2013-07-16, 16:36
Medlem
  • Tjejer är riktigt bra på att totalt ignorera fakta och köra på sina känslor istället.
  • Riktigt flinka på att inte köra bil, detta därför att de kör för sällan och inte tränar på det ordentligt.
  • Oftare bättre på att hålla rent och snyggt, bättre handstil, bättre hygien.
Citera
2013-07-16, 16:36
Medlem
tensectoruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desert-eagle
Ändå så har dom generellt sämre lön än män Dom är iallafall oftast sexigare än män
att de får sämre lön är ju deras fel, de väljer oftast kvinnodominerande yrken, som oftast är sämre betalda yrken än de som männen väljer. Männen riktar sig helt enkelt mest mot de väl betalda yrken, medan kvinnor väljer de traditionella yrken inom vård eller gastronomi
Citera
2013-07-16, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grumligtvatten
  • Tjejer är riktigt bra på att totalt ignorera fakta och köra på sina känslor istället.
  • Riktigt flinka på att inte köra bil, detta därför att de kör för sällan och inte tränar på det ordentligt.
  • Oftare bättre på att hålla rent och snyggt, bättre handstil, bättre hygien.

Ändå dör fler män i bilolyckor och det även när man korrigerar för antal körda kilometer.
Citera
2013-07-16, 16:46
Medlem
Surrealismens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Kan du komma med statistiken för det du säger. Män är bättre på högskoleprovet men flickor och kvinnor har bättre studieresultat. Och fler kvinnor studerar på högskolenivå och de lyckas bättre också.

Högskoleprovet görs ju inte av de bästa kvinnorna eftersom de inte behöver gör HP för att komma in på de önskade linjerna.
Stämmer bra som du säger! Måste ha blandat ihop begreppen.

"Män får i genomsnitt något bättre resultat än kvinnor på högskoleprovet, motsvarande omkring 0,1 poäng på den normerade skalan. Detta skiljer sig mot skolbetygen, där kvinnor i genomsnitt får betydligt bättre resultat"

Du är välkommen att Google efter resten om du tror att jag har blandat ihop något mer. Men resten av sakerna hör väl ändå till allmänbildning. Att kvinnor röster mer vänster än män är ingen hemlighet. Att dom lever längre vet väl varenda kotte? Verbal förmåga och bättre minne är forskarna överens om sedan länge. Olyckor i trafiken? Kolla med ditt försäkringsbolag vetja!
Citera
2013-07-16, 16:50
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ändå dör fler män i bilolyckor och det även när man korrigerar för antal körda kilometer.

Definitionen av "bättre" är dock enligt mig att man jämför två olika individer/grupper och utsätter dom för svåra test för att se vem som klarar dom bäst. Exempel:

10000 tjejer och 10000 killar kör en testbana. En stor majoritet av killarna klarar av banan på en betydligt bättre tid än tjejerna men en av killarna kör såpass fort att han kör ihjäl sig. Vilken grupp kör då bäst?

Är din definition av "bäst" att du menar "säkrast" så betyder det alltså att den som inte kör banan alls, eller kör den i 5 km/h är bättre än valfri rallyförare som klarar av den snabbare. Eller hur resonerar du?

Förövrigt är tråden rätt löjlig och jag ser inte varför man ska ta till sig beröm för någonting ens kön (eller någon annan slags grupp) gjort för att sen se ner på den andra gruppen. Logiken där är för mig rätt skev... Fine om man vill vara stolt över att vara kille eller tjej men bara för det ser jag ingen anledning till att trycka ner den andra gruppen. Och det gäller båda sidorna...
Citera
2013-07-16, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclaire

Allt är ju individuellt.

Det är det väl tamefan inte alls.
Citera
2013-07-16, 16:54
Avslutad
Citat:
När du säger killar och tjejer så utgår jag från att du pratar om gymnasiet och du får gärna visa fakta på att killar har bättre betyg i de ämnen du påstår.

Tjejer behöver bara visa brösten och smöra lite för lärarna för att få ett fint betyg inom något av de nämnda ämnena. Jag formulerade mig dåligt, det jag menade var att män är generellt bättre inom de ämnena - och huruvida detta speglar sig i betygen är irrelevant.

http://illvet.se/manniskan/hjarnan/konens-intelligens-ar-olika
http://www.expressen.se/nyheter/man-far-battre-resultat-pa-hogskoleprovet/
Citera
2013-07-16, 16:56
Medlem
Det finns INGET som kvinnor är BÄST på. Kanske finns vissa saker kvinnor är bättre på än män, rent generellt, men när det kommer till att vara bäst på något så är det bara män...
Citera
2013-07-16, 16:56
Medlem
Kvinnor ser bättre ut än män.
Citera
2013-07-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerbsandInk
Det finns INGET som kvinnor är BÄST på. Kanske finns vissa saker kvinnor är bättre på än män, rent generellt, men när det kommer till att vara bäst på något så är det bara män...
Jo, så resonerar män som är dåliga på allt.
"Alla andra män är bättre än alla kvinnor, förutom jag" Så borde du formulera dig istället.
Citera
2013-07-16, 16:57
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Oj oj, en öm tå ?

Nja, tänkte lite mer på att sällskapet man har speglar sig själv. Så din akuta brist på riktiga män säger lite om vem du är. Tänkte bara vara snäll att upplysa om att den dag du blir en riktig kvinna så kommer du ha lättare att hitta andra riktiga människor att umgås med.
Citera
2013-07-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrealismen
Stämmer bra som du säger! Måste ha blandat ihop begreppen.

"Män får i genomsnitt något bättre resultat än kvinnor på högskoleprovet, motsvarande omkring 0,1 poäng på den normerade skalan. Detta skiljer sig mot skolbetygen, där kvinnor i genomsnitt får betydligt bättre resultat"

Du är välkommen att Google efter resten om du tror att jag har blandat ihop något mer. Men resten av sakerna hör väl ändå till allmänbildning. Att kvinnor röster mer vänster än män är ingen hemlighet. Att dom lever längre vet väl varenda kotte? Verbal förmåga och bättre minne är forskarna överens om sedan länge. Olyckor i trafiken? Kolla med ditt försäkringsbolag vetja!

Jo resten stämmer fast jag är osäker på finmotoriken men jag tror det är så. Den här förklaringen hittade jag i en artikel om att skillnaderna mellan kvinnor och mäns syn på saker och ting. Fast jag undrar om inte män bryr sig om flyktingfrågor lika mycket om man tar med SD-röster? Jag vet inte.

Citat:
Kvinnor väljer andra utbildningar än män och hamnar i andra sektorer i samhället , säger Henrik Ekengren Oscarsson.

Citat:
Det verkar ligga något i klichéen att män bryr sig om skatter, pengar, lag och ordning medan föräldrarledighet, miljö och flyktingfrågor intresserar kvinnor mest.
Det här är tydligast bland högutbildade kvinnor. Ef

http://www.svt.se/agenda/kvinnor-och-rostar-alltmer-olika
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in