Citat:
Ursprungligen postat av
mysmari
Ändå dör fler män i bilolyckor och det även när man korrigerar för antal körda kilometer.
Definitionen av "bättre" är dock enligt mig att man jämför två olika individer/grupper och utsätter dom för svåra test för att se vem som klarar dom bäst. Exempel:
10000 tjejer och 10000 killar kör en testbana. En stor majoritet av killarna klarar av banan på en betydligt bättre tid än tjejerna men en av killarna kör såpass fort att han kör ihjäl sig. Vilken grupp kör då bäst?
Är din definition av "bäst" att du menar "säkrast" så betyder det alltså att den som inte kör banan alls, eller kör den i 5 km/h är bättre än valfri rallyförare som klarar av den snabbare. Eller hur resonerar du?
Förövrigt är tråden rätt löjlig och jag ser inte varför man ska ta till sig beröm för någonting ens kön (eller någon annan slags grupp) gjort för att sen se ner på den andra gruppen. Logiken där är för mig rätt skev... Fine om man vill vara stolt över att vara kille eller tjej men bara för det ser jag ingen anledning till att trycka ner den andra gruppen. Och det gäller båda sidorna...