2013-07-16, 12:49
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Att han körde med sin MC till Id*s bostad

OK Att döma av dina inlägg tidigare har du god kännedom om den närmaste bekanstskapskretsen till Id* så visst kan det stämma det du säger, men du är även nyregistrerad och har pekat åt alla möjliga håll i dina inlägg.

Alltså:
1) Vad menar du att det betyder att AJ kört MC, bevisar det något?
2) Hur vet du att AJ kört MC, det säger ju något om hur trovärdig din uppgift är. För egen del brukar jag peka på sådant som folk själva kan granska och inte på vad jag känner, tror eller har hört som ingen kan granska...
Citera
2013-07-16, 12:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att det skulle ge mycket mer effekt om man hade hunnit anhålla AJs vänner medan han satt inne själv. Nu vet de att AJ är på fri fot och polisen inte har några bevis mot honom. Det ger dem styrka i förhör. Är det en person eller flera som beviljar åklagarens begäran? Var det samma person/personer som bestämde för både AJ och hans vänner om vilka som skulle bli häktade? Kunde man inte häkta AJ på mindre misstankegrad (skäligen misstänkt) bara en vecka till? Han var ju med henne och man väntade på analyser från SKL? Åklagaren sa att de hade tekniska bevis mot AJ men rätten tyckte inte att de var tillräckliga för att häkta AJ! Jag tror att Q som är väldigt duktig på rättssak kan svara på de frågor. Jag själv tycker att det var konstigt när AJ släpptes fri så fort.

Jag skulle tro att åklagarens bevis mot AJ var ett telefonsamtal på natten till DB. Och det räcker inte på långa vägar för en häktning på sannolika skäl. OBS! Jag gissar!

Hon skulle ha begärt en häktning på den lägre misstankegraden, en så kallad utredningshäktning.
Citera
2013-07-16, 12:50
Medlem
Citat:

Jag tyckte mig höra att en motorcykel hittades i närheten av hennes bostad på måndag kväll efter hennes försvinnande. Detta var första kvällen MP sökte efter IF.
Citera
2013-07-16, 12:50
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Historiken visar att mördare gärna placerar offret i områden de är hemmastadd med. Vilket är tur för oss. Men, visst, inget går att utesluta så länge Id* inte är hittad. Men man måste först avverka de mest troligaste ställena innan man utvidgar söket.

Bilen visar bara att hon inte låg i bilen när den brann. Vad den tekniska undersökningen har gett vet vi inte.

Känns ändå som att dessa grabbar inte skulle göra det då de är rätt kända av polisen och inte vill att något ska leda fram till dom, men däremot en GM som är förstagångsförbrytare gör nog det.
Citera
2013-07-16, 12:53
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Så långt har polisen kommit i utredning .

Kanske någon skriver en bok om mordet i thn så kan vi och polisen läsa boken .

Jo, min tolkning av spåren är i full enlighet med att en anhölls för mordet och andra häktades för skyddande av brottsling. Men i den här tråden finns alla möjliga ideer om antalet personer i lägenheten osv ända till att TB passat den lille i lägenheten...

Mitt inlägg poängterar att allt tyder på att det är en ensam person som agerat på Ö Margaretevägen och det borde man ta hänsyn till när man funderar på vart GM rest, vart han rest, vad de han besökte gjorte osv.
Citera
2013-07-16, 12:55
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Har precis varit vi Ö Margaretevägen. Port låst. Kan dock se att hissen är smal, rymmer max fyra personer enligt skylt. Om två personer bär i en tredje så går kroppen horisontalt in och rakt in. Är man ensam kan man dra eller lyfta in kroppen. Att två som bär in en kropp snuddar snett mot plåten i en uppåtgående rörelse är låg sannolikhet på. Att en person som lyfter kroppen in skapar uppåtgående spår samt snuddar vid ena dörrposten - det är hög sannolikhet på. Efter hissen är det lätt för två att bära ut kroppen. En håller henne halvt stående, den andre öppnar ytterdörren. Spåren visar tvärtom att kroppen efter hissen har lagts på golvet. Det tyder på en gärningsman. Denne har öppnat dörren och förmodligen backat bort från hissen och trappan när kroppen bars ut. Jag vill minnas att kroppen ligger framför en rak trappa och inte en spiraltrappa. Om så är fallet har kroppen burits 90 grader fel vilket är förenligt med att hon lagts ned utanför hissen. Två personer har inget skäl att bära i sidled.

Spåren vid Kvarnsjön visar även de en sträcka av kanske två meter bara böjt gräs i riktning mot en plats där något har legat. Även detta är förenligt med att en person bär en kropp så att fotändan böjer gräs vid sidan om.
Verkar inte det ganska rimligt, att en medhjälpare ställer upp som chaufför, men väntar i bilen.
Citera
2013-07-16, 12:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogge12
Om du går in på Eniros karta och går från Grästorp söderut på vänster sida av Nossan. Före Tammstorp/Trökörna kyrka har du en Allmännegården. Där ska du in till vänster (i "verkligheten" är det skyltat "Kabelvägen"). Den går 8,5 km tills du kommer ut vid Norra Björke. På varje sida är det bostadshus de två första kilometrarna och sedan tror jag inte att det är en kåk på de mellersta 4,5 km.

Det stämmer bra. Finns inte en kåk på det här "mellanstråket". Bara i början och i slutet. Har varit där o kikat. Vägen är smal och slingrig och följer en "kabelgata" som är spikrak och gräsbevuxen, därav namnet.

Karta finns i sammanfattningen. Endast en del av den blåmarkerade vägen utgör Kabelvägen.
Citera
2013-07-16, 13:04
Medlem
Med facit i handen gör det säkert till en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.
Senast redigerad av 2006 2013-07-16 kl. 13:11.
Citera
2013-07-16, 13:04
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad jag kan få fram skulle det vara Hällingsjö, kan det stämma?
[Edit] Den personen verkar dock bo kvar. Jag gogglade äldre träffar på DB, och tyckte det var samma telefonnummer, i en träff om nazzemöte 2001 på den adressen.

En viss mi*ael Dahlb*m ska ha flyttat dit efter DB, osäker på stavning dock
Citera
2013-07-16, 13:12
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Med facit i handen gör det säkert säkert en mycket roande läsning för AJ & Co när dom följer utvecklingen här på FB.

Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.

Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.

Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.

Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.
Citera
2013-07-16, 13:15
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det kan jag tänka mig, även om polarna har svårt att följa med det som skrivs här där de sitter, men AJ är nog road av både tråden och att polarna inte golar.

Men, AJ kommer att åka för detta, det finns redan tillräckligt för att sätta honom, bara de finner kroppen. Men jag tror att polisen nu inriktar sig på att sätta honom även utan kropp, de kommer definitivt att fixa det.

Det bästa vore förstås om någon av stolpskotten som sitter gola ned den lilla skiten.

Den andra alternativet till juridisk rättvisa tror jag redan det finns folk som filar på, att AJ kommer ur detta helskinnad är så osannolikt så det inte ens skulle gå att satsa på.

Gud vad härligt att läsa det du skriver för det är ju vad vi alla här önskar att detta ska lösas och att rättvisa skipas och jag tror också det. Du låter säker och övertygad :-)
Citera
2013-07-16, 13:16
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är väldigt viktig information. Har din uppgiftslämnare ringt polisen? Om inte, då borde hen göra det på en gång!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in