2013-07-16, 17:22
Medlem
Nazists avatar
Kvinnor är överlag inte bättre än män på något alls. Någon nämnde handstil, och det kan möjligtvis vara en poäng. Alla tjejer i klassen hade faktiskt alltid bättre handstil än killarna i klassen när jag växte upp. Sedan var det även bildlektionerna, där tjejerna överlag gjorde bättre ifrån sig, medan de flesta killarna tramsade bort tiden. Dock, så var det alltid en elev i klassen som gjorde fantastiskt ifrån sig pennan medan alla satt runt omkring och blev imponerade, alltid en kille.

Kvinnor är möjligtvis bättre på att lyda auktoriteter, men är det en styrka, verkligen?

Citat:
Ursprungligen postat av powertotheflower
Svårt att besvara detta tycker jag..

Om man t e x jämför dam och herrfotboll som ändå är på tapeten just nu så är det inte så konstigt att herrfotboll är mer tempofylld, effektiv, passnings- och skottsäker osv.. Men det beror ju på att män har bättre fysiska förutsättningar och kapacitet för detta..

Om man istället skulle mäta skickligheten på ett mer jämställt sätt, t e x hur mycket hjärta man visar för fotbollen så tror jag faktiskt att fler kvinnor är "bättre" på detta! Detta för att de tjänar knappt någonting på fotbollen men ändå spelar 100%igt, medan många manliga fotbollsspelare ser det mer som ett jobb med de sjuka pengarna som de får, och trots det inte spelar 100%igt varje match

Men det är bara min lilla åsikt tihihihihi

Tempo, effektivitet, kvalitet på passningar och skott kallas för "teknik" och är frikopplat från fysik, särskilt eftersom män spelar mot män med samma fysik. Ditt resonemang haltar något absurt mycket. Punkt nummer två om att kvinnor skulle spela med mer hjärta blir än sämre, och kanske inte ens är värt att bemöta. Jag gör dock det ändå. Skulle kvinnor kunna se fram emot att få komma upp i de lönenivåer männen har så skulle de nog visa mer jävlar anamma. Damfotboll är och förblir korpfotboll, även på landslagsnivå.
Citera
2013-07-16, 17:24
Medlem
Evangelions avatar
Ljuga
Manipulera
Förstöra samhällsekonomier uppbyggda av män
Utnyttja sin privilegierade position i feminiserade västerländska kulturer
Rösta på vänsterpartier (m.a.o. rösta för stöld, frihetsinskränkning och allmän misär)
Dra "kvinnokortet"/"sexismkortet" för att tillgodogöra sig fördelar
Hyckla
Bedra
Använda sitt sexuella kapital som utpressningsvapen mot mannen
Vara gruppegoistiska och enbart solidarisera sig med andra av samma kön
Parasitera på hårt arbetande män, konfiskera deras egendom

De är exceptionellt begåvade inom vad en traditionell moralisk grundsyn skulle definiera som "ondska".
Citera
2013-07-16, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist

Kvinnor är möjligtvis bättre på att lyda auktoriteter, men är det en styrka, verkligen?

Män kanske är generellt dåliga på det och det är därför man tränar män i arméer?
Citera
2013-07-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evangelion
Ljuga
Manipulera
Förstöra samhällsekonomier uppbyggda av män
Utnyttja sin privilegierade position i feminiserade västerländska kulturer
Rösta på vänsterpartier (m.a.o. rösta för stöld, frihetsinskränkning och allmän misär)
Dra "kvinnokortet"/"sexismkortet" för att tillgodogöra sig fördelar
Hyckla
Bedra
Använda sitt sexuella kapital som utpressningsvapen mot mannen
Vara gruppegoistiska och enbart solidarisera sig med andra av samma kön

Det kan jag hålla med om. Män har varit bra på det länge men inte nu. Vad kan det bero på tror du?
Citera
2013-07-16, 17:29
Medlem
Pontaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Män är oftare inblandade i olyckor även när man räknar in reslängd. Så du bekräftar antagligen nog du tror men som inte är sant när du bilar omkring.

http://www.ntf.se/trafikeniskolan/teman/egenhand/bil/default.asp?recid=45852

Ja men det kan ju ha att göra med att flesta killar kör som galningar och nu snackar vi förmåga och inte våghalsighet.
Citera
2013-07-16, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pontaan
Ja men det kan ju ha att göra med att flesta killar kör som galningar och nu snackar vi förmåga och inte våghalsighet.

Så du pratar alltså inte om vad som händer i verkliga livet utan bara i "testsituationer". Ja det är ju möjligt men i verkligheten så kör män sämre. Att vara våghalsig så att man dör av det måste nog betecknas som rätt dåligt eller skulle du verkligen kalla det för att vara bäst? I så fall håller jag med, män är bäst på att dö i mycket.
Citera
2013-07-16, 17:38
Medlem
guIIets avatar
Om paranoid är en negativ "egenskap" så är kvinnor mindre paranoida än män.
Citera
2013-07-16, 17:40
Medlem
Slingra sig undan eller vad man ska säga? vi leker med tanken att en 14 årig söt tjej och en 14 årig tjuvsnusande moppepojke har praktik på nån random affär, vem tror ni skulle få mest skit för att komma försent, råka göra fel etcetc.
Citera
2013-07-16, 17:49
Medlem
För mig som kvinna är det inte viktigare att vara bättre än någon - varken tjej eller kille - på något.

Jag vill vara så bra jag kan bli utifrån mina egna förutsättningar. Och det viktigaste: vara en så god person som det bara är möjligt och tillföra dem omkring mig positivitet i livet.

Varför ska man sträva efter att vara bättre än någon alls, i synnerhet könsrelaterat? Jag förstår inte frågan. Varför är det viktigt för TS?
Citera
2013-07-16, 17:49
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Det är inlägg som detta som häller bensin på brasan i trådar som denna. Den småsinta inställningen att "kvinnor kan visst!!11" när de inte alls kan. Kvinnor är ohyggligt mycket sämre än män på fotboll, hur man än vrider och vänder på det. Det handlar inte om muskelstyrka, uppfostran eller patriarkatiskt förtryck. Kvinnokroppen är helt enkelt inte lämpad för att sparka på en boll. Det kan man antingen acceptera, på samma sätt man accepterar att män inte kan föda barn, eller vrida ihop en egen historia i sitt huvud där kvinnor ändå lyfts fram som minst lika bra som män.

Att den ytterst lilla andelen professionella manliga fotbollspelare "gråter som små barn" är ett annat beklagligt kapitel.

Det här kan vara det dummaste och fördomsfullaste jag läst på länge. Hela inlägget är ju bara tramsigt.

Men vad är det du vill säga med ditt inlägg? Ska inte tjejer få spela fotboll? Vad exakt är det som gör att kvinnokroppen inte är lämpad för att sparka på en boll? När jag ser på matcherna så ser det ut som att det går hur fint som helst. Det verkar som att de faktiskt är mer lämpade då de inte faller hela tiden och gråter som den ytterst stora andelen professionella manliga fotbollspelare gör.

Det kanske är herrarna som ska sluta spela fotboll? Eftersom de inte verkar klara det lika bra som flickorna.
Citera
2013-07-16, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Varför skulle jag formulera mig så när det inte var det jag skrev? Är du efterbliven? När det kommer till att vara BÄST på något så är det ALLTID en man i toppen oavsett om det är fotboll, matlagning, städning, kuksugning, inredning... ja vad fan man än kan komma på.
Är du efterbliven eller? Min poäng, vilken du inte förstod, var ett du är en loser.
Min poäng frågasatte ditt behov av att behöva framlägga att män är bättre än kvinnor.

Jag gör ett försök att förklara för dig:
Du suger på att laga mat.

Då säger du: "män är bättre än kvinnor på allt". Vilket inte är avgjort än (av logiska anledningar).
Ja, män kanske är bättre på matlagning eller att köra bil.
MEN VISSA KVINNOR ÄR BÄTTRE ÄN DIG PÅ ATT LAGA MAT - DET VAR POÄNGEN.
Citera
2013-07-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Klart det går, en man skulle antagligen vinna ett världsmästerskap i kuksugning.

Din sista mening har jag läst ett par gånger men den makes no sense. Nämn en sak kvinnor är BÄST på då?

Inse att du tillhör det underlägsna könet.
Han försökte bara de dig ett större perspektiv på det hela, men du är mentalt svag så det är inte konstigt att du inte förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in