Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Om man startar från DB så är det ca 2km till kräftdammen vad gäller den genvägen. Sen säger källan att om passagen i norr skulle vara trång så är det inte långt att släpa / bära den sista biten.
Han tror dessutom inte att sådana som dem har koll på om det är lite eller mkt folk i området där nu! och han hänvisar till jakttidtabellen. Om man testar att åka från DB:s bostad så långt man kommer, sen gå sista biten. Om de var tre pers så kan det vara möjligt.
Ja, det är ju närheten till DB som gör att platsen känns tveksam.
Vem vill ha sin bil på brottsplatsen, kropp ivägkörd i den samt dumpad i närheten av ens hem där grannar ser bilen, när man själv är oskyldig? Och som grädde på moset, sedan få sin bil uppeldad?
Så att DB skulle medverkat till detta känns ologiskt.
1) I så fall skulle nog AJ gjort detta helt själv, utan DB's medverkan. Om han sedan åkte upp och brände bilen på hunneberg, varför tog han inte vägen förbi DB och bad han följa med och hämta upp honom.
Om han hade gjort det hade troligtvis FH aldrig blivit inblandad, då AJ säkert inte velat ha med en tredje part. Så detta känns inte så tänkbart.
2) Det gör det inte heller om de hade varit två, då de också borde tagit med ett extra fordon till brandplatsen. Och hur skulle då överhuvudtaget FH kunna vara inblandad och sitta häktad. För inte glömmer de väl ta med en bil när de ändå åker förbi DB, och måste ringa en utomstående om skjuts tillbaka? Är det troligt, eller ens möjligt?
3) Det skulle fungera om de varit alla tre (två kom i bilen) vid bostaden, då man kan få in FH i sammanhanget. Men fortfarande osannolik dumpningsplats då DB är med. Och lite märkligt varför DB över huvudtaget skulle ta med sig FH.
Då kunde FH tagit sin eller DB's bil i förbifarten vid DB' gård, eller att DB gjorde det själv, och FH stannade hos DB eller åkte hem. Detta känns inte heller helt övertygande enligt mig.
Jag sätter dock en peng på att FH blivit tillfrågad att hämta upp AJ eller troligast AJ/DB, dä det är DB's vän, vid brandplatsen. Men då stämmer inte kräftdammen som dumpningsplats om man ser till scenarierna ovan, tyvärr måste jag tillägga.
Hade FH inte suttit häktad eller varit inblandad hade ju scenarie;
1 varit fullt möjligt t.o.m troligt.
2 inte troligt, men möjligt.
3 helt omöjligt.