2013-07-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ped-Ober
Tjejer behöver bara visa brösten och smöra lite för lärarna för att få ett fint betyg inom något av de nämnda ämnena. Jag formulerade mig dåligt, det jag menade var att män är generellt bättre inom de ämnena - och huruvida detta speglar sig i betygen är irrelevant.

http://illvet.se/manniskan/hjarnan/konens-intelligens-ar-olika
http://www.expressen.se/nyheter/man-far-battre-resultat-pa-hogskoleprovet/

Jaså okej så killar är bättre på att dölja sina kunskaper i grundskolan och gymnasiet då med tanke på att de presterar sämre på nationella proven då? I hela tolv år så sysslar de med detta. Vad tror du är förklaring till detta?
Citera
2013-07-16, 17:01
Medlem
a-lusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyRavenDie09
Vi är väl med i färre bilolyckor va?
Då säger jag inte att vi är bättre på att köra bil... Eller jo, jag är det än de flesta iaf...
Alltså, vi är bättre på att vara lugna i trafiken!

Skämtar du med mig? kvinnor i trafiken är den absolut största trafikfaran. Dom har ingen koll & kör som idioter.

Kvinnor är inte bra på någonting.
Citera
2013-07-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Definitionen av "bättre" är dock enligt mig att man jämför två olika individer/grupper och utsätter dom för svåra test för att se vem som klarar dom bäst. Exempel:

10000 tjejer och 10000 killar kör en testbana. En stor majoritet av killarna klarar av banan på en betydligt bättre tid än tjejerna men en av killarna kör såpass fort att han kör ihjäl sig. Vilken grupp kör då bäst?

Är din definition av "bäst" att du menar "säkrast" så betyder det alltså att den som inte kör banan alls, eller kör den i 5 km/h är bättre än valfri rallyförare som klarar av den snabbare. Eller hur resonerar du?

Förövrigt är tråden rätt löjlig och jag ser inte varför man ska ta till sig beröm för någonting ens kön (eller någon annan slags grupp) gjort för att sen se ner på den andra gruppen. Logiken där är för mig rätt skev... Fine om man vill vara stolt över att vara kille eller tjej men bara för det ser jag ingen anledning till att trycka ner den andra gruppen. Och det gäller båda sidorna...

Jag skrev att man räknat om hur mycket man kör mot antalet olyckor. Män dör oftare i bilolyckor ändå.
Citera
2013-07-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-lusion
Skämtar du med mig? kvinnor i trafiken är den absolut största trafikfaran. Dom har ingen koll & kör som idioter.

Kvinnor är inte bra på någonting.

Ja de kör som idioter och männen dör i trafiken för att de kör mycket bättre men de dör för att de är klenare fysiskt eller nånting.
Citera
2013-07-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrmeop
Jo, så resonerar män som är dåliga på allt.
"Alla andra män är bättre än alla kvinnor, förutom jag" Så borde du formulera dig istället.

Varför skulle jag formulera mig så när det inte var det jag skrev? Är du efterbliven? När det kommer till att vara BÄST på något så är det ALLTID en man i toppen oavsett om det är fotboll, matlagning, städning, kuksugning, inredning... ja vad fan man än kan komma på.
Citera
2013-07-16, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggveLannerbach
1. Tja kanske för att vi i resten av samhälle dagligen matas av det omvända budskapet, dvs, att tjejer är bättre på akllt.

2. Därför att det är en ren lögn att tjejer är bttre än killar.

3. Därför att det är viktigt att påpeka felaktigheter och lögner.

Peka gärna ut några, det räcker med fem-tio exempel på hur samhället överöser oss med budskapet att "kvinnor är bättre på allt".
Citera
2013-07-16, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Varför skulle jag formulera mig så när det inte var det jag skrev? Är du efterbliven? När det kommer till att vara BÄST på något så är det ALLTID en man i toppen oavsett om det är fotboll, matlagning, städning, kuksugning, inredning... ja vad fan man än kan komma på.

Hela ditt inlägg visar ju på att du har någon allvarlig brist i intelligensen. Man kan inte objektivt mäta saker som kuksugning. Det är inte något mekaniskt som går att mäta.

Allt man kan komma på är inte män bäst på även om de bara kan komma på saker som män är bäst på och inte ens det var du ju särskilt bra på.
Citera
2013-07-16, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Hela ditt inlägg visar ju på att du har någon allvarlig brist i intelligensen. Man kan inte objektivt mäta saker som kuksugning. Det är inte något mekaniskt som går att mäta.

Allt man kan komma på är inte män bäst på även om de bara kan komma på saker som män är bäst på och inte ens det var du ju särskilt bra på.

Klart det går, en man skulle antagligen vinna ett världsmästerskap i kuksugning.

Din sista mening har jag läst ett par gånger men den makes no sense. Nämn en sak kvinnor är BÄST på då?

Inse att du tillhör det underlägsna könet.
Citera
2013-07-16, 17:16
Medlem
Ockletts avatar
Dom är bättre på att städa och till en vis mån organisera.
Citera
2013-07-16, 17:18
Medlem
Citat:
Klart det går, en man skulle antagligen vinna ett världsmästerskap i kuksugning.

Din sista mening har jag läst ett par gånger men den makes no sense. Nämn en sak kvinnor är BÄST på då?

Trodde det var 18-årsgräns här.
Citera
2013-07-16, 17:19
Medlem
Sockermissbrukares avatar
De är definitivt bättre på att få ligga än 90% av Flashbacks manliga del
Citera
2013-07-16, 17:20
Medlem
Citat:

Ja du skulle nog tycka att män var bäst på att suga din kuk.

I övrigt så tycker jag att man absolut inte kan säga att det ena könet är underlägset det andra då det gäller funktion.

I sportavseende är män bättre på nästan allt i övrigt så är kvinnor bättre på det kvinnor är bättre på. Tänker inte lägga ut texten då du verkar nöjd med att se det på ditt sätt. Vill inte ta det ifrån dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in