Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Det här kan vara det dummaste och fördomsfullaste jag läst på länge. Hela inlägget är ju bara tramsigt.
Du får peka ut vad som var fördomsfullt. Att män inte kan föda barn?
Citat:
Men vad är det du vill säga med ditt inlägg? Ska inte tjejer få spela fotboll?
Jag vill säga att män är bättre än kvinnor på fotboll, och att det är barnsligt att försöka hävda motsatsen. Har så klart inget emot att kvinnor spelar fotboll; den väderkvarnen gick inte.
Citat:
Vad exakt är det som gör att kvinnokroppen inte är lämpad för att sparka på en boll?
Anatomiska skillnader i benen, främst. Kvinnor har mycket svårare för att vrida knän och höfter, till exempel. Kvinnor har även högre tyngdpunkt vilket inte är speciellt bra när man ska sparka på något som ligger på marken.
Citat:
När jag ser på matcherna så ser det ut som att det går hur fint som helst.
Det beror väl på hur man definierar begrepp som "går fint". Kan kvinnor spela fotboll? Naturligtvis.
Citat:
Det verkar som att de faktiskt är mer lämpade då de inte faller hela tiden och gråter som den ytterst stora andelen professionella manliga fotbollspelare gör.
Ja, då får du väl ställa upp dina egna kriterier för vem som är mest lämpad att spela fotboll. Handlar det om att vara så bra som möjligt på fotboll utan att vara en filmande diva? Då är män fortfarande bättre än kvinnor. Det finns tiotusentals manliga amatörer i Sverige som spelar ärligt. Handlar det om att vara så bra som möjligt och samtidigt ha så stora bröst som möjligt? Oj, då är plötsligen kvinnor världsbäst på fotboll!
Citat:
Det kanske är herrarna som ska sluta spela fotboll? Eftersom de inte verkar klara det lika bra som flickorna.
Om alla herrar i Sverige vaknar en dag och beslutar att de inte vill spela fotboll får de väl göra det. Jag bryr mig inte nämnvärt om vilka som spelar och inte spelar fotboll.
Känner ändå att vi är ganska OT nu. Varför är det så svårt att erkänna att män som kön har bättre förutsättningar när det kommer till fotboll?