2011-07-10, 18:39
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Såg att iom senaste uppdateringen så är det numera en terminal på ytterväggen till Gun Runners kiosk. Vad skall det vara bra för?
Ifall en companion buggar och försvinner eller liknande så kan man dra dit och dissmiss'a alla sina aktiva companions, vilket löser problemet. Jag har redan behövt använda den en gång!
Citera
2011-07-10, 21:48
Bannlyst
Köpte New Vegas nu när det var Steam rea. Hört mycket bra om spelet men aldrig spelat något Fallout innan. Så tänkte, nu slår jag till! Köpte även 2 DLCs som också va på rea (2.99£ st!) så nu får jag hoppas att det är nått jag gillar.

Några tips till nya spelare? Kanske redan besvarats X gånger innan i tråden? Har aldrig spelat den här typen av spel innan. Inte bara fallout men själva grejjen med stor värld, inte helt linjärt osv (kanske har fått fel för mig på den biten?).
Citera
2011-07-10, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeens
Köpte även 2 DLCs som också va på rea (2.99£ st!) så nu får jag hoppas att det är nått jag gillar.
nästa vecka har du en till dlc att köpa men då för 9.99 sen kommer en fjärde.

Citat:
Några tips till nya spelare?
läs denna tråden från början till slut eller använd sökfunktionen.
Citat:
Kanske redan besvarats X gånger innan i tråden?
Oooohh sisådär 3000ggr men ta en titt på http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki
Där hittar du info om olika vapen, värdesaker, gömställen, uppdrag och en djävla massa annat.s
Citera
2011-07-11, 00:34
Medlem
Lieutenants avatar
Har precis fått rex som companion men har ett litet problem med att han förlorar hp hela tiden som om han vore förgiftat. Försökt heala honom med stimpakt men hjälper inte.
Citera
2011-07-11, 00:36
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lieutenant
Har precis fått rex som companion men har ett litet problem med att han förlorar hp hela tiden som om han vore förgiftat. Försökt heala honom med stimpakt men hjälper inte.
Testa att dissmiss'a honom som companion och testa igen.
Citera
2011-07-11, 10:36
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Ifall en companion buggar och försvinner eller liknande så kan man dra dit och dissmiss'a alla sina aktiva companions, vilket löser problemet. Jag har redan behövt använda den en gång!
Illavarslande...

Återvänder de till platserna man hittade dom på? Vad händer med Boone? Fortsätter han att ta nattpassen?
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Testa att dissmiss'a honom som companion och testa igen.
Han kan inte ha klivit i något radioaktivt? (Och ED-E är immun mot radioaktivitet, va?)
Citera
2011-07-11, 10:45
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Illavarslande...

Återvänder de till platserna man hittade dom på? Vad händer med Boone? Fortsätter han att ta nattpassen?Han kan inte ha klivit i något radioaktivt? (Och ED-E är immun mot radioaktivitet, va?)
Japp, dom återvänder till stället man hittade dom, t.ex Boone - Novac, Rex - Freeside, osv. Boone fortsätter även med nattpassen.

Tror inte (nästan helt säker) att companions inte skadas av radioaktivitet..
Edit: Kollade upp lite snabbt, companions tar som sagt ingen skada av radioaktivitet.
Citera
2011-07-11, 12:08
Medlem
Lieutenants avatar
Laddad från min save innan jag fick rex och gjorde om det, nu förlorar han inte hp.

När jag pratar med Fisto inne på The Atomic Wrangler och väljer alternativet Mabey later så ger han mig 10 caps. Är det en bug eller ska det vara så ?.
Citera
2011-07-11, 20:39
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Laddad från min save innan jag fick rex och gjorde om det, nu förlorar han inte hp.

När jag pratar med Fisto inne på The Atomic Wrangler och väljer alternativet Mabey later så ger han mig 10 caps. Är det en bug eller ska det vara så ?.
Bugg.
Citat:
Ursprungligen postat av http://fallout.wikia.com/wiki/Fisto
After recruiting Fisto and returning to the Atomic Wrangler, speak to it and decline its services, you will gain ten caps. This can be done as many times as desired. While only a small amount it is very convenient way to play the games in the atomic wrangler for free.
Citera
2011-07-12, 11:12
Medlem
Lieutenants avatar
Jag skulle hämta ett holotape vid REPCONN Headquarters men råkade avbryta den guidade visningen och nu kan jag inte starta den igen. Någon som vet hur jag gör för att starta den igen?
Citera
2011-07-12, 11:13
Medlem
Benkkes avatar
Citat:
Jag skulle hämta ett holotape vid REPCONN Headquarters men råkade avbryta den guidade visningen och nu kan jag inte starta den igen. Någon som vet hur jag gör för att starta den igen?

Dra om autosaven från när du kom in
Citera
2011-07-12, 11:23
Medlem
Lieutenants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkke
Dra om autosaven från när du kom in

Saken var att jag avbröt för att göra klart ett annat uppdrag innan så har inte tillgång till en save precis innan :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in