2013-07-16, 16:00
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Färister?? Jag hittar inget med det namnet. Kan du hjälpa mig lite? Det är i närområdet så jag skulle i så fall kunna åka ut och kolla. För har detta område "direkt" förbindelse med DB´s bostad blir det ju mer intressant.
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4rist
Citera
2013-07-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Färister?? Jag hittar inget med det namnet. Kan du hjälpa mig lite? Det är i närområdet så jag skulle i så fall kunna åka ut och kolla. För har detta område "direkt" förbindelse med DB´s bostad blir det ju mer intressant.

En färist är ett galler som hindrar klövdjur från att knalla iväg.
Citera
2013-07-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Foton på gräset är tagna första tisdagen efter mordnatten. Det är dessutom längre gräs än trädgårdsgräs varav en del är torrt så det håller sig längre där.

Aha så pass nära. Väldigt intressant.
Citera
2013-07-16, 16:20
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
finns det blodspår

Nope, tyvärr inte för mig synliga.
Citera
2013-07-16, 16:25
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Med facit i handen gör det säkert till en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.
Med facit i hand - nu när vi vet att blodet larmades av granne strax före 12 och polisen inte åkte på larmet förrän vid tretiden på eftermiddagen så kan han/de nog gräma sig att man skyndade och slarvade. Tror inte det är bara skoj för GM att följa tråden... Förhoppningsvis en del oro också.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.

Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.

Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.

Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.
Om burfåglarna sitter och sjunger, skulle vi få veta det på en gång? Det är klart, man kan kanske förvänta att de hämtar in honom på en gång då... Eller kan det vara så att polisen vill komplettera med något, tex provsvar eller förhör av andra vittnen?

Medhjälparna kände väl Ida också! Finns det ingen lojalitet till henne? Har de träffat hennes nu moderlösa små barn och kanske föräldrar/syskon? Nu får grabbarna mycket egentid att i lugn och ro tänka över sina synder och fundera över rätt och fel här i livet... Föreställa sig familjens smärta och ovissheten. DB som nyligen förlorat far och bror borde kunna relatera till sorg och begrunda att de själva medverkar till ovissheten.

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Din analys låter så genomtänkt, själv har jag svårt att bedöma. Några funderingar: vet vi hur det ser ut utanför Id*s dörr? Dörren ska ha varit låst och enligt uppgift i tråden är dörrarna sådana man låser med nyckel utifrån (som inte låser sig automatiskt). Om GM var ensam måste han ha lagt ner kroppen för att låsa? Undrar om där finns spår på golvet?

Orkar han bära ensam? Ni som träffat AJ - hur är fysiken? Alla som provat brukar betona hur tungt och besvärligt det är att bära en lealös människa. Hindrar benskadan? Kanske adrenalinet gav extra kraft.

Om han bar ensam - kanske tappade han greppet eller orken tog slut framför ytterdörren?

Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.
Senast redigerad av TigerKid 2013-07-16 kl. 16:41.
Citera
2013-07-16, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Med facit i handen gör det säkert till en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.

Tror inte heller de skrattar så länge till. De kommer om de inte redan har de nog snacka, både DB och den andra fjanten. DB verkar ju inte vara stabilast i stan och hela hans släkt o familj verkar lita av lättare eller svårare psykiska åkommor och besvär. Kolla pappan och hans "fina bror".
Någon av de kommer att snacka eller göra bort sig. De har inte hjärnorna till att komma undan med något sådant här.
Om inte polisen får svar kanske I*a kände andra personer som INTE tycker det är ok att slå ihjäl något och lämna småbarn ensamma i röran och blodet. Kanske de har bättre förhörsmetoder?
Tror inte någon inblandad skrattar eller ens ler.
Citera
2013-07-16, 16:40
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Med facit i hand - nu när vi vet att blodet larmades av granne strax före 12 och polisen inte åkte på larmet förrän vid tretiden på eftermiddagen så kan han/de nog gräma sig att man skyndade och slarvade. Tror inte det är bara skoj för GM att följa tråden... Förhoppningsvis en del oro också.

Om burfåglarna sitter och sjunger, skulle vi få veta det på en gång? Det är klart, man kan kanske förvänta att de hämtar in honom på en gång då... Eller kan det vara så att polisen vill komplettera med något, tex provsvar eller förhör av andra vittnen?

Medhjälparna kände väl Ida också! Finns det ingen lojalitet till henne? Har de träffat hennes nu moderlösa små barn och kanske föräldrar/syskon? Nu får grabbarna mycket egentid att i lugn och ro tänka över sina synder och fundera över rätt och fel här i livet... Föreställa sig familjens smärta och ovissheten. DB som nyligen förlorat far och bror borde kunna relatera till sorg och begrunda att de själva medverkar till ovissheten.

Din analys låter så genomtänkt, själv har jag svårt att bedöma. Några funderingar: vet vi hur det ser ut utanför Id*s dörr? Dörren ska ha varit låst och enligt uppgift i tråden är dörrarna sådana man låser med nyckel utifrån (som inte låser sig automatiskt). Om GM var ensam måste han ha lagt ner kroppen för att låsa? Undrar om där finns spår på golvet?

Orkar han bära ensam? Ni som träffat AJ - hur är fysiken? Alla som provat brukar betona hur tungt och besvärligt det är att bära en lealös människa. Hindrar benskadan? Kanske adrenalinet gav extra kraft.

Om han bar ensam - kanske tappade han greppet eller orken tog slut framför ytterdörren?

Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.

Första fetade: Jag skulle tro att åklagaren och polisen, vis av tidigare resultat, kommer att
ha mer eller mindre vattentätt innan dom tar in AJ igen. Som det är nu är det ingen brådska.
Han kommer ingenstans. Inte hans häktade vänner heller

andra fetade: Knasvakt? Jag tror jag precis blev kär, oavsett om du är kille eller tjej
Bästa ordet idag! Så jävla Kenta å Stoffe att jag blir tårögd.
Citera
2013-07-16, 16:44
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:

Grejen är att blodspåren där kroppen legat ligger till vänster om hissdörren och inte vid ytterdörren. Den som bär skulle ha kunnat bära rakt ur hissen och till ytterdörren om den hade varit öppen eller hållits öppen. Nu visar spåren istället att kroppen förts i sidled och inte rakt fram. Det är inte att tappa greppet.

Snarare är det så att GM är högerhänt och bär in BO i hissen. Hissen är trång och GM vänder inte hela paketet i onödan. Väl nere backar GM ur hissen och lägger BO åt sidan framför trappan. Går två meter till ytterdörren och ställer upp den. Går sedan till kroppen, lyfter upp den och backar två meter och trampar därmed ej i bloddropparna. Efter två meter är BO:S huvud riktat ut ur huset och GM går till bilen.
Citera
2013-07-16, 16:47
Medlem
ballobass avatar
Citat:

Förklaringar till att han (eventuellt) bar ensam om han hade medhjälpare skulle kunna vara att han/de gått med på att hjälpa till med bil men vägrar att ta i kroppen. Eller att han/de enbart skulle vara "knasvakt". En nog så viktig funktion i sammanhanget kan jag tänka mig.

Vart ifrån kommer det att han hade en benskada vid just aktuella tillfälle och att det inte skett under förflyttning av kropp?
Veta att jag läste på hans FB någonstans att semestern blev längre pga någon fotskada.
Citera
2013-07-16, 16:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hon kunde begärt honom häktad på den lägre misstankegraden, en utredningshäktning. Med allt blod i lägenheten hade det räckt med att AJ var den sist kända person som såg henne.
Domstolen kan häkta på den lägre misstankegraden oavsett vad åklagaren begär. Men nu bedömde den att bevisningen inte ens räckte till det.
Citera
2013-07-16, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Att han körde med sin MC till Id*s bostad

Om det är en säker källa så börjar saker och ting falla på plats gällande den röda MCn som hade uppmärksammats i samband med första MPS-sökningen.

Kan han ha varit så kall och inväntat för att se var MPS börjar söka för att sedan dumpa liket långt långt bort?
Citera
2013-07-16, 16:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Vart ifrån kommer det att han hade en benskada vid just aktuella tillfälle och att det inte skett under förflyttning av kropp?
Veta att jag läste på hans FB någonstans att semestern blev längre pga någon fotskada.
Om jag inte minns helt galet, var det 18 juni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in