2013-07-16, 14:47
Medlem
tidigare söktes två fordon från denna sida en MC och en nyare Golf har något kommit fram var dessa fordon finns ?? förutom den brända bilen borde minst 1 bil till behövts
Citera
2013-07-16, 15:09
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
tidigare söktes två fordon från denna sida en MC och en nyare Golf har något kommit fram var dessa fordon finns ?? förutom den brända bilen borde minst 1 bil till behövts

Du tänker på detta inlägg: https://www.flashback.org/p44295410#p44295410

Ja, det är ju intressant. Sannolikt har GM tagit av sig alla kläder och eldat upp dem med bilen och sedan fått skjuts, men det borde kunna komma något blodspår in i bil nummer två också... men om vi nu antar att en annan inblandad förutom GM är en person som bor vid Tre Älgar - är det då inte rimligt att granska någon av denna persons alla fordon först?
Citera
2013-07-16, 15:17
Medlem
Mouchinos avatar
Ett foto Med DB och ett armband, dock taget 2012 men man vet aldrig.

https://anonfiles.com/file/8987fbba1a79896801d792567672f4c1
Citera
2013-07-16, 15:24
Medlem
Mouchinos avatar
Fått ett PM som jag tänkte posta här.

Har även tänkt lite på de ödetorp som finns ute i bygden, det skall ha gjort så kallade "torpinventeringar" (hembyggdsföreningen ???) men jag vet inte var man kan finna dessa ? en koll på div ödefastigheter skulle ge oss en hel del brunnar mm om vi nu skall hålla på i området.

Det skall även ha funnits stort bensinförråd i berget från 40talet i närheten av HÅSTEN gård i NBjörke som rasat delvis och allt lämnades vind för våg, faten skall enligt vad jag hört ligga kvar.
Kan du kanske fråga om någon känner till bensinförråden som kronan hade på tråden, troligtvis i anslutning till den vägstump av gamla 44an som nämts tidigare.

Edit: Nån som känner till detta eller som skulle vilja göra lite efterforskningar?
Senast redigerad av Mouchino 2013-07-16 kl. 15:28.
Citera
2013-07-16, 15:35
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ett foto Med DB och ett armband, dock taget 2012 men man vet aldrig.

https://anonfiles.com/file/8987fbba1a79896801d792567672f4c1
Ett sånt armband skulle nog smälta även om det låg en bit ifrån brasan.
Citera
2013-07-16, 15:37
Medlem
IroniskJags avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2251557-hoppet-ute-om-forsvunna-kvinnan
Citera
2013-07-16, 15:38
Medlem
silbersky007s avatar
polisen skyller på semestertider redan första dagen

http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2389334
Citera
2013-07-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
För övrigt visar spåren på vägen från hissen och ut mot ytterdörren att kroppen burits vinkelrätt mot vägen hon bars. Därav så breda spår med blodfläckar. Att två personer skulle bära kroppen så blir bara väldigt fånigt. Det normala är att en bär i armarna och en i fötterna och det är inte vad spåren visar. Det får för övrigt inte plats två personer med en tredje raklång mellan sig om de går i bredd ut. Alltså är det bara en som burit och denne tycks inte ha gått i spåren och därav kan vi dra slutsatsen att personen förmodligen burit Id* med höger arm under låret och vänster arm runt överkroppen. I hissen har GM inte vänt sig utan backar ur hissen och lagt kroppen raklång och den blodiga överkroppen har då gett spår på golvet. Gärningsmannen har öppnat och ställt upp porten. Gått fram till Id* och lyft henne och vid lyftet förmodligen skapat "släpmärken i blod" som någon nämnt. Backat ut. Lagt kroppen i en bagagelucka och stängt och åkt iväg. Burit kroppen ned till Kvarnsjön. Lagt den vid stranden, kanske tagit några stenar eller hämtat några skrotbitar i bilen som fixerats vid kroppen och sedan vadat ut och sänkt den. Därefter har GM sökt sig till en plats där bilen bränts med en uppsättning kläder i sig (= polisens mycket intressanta spår i bilen) och sedan påkallat två personer som kommit med kläder, kört hem vederbörande och därmed gjort sig skyldiga till att skydda brottsling.

Låter som en trolig teori. Tror du dock att böjt gräs efter en kropp som inte legat så länge håller sig böjt så pass länge från mordnatten till du fann spåren? Gräs växer ju snabbt. Jag ifrågasätter inte din teori och har inte en aning om gräs håller sig böjt så det är därför jag frågar.
Citera
2013-07-16, 15:48
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Låter som en trolig teori. Tror du dock att böjt gräs efter en kropp som inte legat så länge håller sig böjt så pass länge från mordnatten till du fann spåren? Gräs växer ju snabbt. Jag ifrågasätter inte din teori och har inte en aning om gräs håller sig böjt så det är därför jag frågar.

Foton på gräset är tagna första tisdagen efter mordnatten. Det är dessutom längre gräs än trädgårdsgräs varav en del är torrt så det håller sig längre där.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2013-07-16 kl. 15:49. Anledning: Lade till sista meningen
Citera
2013-07-16, 15:54
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Foton på gräset är tagna första tisdagen efter mordnatten. Det är dessutom längre gräs än trädgårdsgräs varav en del är torrt så det håller sig längre där.

finns det blodspår
Citera
2013-07-16, 15:56
Medlem
Citat:
OK Antag att det finns folk som vill förvilla och sprida felaktiga tips - en fullt tänkbar tanke - hur kommer det sig då att det i tråden råder en 99% enighet om att Kabelvägen är rätt sökområde? Vad drar vi för slutsats av det?

Slutsatsen jag drar är att antingen är vi helt fel ute och det gillar de som försöker förvirra eller så blir det bara för uppenbart om de skulle försöka gå emot nu när så många tror på kabelvägen. Därför låter de bli oavsett om det är där hon ligger eller ej.
Citera
2013-07-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Enligt PM:

Man ska tydligen kunna köra rätt in över FÄRISTER och den vägen mellan DB och Kräftdammen är ca 2 km lång och brutet jordbrukslandskap. Ang Den Pickupen: Det saluförs betaljakt till jägare , kan hända att den stod uppställd där för just det ändamålet, till förfogande då när vittnet var där?

Min fråga om DB lätt kan ta sig mellan dessa två punkter, sitt hem och kräftdamm får vi detta svar:

Ja det kan han göra:
och skulle passagen i norr vara trång så är det inte långt att släpa / bära.
Jag tror dessutom inte att sådana som dem har koll på om det är lite eller mkt folk i området där nu! kolla jakttidtabellen så förstår du vad jag menar .

Färister?? Jag hittar inget med det namnet. Kan du hjälpa mig lite? Det är i närområdet så jag skulle i så fall kunna åka ut och kolla. För har detta område "direkt" förbindelse med DB´s bostad blir det ju mer intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in