2013-07-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Fortfarande samma.. Inget nytt under solen.
Jag börjar mer å mer tro på min gamla saga om syra.
Likhund hittar inget, inte ens ett spår.
Syra är det ultimata sättet att få bort ett lik.
AJ och co kanske har en kontakt, dom har ju iallafall kriminella vänner inom stora grupperingar.
Skulle jag vilja få bort ett lik så skulle jag använda syra.
bästa teorin so far.

Det är säkert en effektiv metod ,men var får björnligan tag i denna syra? Då gärna i en mängd vad jag gissar en behållare av storleken oljefat. Sen ska ju denna gömmas eller placeras på ett ställe som undgår husis.
Har du någon teori?
Citera
2013-07-16, 21:41
Medlem
(Forts på inägg 10730 från sid 895.)
Kallar dem för GM och BO i forts. då inget är bevisat.

Den itressantaste biten som utvecklats till det som nu pågår.

Efter ev. ordväxling mellen GM och BO, där kanske Bo hamnar medvetslös på golvet och kraftigt blödande.

Varför sedan släpa med BO. Det mest vettiga i detta vore att GM snabbast möjligt stängde dörren och drog från BO.
Inget blod utanför lägenhet och ingen mer än GM vet vad som hänt.

Ett alternativ: GM får ångestkänslor för händelsen och av den orsaken släpar med BO. Vet sedan inte vad han ska göra och kontaktar på någotsätt ev. medhjälpare.

Ett annat alternativ: GM kaske sticker från BO, kanske hem till någon kompis. När han lugnat sig något kanske tanken slår honom att BO kanske lever.
Om BO hade repat sig och kunnat konatkta något hade GM varit direkt spårbar.

Om han sedan återvänder själv eller om någon bistår honom är fortfarande lite oklart. Det kan ju fortfarande vara så att endast GM vet vad som hänt.
När han återkommer till lägenheten kanske GM fortfarande inte är klar över om BO lever eller ej.
Han anser därför att hon måste fraktas med för undvika att hon ev. anmälet honom.

Därför kanske det inte är säkert att hon fraktats i första hand för att dumpas utan för att hållas undan.

Vart denna transport och ev. förvaringsplats skulle vara belägen kan jag inte spekulera i (kan området för dåligt)
Citera
2013-07-16, 21:43
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Kan det vara denna bergtäkt = grotta som under kriget användes som förråd?

http://kulturarvsdata.se/raa/fmi/html/10174400280001

Jag skall vid tillfälle lära herr arkeolog hur fornsök fungerar!

Ps igen, ja det är den bergtäkt som jag hänvisade till vad gällde Håsten (inte bekräftat att det är en grotta som användes under kriget som förråd) och bild finns redan inlagt en bit bak i tråden.
Den känns dock inte aktuell, utan min enda anledning att hänvisa till den karta/område var endast att visa på vad som finns i området kring Håsten. Och för att kunna finna och ev utesluta intressanta områden där BO kan finnas.

Spänd förväntan infinner sig hur du ska lära mig använda fornsök (Fornsök är bara ett enkelt redskap, med allmännyttig info, inget där du kan processa data. Ser förövrigt inte att du är inloggad) Men skicka gärna en shp-fil på din mätdata under dina scanningar så kan du få en fin map som du kan använda vid dina fortsatta scanningar....
Senast redigerad av DEXTER-X2 2013-07-16 kl. 22:33.
Citera
2013-07-16, 21:44
Medlem
Ana-Lyseras avatar
Köper helt klart att AJ kan ha bärt kroppen själv från BP men jag är ganska säker DB är tillkallad för att hämta honom vid IF. DB kommer dit och mobil med största säkerhet avstängd, de gör sig av med IF och upptäcker att bilen är täckt med blod och måste förstöras/försvinna. Här gör DB sitt misstag då han kontaktar FH för att bli hämtade och FH kommer med sin mobil på så det går att spåra detta.

Där har vi anledningen till att vi har dessa två inne som burfåglar, självklart bara en teori men inte omöjligt scenario.
Citera
2013-07-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Fortfarande samma.. Inget nytt under solen.
Jag börjar mer å mer tro på min gamla saga om syra.
Likhund hittar inget, inte ens ett spår.
Syra är det ultimata sättet att få bort ett lik.
AJ och co kanske har en kontakt, dom har ju iallafall kriminella vänner inom stora grupperingar.
Skulle jag vilja få bort ett lik så skulle jag använda syra.
bästa teorin so far.

Du har sett för mycket CSI och annat på TV Haha Som du säger själv. En saga!
Om du drar upp gardinen och går ut så kommer du upptäcka att det finns en del skog och obebodda delar av Sverige, så bara för att man har en likhund så är det inte så lätt att hitta något. Om hon nu ens ligger i en skog, sjö eller liknande...
Och nä, de har inte mata grisar med henne heller
Citera
2013-07-16, 21:47
Medlem
Citat:
=silbersky007|44347118]

’Var bråkigt hemma’

– Jag blev chockad, man tror aldrig sådant här ska hända, säger en granne till tvåbarnsmamman.

Enligt grannen har det varit bråkigt hemma hos kvinnan de senaste åren.

– En kille brukade komma och störa när han var påverkad, han stod och skrek utanför och slog sönder entrédörren vid två tillfällen.

Finns det något sedan tidigare vem som skrek och knäckte dörren?
Citera
2013-07-16, 21:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Min källa har nu bekräftat att AJ kört MC

Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Att han körde med sin MC till Id*s bostad

Kekfakee. Vad säger källan mer exakt? Sågs han köra sin MC till I*a, eller sågs den parkerad där? Å vilken tid i så fall ses detta?
Citera
2013-07-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Finns det något sedan tidigare vem som skrek och knäckte dörren?

Det var på PT
Citera
2013-07-16, 21:49
Medlem
Mummeldjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
(Forts på inägg 10730 från sid 895.)
Kallar dem för GM och BO i forts. då inget är bevisat.

Den itressantaste biten som utvecklats till det som nu pågår.

Efter ev. ordväxling mellen GM och BO, där kanske Bo hamnar medvetslös på golvet och kraftigt blödande.

Varför sedan släpa med BO. Det mest vettiga i detta vore att GM snabbast möjligt stängde dörren och drog från BO.
Inget blod utanför lägenhet och ingen mer än GM vet vad som hänt.

Ett alternativ: GM får ångestkänslor för händelsen och av den orsaken släpar med BO. Vet sedan inte vad han ska göra och kontaktar på någotsätt ev. medhjälpare.

Ett annat alternativ: GM kaske sticker från BO, kanske hem till någon kompis. När han lugnat sig något kanske tanken slår honom att BO kanske lever.
Om BO hade repat sig och kunnat konatkta något hade GM varit direkt spårbar.

Om han sedan återvänder själv eller om någon bistår honom är fortfarande lite oklart. Det kan ju fortfarande vara så att endast GM vet vad som hänt.
När han återkommer till lägenheten kanske GM fortfarande inte är klar över om BO lever eller ej.
Han anser därför att hon måste fraktas med för undvika att hon ev. anmälet honom.

Därför kanske det inte är säkert att hon fraktats i första hand för att dumpas utan för att hållas undan.

Vart denna transport och ev. förvaringsplats skulle vara belägen kan jag inte spekulera i (kan området för dåligt)

(Har följt tråden sedan sida 1, men inte skrivit något förrän nu)

Det som talar mot ditt andra alternativ (det fetade) är att GM skulle behöva nyckel för att komma in i trapphuset igen när han väl gått ut.. och varför skulle han ta med nyckeln i farten när han bara tänkt dra?
Citera
2013-07-16, 21:51
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
någon som vet om dem har tittat på dbs bussar e.x buss bagaget.

http://i41.tinypic.com/2utqm8m.jpg

http://i39.tinypic.com/j0b3h2.jpg
Det är en och samma buss tror jag. Någon sa sig ha sett polisen lysa med ficklampor i bussen. En annan användare här tog sig också ett kik på den, minns inte vem. Hur noggrant de gick igenom den har jag däremot ingen aning om.
Citera
2013-07-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kekfakee. Vad säger källan mer exakt? Sågs han köra sin MC till I*a, eller sågs den parkerad där? Å vilken tid i så fall ses detta?

Tiden vet jag inte, men han har haft den där när AJ var där och gjorde middag.
Han ska också ha gått till em kompis för att dagen efter gå och hämta den och körde till Jönköping
Citera
2013-07-16, 21:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mummeldjuret
(Har följt tråden sedan sida 1, men inte skrivit något förrän nu)

Det som talar mot ditt andra alternativ (det fetade) är att GM skulle behöva nyckel för att komma in i trapphuset igen när han väl gått ut.. och varför skulle han ta med nyckeln i farten när han bara tänkt dra?
Eftersom han måste låsa med nyckel hade han den med sig. Eller så återkom han efter att porten låsts upp på morgonen. Det förklarar varför Ull-Strumpas tidningsbud slapp vada i blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in