

New Vegas är ett av de bästa och mest engagerande spelen jag köpt
Citera
2013-07-06, 00:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Cazadores är asjobbiga, dock lärde jag mig efter flera dödsfall att maniskt trycka F5 stup i ett då jag tröttnat på att spela om 30-60min efter att ha stött på ett gäng.
Finns mods som autosparar för dig.
Citera
2013-07-16, 22:54
Bannlyst
Har precis installerat detta underbara spel igen. Tänkte höra vad kör ni med för mods? Vilka är måsten?
MVH
Citera
2013-07-17, 00:09
Medlem
cavvemans avatar
Det som absolut är måste för mig är:
Project Nevada - Sjukt mycket saker som förbättrar spelkänslan när man lirar
aHUD, iHUD - du väljer vad du vill ha på din HUD
Faster Terminals - Terminalerna i spelet är slöa, detta speedar upp det markant.
Mikoto Beauty - Massivs med frisyrer, dock är majoriteten kvinnliga frisyrer. Så om du kör som dude så är det knappt lönt.
SaveKey - Tryck bara på F11 så skapar spelet en riktig save. Sjukt bra att ha om man glömmer bort att gå in i menyn och manuellt spara

Dessvärre så verkar det som att newvegas.nexusmods.com blir ddosade som bara den senaste dagarna. Annars kunde jag länkat till de olika moddarna. Mer info om det här: http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/1037424-ddos-season-begins-sites-a-little-bit-unstable
Citera
2013-07-17, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Det som absolut är måste för mig är:
Project Nevada - Sjukt mycket saker som förbättrar spelkänslan när man lirar
aHUD, iHUD - du väljer vad du vill ha på din HUD
Faster Terminals - Terminalerna i spelet är slöa, detta speedar upp det markant.
Mikoto Beauty - Massivs med frisyrer, dock är majoriteten kvinnliga frisyrer. Så om du kör som dude så är det knappt lönt.
SaveKey - Tryck bara på F11 så skapar spelet en riktig save. Sjukt bra att ha om man glömmer bort att gå in i menyn och manuellt spara

Dessvärre så verkar det som att newvegas.nexusmods.com blir ddosade som bara den senaste dagarna. Annars kunde jag länkat till de olika moddarna. Mer info om det här: http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/1037424-ddos-season-begins-sites-a-little-bit-unstable

Jo märkte det igår kunde inte tanka ner ett skit men idag verkar det fungera! Ahh får ta och kolla in dom. Är fook kompitabelt med Project Nevada?
Citera
2013-07-17, 12:11
Medlem
Hur fan kommer jag in i primm utan att dö? Dör typ dirr... Trodde det war powder gang som höll till där? Jag valsar in med min powder outfit och blir shot on sight
Citera
2013-07-17, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Hur fan kommer jag in i primm utan att dö? Dör typ dirr... Trodde det war powder gang som höll till där? Jag valsar in med min powder outfit och blir shot on sight

Så som jag minns det så är dom inte direkt Powder Gangers, dom är såna som valde att inte gå med PG och ville hellre fortsätta plundra. (Dom heter väl escaped convicts och inte powder gangers btw?)
Citera
2013-07-17, 16:04
Medlem
Då känslan är att jag redan varvat spelet.. Liksom döda Benny som man jagat i stortsett hela spelet, har dödat Mr.House... Så är mina enda reaktion till spelet : Meh..
Citera
2013-07-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thooht
Då känslan är att jag redan varvat spelet.. Liksom döda Benny som man jagat i stortsett hela spelet, har dödat Mr.House... Så är mina enda reaktion till spelet : Meh..

Utav någon anledning får jag inte ändra meddelande så får citera ist..

Har fått ett problem, är hatad av NCR, fick meddelande att jag hade 3 dagar på mig, och sen fick jag meddelande att komma till embassy så fixar ambassadören det. Men problemet är att både han och MP attackerar mig on sight och jagar mig i skrivande stund igenom the strip...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in