2013-07-16, 22:25
Medlem
Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferro2
Ang. ev. bensinförråd, så är det förmodligen historierna om förvaringen av flygbränsle under kriget som avses. Bränslet ska ha förvarats i de gamla skifferbrotten. Om detta verkligen skedde eller om det är sägner låter jag vara osagt...

Det har funnits bensinförråd i Hunneberg, det stämmer.
Läste om det i TT ( Trollhättans Tidning ) för många år sen. Det var en person som var ute och gick med sin hund, då hunden fick vittring på något och stack iväg. Den lyckades krypa ner i en grotta vars ingång var nästan helt igenrasad. Har för mej att hunden inte kunde ta sej upp själv utan hundägaren fick tillkalla hjälp. Det var då det uppdagades att där fanns massvis med flygbensin som bara hade lämnats kvar efter kriget. Kommer inte ihåg var nånstans runt berget det var, men detta förråd sanerades och ingången fylldes igen efter detta vill jag minnas.
Frågan är om inte det kan ha funnits mer än ett förråd. Det var ju praktiska grottor som redan fanns där, mörka och svala, perfekt att lagra bensin i.
Jag minns att Flygvapnet som ju fick ta på sej denna miss, var ju inte jätteglada att detta uppdagades.
Citera
2013-07-16, 22:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummeldjuret
Ah, så långt tänkte inte jag där..
FAST, håller man kvar vid nyckeln när man inte tänkt återvända? Känns ju spontant som att man vill bli av med allt som binder en till händelsen?

OCH! Vågar man ha is i magen och vänta tills morgonen(?) då dörren ev öppnas?
Någon kan ju ev ha väckts av BO:s son?
Hade han inte nyckel så måste han lämna ytterdörren olåst och vänta, is eller inte.
Citera
2013-07-16, 22:28
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Redan där känns det ju suspekt, tycker jag. Från den stunden AJ sätter sig på hojen för att åka till Trollhättan, vad gör han alla timmarna innan han åker/tar sig till IF?
Skrev han inte på Facebook att han gjorde goda mackor till sin mamma? Han umgicks kanske med henne.

Har svårt att se att han skulle gjort något relevant till fallet. Tror inte att eventuellt dråp/mord var planerat. Men det är ju bara vad jag tror som sagt.
Citera
2013-07-16, 22:30
Medlem
blomskotts avatar
Tanke om att GM skadar BO allvarligt men inte livshotande, att BO alltså är vid liv när de båda lämnar lägenheten (kanske medvetslös, men vid liv). GM tar med sig BO ut ur lägenheten och tänker att han måste förvara henne på en annan säker tills hon vaknat till igen. Detta för att undvika att hon anmäler honom när hon väl vaknat. Företrädesvis en plats han är bekant med, men som inte är hans eget hem. Men som tiden går, och pga BO:s sjukdom, dör hon tillslut – kanske efter några dagar, dessa dagar GM (AJ) är försvunnen. Och BO ligger således gömd längre bort från THN.

Bilen bränns för att röja undan spår av BO, för säkerhets skull. Vilket i sig känns långsökt att isåfall göra detta vid Hunneberg. Hela allt verkar långsökt med tanke på att polisen fortfarande verkar vara helt inriktade på THN. Också lite för krångligt, men likväl en tanke som måste ventileras.
Citera
2013-07-16, 22:31
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Skrev han inte på Facebook att han gjorde goda mackor till sin mamma? Han umgicks kanske med henne.

Har svårt att se att han skulle gjort något relevant till fallet. Tror inte att eventuellt dråp/mord var planerat. Men det är ju bara vad jag tror som sagt.

Jo, men glömde skriva också att efterlysningen inte fick några kommentarer men många måste ju ha läst den? Hela beteendet kring det känns ganska märkligt. Men jag ska inte tjata mer om det
Citera
2013-07-16, 22:33
Medlem
bullskits avatar
MPS har tydligen gjort vissa fynd idag.

http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2252135--har-gjort-vissa-fynd-
Citera
2013-07-16, 22:35
Medlem
Åkte förbi tre älgar idag och tog en rökpaus utåt vägen. Där finns 4 brunnar, och mitt logiska jag säger att det är alltför uppenbart, men det luktade hel*ete där, så jag tänkte bara fråga någon med lite kännedom om någon av dessa brunnar är någon avloppsbrunn eller så?
Citera
2013-07-16, 22:35
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
MPS har tydligen gjort vissa fynd idag.

http://ttela.se/nyheter/vanersborg/1.2252135--har-gjort-vissa-fynd-

Såg detta, är nyfiken som en strut! Man kan bara hoppas att det leder nånstans!
Citera
2013-07-16, 22:37
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma.jsson
Åkte förbi tre älgar idag och tog en rökpaus utåt vägen. Där finns 4 brunnar, och mitt logiska jag säger att det är alltför uppenbart, men det luktade hel*ete där, så jag tänkte bara fråga någon med lite kännedom om någon av dessa brunnar är någon avloppsbrunn eller så?

Vilka brunnar menar du? Karta om du kan.
Citera
2013-07-16, 22:38
Medlem
Eftersom ingen mer än GM själv, och kanske någon eller någon medhjälpare, vet vad som hände på natten.

Hon kanske var vid medvetande och kunde med hjälp av stöttning ta sig ut sjäv.
Dock kraftigt blödande. Det behövdes ingen sopsäck eller kista.

Hon kanske var död redan i lägenheten och bars ut med hjälp av sopsäck eller kista.

GM kanske hade nyckel till lägenheten, egen eller BO:s eller också inte och hade tur, dörren var olåst.

För att få svar på många frågor är det viktigt att hitta BO. De frågor som är speciellt viktiga är vad hon utsattes för på natten och om hon var vid liv när hon lämnade lägenheten.

Det gäller att hitta alternativa platser.
Vart skulle någon med kännedom om området köra en blödande halvdöd kvinna.
Vart skulle någon med kännedom om området köra en död kvinna.
Hon kan ju först varit vid liv och försämrats under tidens gång. Hur göra då.

Jag har försökt bidra så gott jag kunnat med mina tankar kring detta. Det kanske kan bidra att väcka någon tanke.
Senast redigerad av April62 2013-07-16 kl. 22:42.
Citera
2013-07-16, 22:40
Medlem
Lavettens avatar
Allt det där snacket om att hans vänner hjälper honom att mörka händelsen... Har någon så pass många vänner som är villiga att dölja ett mord på en ung tvåbarnsmamma? Seriöst? Bara bottenskrap skulle tycka att något sådant är okej. Han verkar känna en del suspekta individer men att alla skulle vara idioter tror jag knappast.

Visst, om det hade varit en uppgörelse. Någon som snackat skit, golat eller kanske en ekonomisk skuld, då kan jag förstå att ett mord innebär status. Men en försvarslös kvinna? Kom igen. Tanken äcklar mig faktiskt.

Att många dessutom verkar tro att han berättat om allt för den ena än den andra är ju också helt orimligt. Ju fler som vet desto lättare faller han ju. Så dum kan ju ingen vara. Inte ens han.
Citera
2013-07-16, 22:41
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sordin
Det har funnits bensinförråd i Hunneberg, det stämmer.
Läste om det i TT ( Trollhättans Tidning ) för många år sen. Det var en person som var ute och gick med sin hund, då hunden fick vittring på något och stack iväg. Den lyckades krypa ner i en grotta vars ingång var nästan helt igenrasad. Har för mej att hunden inte kunde ta sej upp själv utan hundägaren fick tillkalla hjälp. Det var då det uppdagades att där fanns massvis med flygbensin som bara hade lämnats kvar efter kriget. Kommer inte ihåg var nånstans runt berget det var, men detta förråd sanerades och ingången fylldes igen efter detta vill jag minnas.
Frågan är om inte det kan ha funnits mer än ett förråd. Det var ju praktiska grottor som redan fanns där, mörka och svala, perfekt att lagra bensin i.
Jag minns att Flygvapnet som ju fick ta på sej denna miss, var ju inte jätteglada att detta uppdagades.

Ja det måste vara det stället som avses och den som PMade mig sa bensinförråd och tunnor som kunde finnas kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in