2013-07-16, 21:17
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ferro2
Ang. ev. bensinförråd, så är det förmodligen historierna om förvaringen av flygbränsle under kriget som avses. Bränslet ska ha förvarats i de gamla skifferbrotten. Om detta verkligen skedde eller om det är sägner låter jag vara osagt...

Ja det skulle vara från 40-talet nån gång och källan nämde berg
Citera
2013-07-16, 21:20
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Fullt möjligt. Man kan tänka sig att DB parkerat utanför och inte tänkt på att öppna dörren. Men jag ser faktiskt inget tvingande skäl till att DB måste vara där. Om AJ hämtar bilen med hjälp av MC så löser det ju ett annat problem, hur MC:n försvann.

(Givetvis är detta resonemang helt hypotetiskt och Björnligan är de enda jag misstänker .)

Är hans mc borta då?
finns det ingen som vet vilken adress AJ verkligen bor på så kan jag åka förbi och kika om den står där. jag tror han tog sin mc från DB till jkpg på sön morgon.
Citera
2013-07-16, 21:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ang. ev. bensinförråd, så är det förmodligen historierna om förvaringen av flygbränsle under kriget som avses. Bränslet ska ha förvarats i de gamla skifferbrotten. Om detta verkligen skedde eller om det är sägner låter jag vara osagt...

Oavsett är det så att jag gått längs med bergskanten från Håstens klev och till ungefär den plats där bäcken från sjön rinner ned från berget. Id* låg inte nedkastad där och ingen grotta såg jag. Det verkar dock som skifferbrottet ligger lite längre bort, men oavsett vilket så är det inte lätt att ta sig till berget obemärkt utan att behöva traska en del. Gå över ån efter vatten...
Citera
2013-07-16, 21:21
Medlem
DEXTER-X2s avatar
Citat:

Tack! Då återstår att se om hur det verkligen ligger till
Citera
2013-07-16, 21:23
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Är hans mc borta då?
finns det ingen som vet vilken adress AJ verkligen bor på så kan jag åka förbi och kika om den står där. jag tror han tog sin mc från DB till jkpg på sön morgon.

Jag har ingen aning om var den MC:n är. Ena stunden säger någon att den var borta på söndag morgon, nästa stund säger någon att MP fann den vid första söket och i tredje stunden är MC:n inblandad i ett slagsmål i Jönköping.

Den enkla modellen är väl den du föreslagit: MC:n lämnar platsen och används för att hämta S40:n, rent hypotetiskt alltså. AJ har hela tiden vetat var den fanns.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-16 kl. 21:23. Anledning: Lade till sista meningen
Citera
2013-07-16, 21:25
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Oavsett är det så att jag gått längs med bergskanten från Håstens klev och till ungefär den plats där bäcken från sjön rinner ned från berget. Id* låg inte nedkastad där och ingen grotta såg jag. Det verkar dock som skifferbrottet ligger lite längre bort, men oavsett vilket så är det inte lätt att ta sig till berget obemärkt utan att behöva traska en del. Gå över ån efter vatten...

Hen trodde att förråden kunde ligga nånstans vid den blå pricken på denna karta. Själv har jag ingen aning, vidarebefordar bara infon..

http://www.viss.lansstyrelsen.se/Stations.aspx?stationEUID=SE646823-130510
Citera
2013-07-16, 21:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag har ingen aning om var den MC:n är. Ena stunden säger någon att den var borta på söndag morgon, nästa stund säger någon att MP fann den vid första söket och i tredje stunden är MC:n inblandad i ett slagsmål i Jönköping.

Den enkla modellen är väl den du föreslagit: MC:n lämnar platsen och används för att hämta S40:n, rent hypotetiskt alltså. AJ har hela tiden vetat var den fanns.

Vi vet åtminstone en sak med säkerhet: MC:n är inte efterlyst av polisen.
Citera
2013-07-16, 21:29
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEXTER-X2
Tack! Då återstår att se om hur det verkligen ligger till

försvaret / fortifikationsverket sålde för över 18 år sedan en fastighet till väster om Håsten, det var visst några som köpte barracklängorna + förråd. Kan det ha samband med bensin upplaget?
Citera
2013-07-16, 21:29
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hen trodde att förråden kunde ligga nånstans vid den blå pricken på denna karta. Själv har jag ingen aning, vidarebefordar bara infon..

http://www.viss.lansstyrelsen.se/Stations.aspx?stationEUID=SE646823-130510

OK Men finns ingen prick på fornsök där, men kan ju finnas grottor ändå, men jag har gått längs berget där och det är enorma diabasblock som ligger utmed hela kanten. Har mycket svårt att tänka mig en grotta där. Dessutom är det huset bebott så det är ingen bra plats att köra in till på natten.
Citera
2013-07-16, 21:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vi vet åtminstone en sak med säkerhet: MC:n är inte efterlyst av polisen.

Bra poäng! Fast den är väl inte reggad och föraren har inget körkort så de letar nog efter den!
Citera
2013-07-16, 21:31
Medlem
silbersky007s avatar
någon som vet om dem har tittat på dbs bussar e.x buss bagaget.

http://i41.tinypic.com/2utqm8m.jpg

http://i39.tinypic.com/j0b3h2.jpg
Citera
2013-07-16, 21:33
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17062572.ab

’Var bråkigt hemma’

– Jag blev chockad, man tror aldrig sådant här ska hända, säger en granne till tvåbarnsmamman.

Enligt grannen har det varit bråkigt hemma hos kvinnan de senaste åren.

– En kille brukade komma och störa när han var påverkad, han stod och skrek utanför och slog sönder entrédörren vid två tillfällen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17106805.ab

Bristande bevis

Även honom ville åklagaren se häktad när han anhölls förra veckan misstänkt för människorov, men han har hela tiden nekat till brott och släpptes i brist på bevis.

”Jag har ingen ytterligare vetskap om deras situation men jag är fullständigt övertygad om att de inte har något med detta att göra. Jag har inte varit i kontakt med polisen och hoppas slippa dem i fortsättningen”, skriver den fortfarande misstänkte 36-åringen till Aftonbladet.

jag tycker att dem 3 verkar vänner .

P.H o I.F blev ihop då, kan ju bero på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in